Kai menghela nafasnya perlahan lahan.Matanya sudah mula terasa sangat mengantuk dan ingin sahaja dilelapkan.Dia memberhentikan kereta tepat di hadapan sebuah hotel.Jam di tangan telah menunujukkan angka 3.00 pagi.Dia sampai sedikit lewat di Seoul kerana jalan sangat sesak dgn kereta(jammed).Kai menekan butan on pd telefonnya.12 panggilan drpd Yoona terpampar pd skrin.
"Mesti sayang tengah risau pada oppa!!"bisik Kai di dlm hatinya.Dia terus menghubungi Yoona.Tetapi panggilannya tdk dijwb.Mungkin Yoona sudah tidur.
"Kesian kat Yoona.Mungkin dia sudah tidur agaknya!!Apa kata aku hantar sms je.Nanti dia bacalah tu!!"
Drpd Kai
Sayang,oppa dah sampai di Seoul.Sayang tak perlulah risau,oppa selamat.Good night>°<!!
* * * *
Kai terus melangkah masuk ke dalam hotel.Malam ni dia terpaksa menginap di dalam hotel.Selesai sahaja membuat pembayaran dan pesanan di kaunter,dia segera menuju ke arah lif.Butang tingkat 13 ditekan dan pintu lif terbuka dgn sendiri.
* * * *
Sudah setengah jam Kai berada di dlm lif,tetapi pintu lif tersebut masih lagi tdk terbuka dan lif juga sprt turut tdk bergerak."Asal dgn lif ni.Tak bergerak langsung.Time mcm nilah nak rosak!!"tengkin Kai.Dia menendang pintu lif.Rasa marah kini membara di lubuk hatinya.Tiba tiba sahaja lampu di dlm lif tersebut terpadam dgn sendiri.Gelap gelita dibuatnya.Kai mula panik.Sekarang dia terkurung di dlm lif.
"Alamak,macam mana aku nak keluar ni.Dah la dlm ni gelap,panas pulak tu!!"rungut Kai.
"Tuk!tuk!tuk!"kedengaran pintu lif diketuk dari luar.Kai berasa lega.Mungkin ada org yg sdg cuba menyelamatkannya.Tetapi semuanya menjadi hampa apabila bunyi ketukan itu tdk lagi kedengaran dan bertukar menjadi bunyi tangisan seorg kanak kanak.Bulu romanya mula meremang dan peluh peluh sejuk mengalir di leher Kai.Rasa tak sedap hati mula bertandag di jiwa.Tangisan itu semakin kuat kedengaran.Kai berasa seram sejuk.Jikalau terdapat tingkap di dlm lif tersebut,ingin sahaja dia terjun keluar.
"Kai,Kai!!!"satu suara kanak kanak membisik memanggil nama Kai.
"Kau nak apa hah.Aku tak kacau kau.Tolong jangan ganggu aku!!"Kai tetap menguatkan semangatnya.Dia tahu ini semua angkara 'makhluk ghaib'.
"Kau sebenarnya berhutang dgn aku.Jiwa kau tu milik aku!!!"Satu suara bergema kuat,membalas kata kata Kai.Tubuh Kai kaku dan tdk boleh digerakkan seperti patung.Matanya terasa sangat sakit dan tanpa disedari setitis air mata darah mengalir keluar.Kai menahan kesakitan yg teramat sangat.Kesakitan yg tdk pernah dialami di dlm hidupnya.Dia mesti bertahan walaupun sesaat.Kai menggapai telefon yg berada di dalam poket seluarnya.Dengan tangan yg berlumuran darah,dia perlahan lahan menaip satu mesej lalu dihantar pada Yoona
Drpd Kai
Sss....ayanggg,tttt.....olonn....g opp......a!!!"
Dengan sekelip mata sahaja,bebola mata Kai tersembul keluar bersama darah darah.
"Sayang,selamat tinggal!!"sepatah ayat itu diucapkan oleh Kai.Akhirnya Kai menghembuskan nafasnya yg terakhir.Cintanya terhadap Yoona berakhir dgn satu trajedi ngeri.Harapan Kai utk menyambut kelahiran cahaya matanya yg kedua kini cuma tinggal kata kata.Kata kata yg sudah menjadi sejarah.
"Seekor labah labah,cuba panjat perigi......bila hujan turun.....labah labah cepat lari!!"Sesusuk tubuh yg perlahan lahan meninggalkan tempat tersebut,lalu hilang ditelan kegelapan malam.
Bersambung....
Alamak,ff ni dah nak tamatlah.Apalah agaknya yg akn berlaku pada Yoona dan anaknya.Adakah mereka akan menerima nasib yg sama.Jangan lupa baca chapter 12.1001 rashia pasal Anna akan dirungkai di chapter tersebut.Baca tau.
YOU ARE READING
ANNA
HorrorYoona dan Kai-membina rumah tangga hampir 10 tahun bersama dua orang cahaya mata menjadi penyeri hidup. Kerana urusan kerja, keluarga itu terpaksa berpindah ke sebuah rumah pusaka yang didiami oleh omma Kai. Sejak menghuni rumah tersebut, pelbagai...