De koude winter wind blaast in mijn gezicht wanneer ik op mijn fiets door de straten van Londen rijdt, op weg naar die verdomde school. Het lijkt wel of messen langs mijn wangen scheuren... Versta me niet verkeerd, ik hou van de winter. Alleen niet van het koude weer. Ik ben meer een 'als het koud is blijf ik lekker gezellig binnen'-mens. Ik hou meer van de gezelligheid die het met zich meebrengt. De mooie winter-mode... Achja, met mijn iPod in mijn oren en One Direction die me toezingt kan het weer me eigenlijk weinig schelen... Ik mag al blij zijn dat het niet regent. Ik rijd de stoep op en spring van mijn fiets. Ik loop met mijn fiets aan mijn zij naar de fietsenkelder van de school, op zoek naar mijn dagelijkse parkeerplaatsje. Ik zie dat Margot's fiets er al staat. Snel doe ik de mijne op slot en ik spurt naar de open plek van onze school. Ik zie Margot al staan, op ons zelfde plaatsje als al die andere dagen. Een beetje verder zie ik Aurélie, samen met haar studeerclubje. Soms vraag ik me af hoe je zo van je zus kan verschillen... 'Magi... En klaar voor de toets wiskunde?!', vraag ik met een knipoog als ik bij Margot aankom. Ze zucht diep: 'En dankje om mijn dag al meteen te verpesten, Oliv.' Ik lach. 'Snap je er ook niks van? Goed, dan zijn we met twee... Maar, ik moet het halen... Anders kan ik het 1D concert van volgende week wel vergeten...', zucht ik. Ze kijkt me met verchrikte ogen aan. 'Wat?! Ik bedoel, zou je moeder je echt niet laten gaan als je zakt? Wat voor een verschrikkelijk mens is dat?!', vraagt ze ongelovig. 'Hé, het gaat wel over mijn moeder, oké... En, nee, dan zou ze me niet laten gaan vrees ik. Ik heb al te veel tekorten gehaald dit semester, ik kan me niet nog een tekort op wiksunde veroorloven... Ze heeft gelijk, mijn toekomst hangt ervan af.', mompel ik. 'Je toekomst? JE TOEKOMST? En je droom om naar een 1D concert te gaan dan? Jij was toch zo'n gelover?', vraagt ze en kijkt me streng aan. 'Jha, je hebt gelijk... Er zit dus maar één ding op... Slagen...', zeg ik zelfzeker. Maar, ik vrees voor de zaak.
'Morgen krijgen jullie de test terug! De les is over, jullie kunnen gaan...', zegt meneer Reeds, onze wiksunde leraar. Ik sta op van mijn stoel en begin mijn rugzak in te pakken. 'En? Lukte het?', vraagt Magi wanneer ze nieuwsgierig naast mijn bank komt staan. Ik zucht... 'Als je met "ging het" bedoelt dat ik meer dan de helft van de antwoorden heb gegokt, dan ja, het ging héél goed!'. 'Oei, was het zo erg...?', vraagt ze. Ik knik. 'Jha, ik denk dat ik 1D op mijn buik kan schrijven...', zeg ik. Net als dat ene mini kansje dat mijn droom uitkomt... denk ik er nog achterna. We lopen samen naar buiten. 'Hey girlfriends!! Hoe ging de test?', vraagt Timo wanneer hij ons het lokaal uit ziet komen. Timo had net Engels... Een eitje voor hem. Net als al die andere vakken op school. Waarom kunnen sommigen zo makkelijk leren en hoge punten halen? Het is oneerlijk... Ik zucht en laat de vraag aan me voorbijgaan. 'Oei... Dat lijkt dus niet zo'n goeie vraag... Euhm... Even iets anders... Nog een weekje!! Woehoe! Dan gaan we eindelijk naar het 1D concert... Omg, hier wacht ik al mijn hele leven op...', zegt hij met een piepstemmetje. Ik hoor hoe Magi hem een stomp geeft: 'Hou op! Ten eerste, je kan er niet je hele leven op wachten, want je kent ze nog maar een kleine twee jaar... En ten tweede, Olivia haar test ging niet goed, oké? En geen goeie test bedekend geen One Direction...', het laatste fluisterd ze, tevergeefs. Wanneer ik aan mijn kluisje aankomen laat ik me met mijn rug ertegen op de grond zakken. 'Het is oficieel...', zeg ik, 'Mijn leven én de kans de liefde van mijn leven te ontmoeten is OVER!'. Het is de harde waarheid... Zo hard dat het me bijna verpletterd.
_____________________________________________________
Hier is het dan, hoofdstuk twee!! Hopelijk vonden jullie dit ook goed;)! Comment of stem voor deel drie!! Xxxx, Sien♥