Malam tu makan semua hebat hebat. Daebak lah katakan . Tiba tiba ada seorang pelayan perempuan ni hulurkan dekat aku sedulang air. "Choose one and you will never regret it." perempuan tu berkata. Kebetulan memang aku terlupa nak ambik air tadi. Tapi sebelum tu aku tercari cari, mana si Ridzuan ni. Daripada jauh nampak dia sedang rancak berbual dengan member dia. Tanpa melengahkan masa, aku ambik salah satu daripada gelas air yang berada di atas dulang yang perempuan tu pegang. "Well thanks. Enjoy your drinks" . Dengan gelojohnya aku menghirup air tadi. Mengalir ke tekak aku. Ah nikmat.
Beberapa saat je lepas aku minum air tu, ah, kepala aku berpusing. pening. kejadah apa yang terjadi dekat aku ni. Pandangan aku mula samar samar. Aku nampak Ridzuan bergegas ke arah aku. Aku hanya tersenyum. Pengsan
- beberapa jam kemudian-
Tiba tiba aku tersedar. Eh ? aku dekat mana ni ? Aku terbaring di atas katil bersize King tak silap aku. Eh eh eh !!!!??? siapa kidnapp aku ? Aku check keadaan diri aku. Fuhh. save ~ nasib la aku tak kena sebarang daripada jangkaan aku. Tiba tiba aku terdengar bunyi orang buka pintu. Ah sudah. Gabra + takut. Cepat cepat aku bersembunyi bawah selimut yang terlebih muat daripada diri aku sendiri. Krik krik untuk seketika waktu.Tiba tiba, aku terasa macam ada orang panjat katil . Ah sudah! segala macam zikir berkumat kamit membasahi lidahku. Haa saat saat genting la baru teringat Tuhan eh kau. Gerakan panjatan katil tadi makin mendekati aku. Berpeluh peluh aku dibuatnya. Tiba tiba, gerakan tadi himpit sebelah badan aku. Perghhhhh berat nak mampus. Siapa ni duh, siap ah kau ! Lalu aku dengan tindakan pantas aku membuka selimut yang membaluti diri aku sehingga menyebabkan 'benda' yang menghimpit diri aku tadi mengaduh kesakitan. Hahaha guess who is it ?
Ridzuan.
Aku jadi blank. Apa dia cuba nak buat sebenarnya ?? Belum sempat aku menanyakan tentang keadaan sebenar, dia sudah memotong dulu percakapan aku.
"Sori sebab buat awak takut ke apa. Actually masa prom night semalam, dalam minuman awak ada dos ubat tidur. Waitress tu yang letak. Tapi actually dia salah target orang sebab nak balas dendam punya pasal. Masa awak tak sedarkan diri awak, saya bawak awak balik rumah saya. Jangan gabra dulu, mak ayah saya dah sedia maklum keadaan awak. Jadi saya letakkan awak dekat bilik saya, saya tidur bilik lain. Masakan saya nak tidur dengan awakkan , kita bukan muhrim . Yang saya himpit awak tadi, maaflah. Seriously saya tak reti nak kejutkan perempuan. Biasanya saya buat macam tu dekat adik perempuan saya. Sori " Ridzuan menerangkan semua perkara sebenar dekat aku. Panjang. Padat. Tapi aku hanya mampu...
Diam dan membisu. Hanya Allah yang tahu perasaan aku macam mana pada saat itu.