Nästa dag
Jag vaknade, klockan var halv 7. Idag slapp jag gå i min vanliga skola. Jag skulle gå i en annan skola för en dag och så skulle vi se hur det var där, hoppas det är en bättre skola. Men kan det ens bli värre skola än min vanliga?Jag gick ner till frukost bordet.
- Godmorgon, sa mamma.
Jag lyssnade inte och tog en toast och bredde ut apelsin marmelad. Sen tog jag en mugg, hällde i Oboy och mjölk. Jag började tugga på min macka.
- Ska det bli kul i en ny skola för en dag? fortsatte mamma.
- Kul och kul, svarade jag.När jag var färdig gick jag upp på mitt rum och valde kläder. Jag kollade ut genom fönstret. Det snöade ute. Jag saknade sommaren och sommarlovet. När jag var färdig gick jag till sminkbordet och sminkade mig rejält. Mascara, foundation, läppstift, eyeliner och så fixade jag till ögonbrynen. I vanliga fall hade jag bara mascara.
Jag gick ner till hallen och tog på mig vinterkängorna och jacka.
- Mamma? ropade jag.
- Jag kommer! svarade hon och kom springandes.
- Var är pappa? frågade jag henne.
- Han hade bråttom till jobbet. Han gick redan fem, sa hon och klädde på sig.
- Ska vi gå? sa jag.
Mamma nickade på huvudet.Jag gick till bilen och mamma följde efter. Jag satte mig i passagerarsätet och mamma startade bilen och åkte iväg. Vi hade två bilar. Det var bara för att pappa brukade åka tidigt och mamma brukade åka runt åtta.
Vi kom till en stor skola full av elever.
- Hejdå mamma! sa jag och gick ut ur bilen.
Jag gick in på skolgården och sen in på något som jag tror va huvudentrén. Jag satte mig ner i den stora hallen och väntade.
4 min senare kom det en personal, det stod rektor Emma Skogmark på en liten namnskylt på hennes tröja.
- Hej, sa rekorn.
- Hej, jag skulle prova på klass 9 här, sa jag.
- Ja, just det. Är du Julia Smith?
Jag nickade.
- Följ med mig, sa hon.
Vi gick genom typ hela skolan. Den var såå stor. Hon stannade framför ett klassrum.
- Här är klass 9B, sa hon och öppnade dörren.
Jag stod i ett klassrum med typ 24 elever i. Alla tittade nyfiket på mig.
- Hej, det här är Julia, idag kommer hon bo hos er, sa rektorn.
- Aha, okej. Kom Julia! sa klassläraren och jag gick fram.
Rektorn gick och jag stod där.
- Ehm, hej! sa jag nervöst.
- Sätt dig bredvid Frans, sa läraren och pekade på en kille.
Jag gick och satte mig bredvid "Frans".
- Hej, sa han.
- Hej, svarade jag och sneglade lite på honom. Han hade runda glasögon och var ganska söt.
- Vi har religion nu! ropade fröken och min första prova på lektion startade.-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Så där!! Vad händer i nästa kapitel? Kommer hon in i skolan? Trivs hon? Det får ni se i nästa kapitel!
Jag e förkyld, och därför kommer jag kunna ladda upp mera kapitel än vanligt.//Jag 🤓💪🏼
JE LEEST
Hotad Kärlek
TienerfictieJulia är en tjej som är väldigt blyg av sig. En dag får hon tag på världens bästa pojkvän, vars namn är Sebastian. Det går 3 år innan Sebastian gör slut, eller snarare dumpar, Julia. De går fortfarande i samma klass, Julia förlorar alla sina vänner...