* 1 månad senare*
Idag är det julafton. Efter jullovet ska jag gå på den nya skolan. Jag är så exalterad!! Dagen som jag var där blev jag faktiskt riktigt bra vän med Frans, fast inte på nåt romantiskt vis. Tyvärr.
Jag boxar väckarklockan, idag hade jag lovat mamma att gå upp tidigt för att hjälpa till med bakning, prydning och sånt. Jag går upp ur sängen. Med långsamma steg är jag framme vid garderoben som jag öppnat. Jag bestämmer mig för att ha en vit vanlig t-shirt och svarta jeans. Vi ska ändå bara vara hemma nu så det spelar inte så stor roll. Jag går ner till mamma som står och fixar med julskinkan, den svåraste delen. Som tur är behöver jag inte göra den där jobbiga julskinkan. Förra året ville jag hjälpa till men jag totalt förstörde den, med andra ord: Jag brände den.
- Hej mamma!
- Hej gmn! Kan du hjälpa mig med att pryda det sista? Det står en låda med sånt i vardagsrummet.
- Mm..* 4 timmar senare*
Det ringer på dörren, våran första gäst har kommit.
- Jag öppnar!! säger jag och går till dörren och öppnar.
- Hej och välkommen! säger jag.
Våran första gäst var som vanligt faster Lisa och hennes irrieterande hund. Jag var inte så förtjust i Lisa, men det gör inget om hon kommer.
- Du har blivit så stor! sa hon till mig.
Jag log snällt, sen kom hunden som heter Bella in och attackerade mig. Bella var en yorkshire terrier.Sen strömmade det in gäster, men jag blev faktiskt orolig.. Pappa hade inte kommit än, tänkte han strunta i julafton och jobba istället? Pappa var absolut inte sig lik, han brukade alltid komma klockan 4 efter jobbet. Nu kom han klockan 6. Han brukade alltid komma så fort vi fick gäster. Nu såg jag bara honom när vi åt middag. Sen försvann han in på sitt arbetsrum. Igen.
Dagen var slut och alla var trötta, mätta och belåtna. Gästerna gick en och en, nu var det bara jag och mamma kvar. Vi satt på soffan, mamma tittade åt i luften och jag tittade på mobilen. Hon hade gett mig mobilförbud och gömt dem i ett skåp i hennes och pappas rum. Äntligen hade jag fått den tillbaka. Men det fanns inget nytt.
- Mamma, varför kommer inte pappa?
- Han skulle jobba sent idag, han kommer runt 9, svarade mamma.
- Tråkigt att han inte var med och firade jul, fortsatte jag.
Mamma svarade inte, men hon sa:
- Jo, Julia. Det är en sak jag måste berätta för dig.
- Vadå??
- Jag är gravid, och pappa är arg på mig. Det är därför han kanske verkar lite..
Jag tittade på henne med stora ögon.
- Mamma, du är 36! Är inte du för gammal??
- Kanske, men det var inte meningen. Pappa glömde.. du vet.
Det kunde inte vara sant!! Jag gick upp med snabba steg till mitt rum och smällde igen dörren.
Jag vet inte varför jag var arg på att mamma var gravid, men ibland är man tvungen att vara arg.-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Baam!!! Ännu ett kapitel! Så.. Vad händer i nästa kapitel? Hur går det i Julias nya skola? Vad händer med familje realationen? Det får ni se i nästa kapitel, och näst nästa, och näst näst nästa!
Gud va hemskt det där i Trollhättan.. Jag skulle inte tro att han skojade. Ärligt talat så skulle jah bli rädd. Eller jag vet inte, kanske.
Förresten, det där med Lisa Holm ni vet i somras? Nu vet dem vad som hände! Det var ju fhan fruktansvärt! Jag borde inte säga vad som hände med henne till er som inte vet eftersom att det kan finnas små som läser. Bye bye!//Jag 💪🏼🤓
YOU ARE READING
Hotad Kärlek
Teen FictionJulia är en tjej som är väldigt blyg av sig. En dag får hon tag på världens bästa pojkvän, vars namn är Sebastian. Det går 3 år innan Sebastian gör slut, eller snarare dumpar, Julia. De går fortfarande i samma klass, Julia förlorar alla sina vänner...