Hoofdstuk 6

36 4 1
                                    

Maaaaaaaaaaaaaaam!! Ik ben thuis!! En kijk is wie ik meebracht!!', roep ik luidkeels door het huis wanneer ik de voordeur achter me sluit. Ik schop mijn schoenen uit, trek Fie achter me aan en ren de keuken in. Ik zie hoe mijn moeder me met grote ogen aankijkt. 'Olivia! Wat een kabaal! En, ohw, Ann-Sophie! Hallo!! Alles goed?', vraagt ze plots vriendelijk. Ik rol met mijn ogen, typisch mam... Ze knikt heftig. 'Jha, zeker nu Oliv me meevroeg naar het con-', zegt ze vrolijk, maar ik sla snel mijn hand voor haar mond. 'Naar waar?', vraagt mam nieuwsgierig. 'Toch niet naar dat concert? Nee, Olivia, ik had gezegd dat je wiskunde test goed moest zijn en... ', begint ze te preken, maar ik stop haar abrupt door mijn wiskunde test voor haar neus te duwen. 'Wat wou je zeggen, liefste moeder van me?', vraag ik suikerzoet. 'Een 27 op 30? Wauw, Oliv, dat is... Super! Hoe... Hoe heb je... Bij wie heb je afgekeken?', vraagt ze nors. 'Wat? Mam! Hoe kun je? Bij niemand!! Blijkbaar heb ik het beter geleerd dan ik dacht...', zeg ik trots. 'Wauw, ik moet eerlijk toegeven, ik ben onder de indruk. Oké, eerlijk is eerlijk, je hebt je concert verdient... Dus, jij gaat ook mee, Ann-Sophie?', vraagt mijn moeder plots vriendelijk aan Fie. Ze knikt, alweer, heftig. 'Jha, zeker wel! Ik moet het alleen nog aan mijn moeder vragen, maar, ik ben zeker dat ze het goed vindt als ik vertel dat ik met Oliv en haar vrienden meega...', legt ze uit. 'Jha, oké, voor mij is het ook goed natuurlijk... En, ik zal straks even naar mijn zus bellen, goed? Dan doe ik alvast een goed woordje...', zegt ze en schenkt Fieke en vette knipoog. Alweer rol ik met mijn ogen en zucht... 'Mooi zo. Mam, we gaan naar mijn kamer...', zeg ik en nog voor ze haar mond kan openen voeg ik er snel aan toe: 'Nee, ik heb geen huiswerk voor morgen, en ook niet voor overmorgen... Dus, ik ben vrij... Jeej... We gaan, komop!', zeg ik en sleur Fie alweer achter me aan. 'Wauw, Oliv, ik kan het niet geloven dat we naar het concert gaan... Dat we One Direction in real gaan zien... Dat ik Niall in real ga zien...', swijmelt ze. Ik lach. Niall is haar big crush. Ze is helemaal weg van hem, net zoals ik weg ben van Harry. En zo dromen we beiden weg... Maar voor heel even natuurlijk, want we worden plots uit onze dagdromen weggerukt door de stem van mijn moeder, onderaan de trap. 'Olivia? Ann-Sophie? Ik belde je mam net, en, ze is akkoord. Goed? En oh, ze komt je rond zessen ophalen... Dus, klets nog maar wat verder nu... ', roept ze. Ik zie hoe Fie door mijn kamer huppelt van blijdschap. 'Deze dag is officieel de beste dag ooit!', mompeld ze blij. Ik lach, want, ze heeft gelijk weet je...De volgende dagen vliegen voorbij. De grote dag komt steeds dichter, nog vijf dagen, nog drie dagen, nog twee dagen...... Plannen worden gesmeedt... Hoe zorgen we er ook echt voor dat we ze gaan ontmoeten? Gaat niet gebeuren! Stop toch is met dat domme gedroom van je... Wees al blij dat je tickets voor hun concert kon krijgen... Dat is het enige wat Aurélie, mam, pap... Kortom bijna iedereen rondom zegt. Laat ze maar zeggen, ze zullen nog verstelt staan, vroeg of laat... Nog één dag...*BZZZBZZZBZZZBZZZ*Ik trek mijn kussen over mijn hoofd en zoek verward met mijn hand naar de uit knop van mijn domme wekker. 'Hmmm...', kreun ik, totdat ik besef welke dag het is vandaag... Wanneer het goed tot me doorgedrongen is, spring ik recht en gil: 'VANDAAG GA IK NAAR 1D!!'.

______________________________________________________________________________

Heeeey allemaal! Hier ben ik weer. Het is ondertussen weer een half jaartje geleden dat ik nog aan mijnverhalen schreef, maar aangezien het bijna vakantie is, kan ik er misschien maar beter weer mee verdergaan, niet ;) dus, bij deze, hier is het volgende hoodstukje! Comment and vote als je benieuwd ben naar het volgende stukje! Ohw, ik zou ook graag wat meer lezers willen, dus, vertel aan je vrienden ook ff een kijkje te nemen hier, als je het zelf goed vind, natuurlijk... Veel leesplezier!

Xx Sien

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 13, 2013 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Dromenvanger (1D fanfic: Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu