CHAPTER 12

638 95 8
                                    

Keadaan pada pagi itu di dalam banglo tersebut terasa sangat sunyi sepi.Tiada satu bunyi pun yg menerjah kecuali bunyi titisan air yg menitis daripada pili yg tdk tertutup rapat.

Yoona tersedar daripada tidurnya dek kerana perutnya terasa sedikit sakit.Dia membetulkan posisinya.Matanya dialihkan pd bahagian sebelah.Kelibat Kai masih lagi terbayang bayang di mindanya.Sudah sehari Kai pergi meninggalkannya,tetapi Yoona sudah teramat merindui Kai.Ni baru sehari,kalau enam hari.Tak tahulah macam mana dia terpaksa terus membendung rasa rindu ini yg amat memeritkan jiwa.Rasa rindu yg boleh menjadikannya gila."Oppa,I miss you!!"

"Apa kata aku call je Kai."

Yoona terus menekan butang on telefonnya.Satu panggila drp Kai dan dua mesej daripadanya juga terpampar di skrin.

Mesej pertama di baca dgn penuh keriangan.Yoona terus membaca mesej kedua drpd Kai yg dihantar pd pukul 2.30 pagi.

Riak wajah Yoona kelihatan sedikit berubah.Keriangan sudah tdk lagi terukir di wajahnya.Sepatah ayat minta tolong drpd Kai membuatkannya mula risau bukan kepalang.Tanpa berfikir panjang,Yoona terus menghubungi Kai.

"Seekor labah labah cuba panjat perigi.Bila hujan turun......labah labah cepat....lari!!"satu nyanyian halus kedengaran di talian.

"Oppa,janganlh bergurau macam ni.Cepat jawab panggilan ni!!"kata Yoona.

"Oppa!oppa!oppa!!"

"Maaf Cik,isteri cik sudah tiada.Dia disahkan meninggal dunia pd pukul 3.00 pagi tadi."Yoona mula mengalirkan air matanya.Air mata yg penuh dgn rasa kesedihan.Yoona sudah hilang semangat.Dia sudah tdk sanggup lagi utk hidup.Kai telah pergi meninggalkannya tanpa khabar berita.

"Oppa!oppa!oppa!"
* * * *
"Buat apa omma nk terus menangis mcm org gila.Dah sah oppa sudah mati.Dia takan hidup kalau omma menangis mengeluarkan air mata darah sekalipun.Sia sia sahaja.Semua tu hanya buat omma jd bodoh."kata Kei.Matanya mencerlung tajam memandang Yoona.Kei kelihatan seperti dirasuk.

"Apa yg kamu cakap ni.Dia tu appa kamu.Sanggup kamu cakap mcm ni."

"Dia dah lama sepatutnya mati.Tiada gunanya dia hidup selama ni.!!"kata Kei.Wajahnya persis orang yg hilang kewarasan.Anak patung tersebut sentiasa berada di dlm pelukannya.Sesekali pun tdk pernah berenggang drpd Kei.

"Pisshh!!"satu tampar hingga di pipi Kei.Yoona tdk sanggup lagi mendengar Kei menghina Kai.Dia tahu itu bukan Kei yg sebenarnya.Kei telah dirasuk.

Kei terus berlalu pergi meninggalkan Yoona.

"Kei, omma akan cari jalan peyelesaian utk menyelamatkan kamu.Omma tak nak kehilangan kamu.Appa sudah amanahkan omma utk jaga kamu.Omma akan tunaikan hajat appa."bisik Yoona.Dia harus bersemangat utk terus hidup.Kematian Kai bukan penghalang utk dia mengalah.
* * * *
Semua orang berpusu pusu mendekati mayat Kai yg lemah terbaring di lantai bersama bebola matanya yg telah tersembul keluar.Darah darah turut berlumuran disekitar kawasan tersebut.Berbau hanyir dan membuatkan setengah drpd mereka muntah muntah.Ada yg turut pengsan melihat mayat Kai yg mati dlm keadaan mengerikan.Mayat Kai terus dibawa ke hospital utk dibedah siasat.
* * * *
Yoona mundar mandir di ruang tamu.Fikirannya berserabut,sedih,takut,risau.
Semuanya sekali bercampur baur.Dia buntu,apakah yg harus dilakukannya sekarang.Yoona tdk bersarapan pada pagi itu.Seleranya turut hilang.Yoona melabuhkan punggungnya pada sofa.Dia mengeluh panjang.Satu keluhan berat dilepaskan perlahan.Dia amat risau terhadap anaknya Kei,kedengaran suara Kei menghilai di dlm biliknya.Sesekali Kei turut menyanyikan lagu seekor labah labah.Nampaknya 'makhluk'tersebut semakin bermaharajalela mengusai tubuh Kei.Dia harus mencari jalan penyelesaiannya sebelum semuanya berakhir.

Pandangan Yoona dialihkan pada satu gambar kanak kanak perempuan yg tergantung pada dinding.Gambar itu kelihatan begitu lama.Yoona terus mendekati gambar tersebut.Dia mengamatinya.

"Aku macam pernah nampak wajah budak perempuan ni!!"bisik Yoona.Memori lampau terus diingat kembali.Yoona baru perasan,wajah budak perempuan tersebut selalu menjelma di alam mimpinya,meraung meminta tolong dari Yoona.

Pada gambar itu,tertulis sepatah ayat yg berbunyi,"ANAKKU NA EUN!"

Sebaik sahaja Yoona menyentuh gambar itu,satu surat tiba tiba sahaja jatuh di atas lantai.

Bersambung....

ANNAWhere stories live. Discover now