ANNA-THE END-

779 106 18
                                    

Malam itu agak asing sedikit drpd malam malam yg lain,suasana di banglo tersebut sunyi sepi.Pokok yg megah berdiri di hadapan rumah tersebut kelihatan bergoncang dgn kuat sekali seperti ada sesuatu yg telah merempuhnya.Cahaya Sang Rembulan tertumpah pd permukaan tanah lalu menyinari satu anak patung yg berada di atasnya.Dedaun yg berpegang teguh pada ranting pokok kelihatan terliuk-liuk mesra oleh angin malam.Suram sungguh pemandangan pd malam itu.

Jam telah menunjukkan pukul 3.00 pagi.Yoona masih lagi tdk bisa utk memejamkan matanya.Otaknya bertungkus lumus mengatur strategi utk menghapuskan Anna.Cucuk sanggul hitam yg digenggam erat dipandang sepi.Hanya ini sahaja senjata yg Yoona ada utk mempertahankan dirinya dan menghancurkan segala kisah hidupnya yg dipenuhi dgn trajedi hitam yg tdk dapat dilupakan.Orang orang yg tersayang kini telah pergi meninggalkannya.Walau apa pun yg terjadi,dia mesti menyelamatkan cahaya matanya Kei yg telah menjadi kambing hitam Anna.Biarkanlah nyawa yg menjadi taruhan,tetapi jangan biarkan keturunan itu terus lenyap.

"Tik!tik!tik!"kedengaran bunyi titisan air disingki dapur.Yoona sudah dapat menyangka ini mesti muslihat pertama Anna.Jangan sangka anak patung yg kaku itu tdk berkuasa.Syaitan tak guna seperti Anna mampu melakukan apa sahaja diluar jangkaan.

"The game will start now!!"Tanpa berlengah lagi,Yoona terus keluar dari bilik.Cucuk sanggul tersebut masih digenggam erat.Kakinya perlahan lahan menuju ke arah dapur yg gelap gelita tanpa pancaran cahaya.Suis lampu segera dihidupkan.Keadaan menjadi terang berderang.

Yoona menghampiri sinki dapur.Tiba tiba paip pd sinki tersebut terbuka dgn sendiri.Air air mencurah mengalir keluar dr pili.

"Kau ingat aku bodoh ker Anna.Syaitan macam kau tak layak nak cabar manusia mcm aku.Kau ingat aku takut dgn semua helah kau ni.Jawabnya tdk."Yoona berkata sambil menutup paip air tersebut.Air berhenti mengalir keluar.

"Kau tu yg bodoh!!!"balas satu suara kasar yg bergema di dlm rumah tersebut bersama hilai tawanya yg sungguh mengerikan. Tangannya terjulur keluar lalu menarik kaki Yoona.Jatuh terlentang Yoona dibuatnya.Tangan tersebut menggenggam kaki Yoona seerat eratnya sehingga urat urat pd kaki Yoona mula timbul.Yoona tetap menahan kesakitan itu.Darah darah sudah mula mengalir keluar.

Tanpa berlengah lagi,Yoona terus mencucukkan cucuk sanggul hitamnya pd tangan tersebut yg dipenuhi dgn ulat dan berbau busuk.Dengan tiba tiba tangan itu terbakar dgn sendiri dan menjadi debu lalu hilang ditiup angin malam.

"Kau memang pengecut.Baik kau keluar sekarang!!!"laung Yoona.Dia bingkas bangun dari kedudukannya.Kakinya yg terluka dan berlumuran dgn darah dibiarkan begitu sahaja.Rasa sakit tdk akan mematahkan semangatnya.Dendam tetap menjadi dendam.

"Kau silap......aku bukan pengecut macam kau!!!"sapa Kei.Kelibat Kei muncul di depan mata Yoona.Anak patung Anna berada di dlm pelukan Kei.Kei kelihatan 100% berubah.Kecomelannya yg bergelar kanak kanak telah lenyap.Wajah Kei kelihatan persis pontianak dgn rambutnya yg berserabai menutupi wajahnya.

"Aku takan biarkan kau jadikan anak aku sebagai kambing hitam.Aku akan bebaskan dia drpd rasukan kau!!!"kata Yoona.Dia begitu sedih melihat keadaan Kei.Anaknya yg menjadi kesayangan sudah menjadi pesaingnya.

"Kau manusia yg lemah.Kau takan mampu kalahkan aku.Aku lebih berkuasa drpd kau.Anak kau hanya hamba abdi aku."Semua tingkap di dlm banglo tersebut terkuak dgn sendiri lalu angin angin malam meniup masuk ke dlm.

Debaran pada jantung Yoona semakin berdegup kencang.Berdepan dgn syaitan durjana bukan sesuatu perkara yg mudah.

Yoona tetap memberanikan diri.Berbekalkab dgn semangat yg ada,Yoona sepantas kilat mendekati Kei.Dia ingin merampas anak patung Anna drpd Kei.Cucuk sanggul hitam masih setia berada digenggamanya.Yoona memengang tangan Kei.Kei pula menendang kaki Yoona yg terluka.Pergelutan mula berlaku di antara mereka.Dengan tiba tiba cucuk sanggul Yoona tertusuk pd perut Kei.Darah darah pekat tersembur keluar.

"Apa aku dah buat ni.....Tidak aku dah bunuh anak aku!!!!Tidakk!!!"

Tubuh Kei lemah longlai jatuh menghempas lantai.Satu lembaga hitam terus keluar dari tubuh Kei melalui mulutnya.
Yoona segera mendapatkan Kei.Tubuh Kei dipeluk erat.Air matanya berguguran mengalir keluar tanpa henti.Dikucup berkali kali dahi anaknya itu.

"Omma,terima kasih banyak banyak sbb sudah selamatkan Kei drpd rasukan syaitan tu.Kei dah tak sanggup utk melawan omma.Selamat tinggal omma!!!"ucap Kei.Air mata Yoona dilap olehnya lembut.Nafas yg terakhir dihembuskan perlahan lahan.Mata Kei terpejam rapat.Kei sudah mati.

"Kei....bangun Kei!!!Bangun....omma dah takde siapa lagi kat dunia ni.Tolonglah bangun Kei.Omma sayang kamu nak!!!!"

"Hahaha,semuanya telah berakhir.Anak kau dh mati.Ini bukan salah aku.Kau yg bunuh dia.Kau menerima nasib yg sama seperti Bomi.Mula mula aku cuba rasuk kau sejak hari pertama kau datang kat sini lagi.Tapi si Bomi tak guna tu telah halang aku.Aku pun bunuh Bomi dgn menyamar menjadi roh anaknya Na Eun.Kemudian aku bunuh laki kau.Lepas tu pulak anak kau.Sekarang tiba masa kau pulak yg patut aku BUNUH....."
* * * *
5 tahun berlalu,

"Keluarkan aku dari penjara ni.Aku tak bunuh anak aku.Aku tak bersalah.Anna yg bunuh mereka.Bukan aku.Aku tak bersalah......aku tak bersalah!!!"teriak Yoona.Dia kini berada di dlm penjara krn tuduhan membunuh anaknya sendiri.

"Wei perempuan,kau dah gila ke apa ha dok teriak malam malam buta cam ni.Aku nak tudur pun tak boleh."-sapa seorg banduan perempuan.

"Keluarkan aku......Seekor labah labah cuba panjat perigi.Bila hujan turun.....labah labah cepat lari."

Dari jauh,Anna kelihatan tersengih memandang Yoona.Sudah berbagai usaha yg digunakan utk membunuh Yoona,tetapi tetap juga tdk berjaya.Anak yg dikandungkan Yoona telah menjadi makanan Anna.

"Aku takan biarkan kau terus hidup Yoona.Jiwa kau milik aku.Aku akan dapatkannya....."

-di antara hidup dan mati-

*THE END*
Ala,ff ni dah habislah.Sy nak ucapkan jutaan terima kasih kpd semua yg sentiasa menyokong sy dan vote ff ni.Kamsahamida.

ANNAWhere stories live. Discover now