Bab 2

239 3 0
                                    

University Kuala Lumpur here i come! Lepas saja solat Subuh, aku terus memilih baju apa untuk ku pakai ke universiti. Hmm..pakai yang simple je lah which is lapis putih, versity jacket warna merah sayangku,  tudung shawl dan kasut toms, saizlah untuk aku naik motor kesayangan aku. Ya, semenjak aku fobia tu, aku bernekad supaya act macam aku ni tomboy, tetapi sebaliknya aku ayu tau. Hehehe. Selepas siap, aku pergi turun untuk....breakfast! Yay, breakfast!

"Selamat pagi semua!" Sapaku. "Morning Meli" mama dan babahku jawab. "Soo, mama hari ni buat apa?" "Buatkan kamu roti bersapukan planta dan gula je" mama jawab. Hmm...roti pun rotilah janji makan. Selepas makan, aku minta diri dan bersalam. Selepas sampai ke universiti yang sangat besar ni, aku pun turun dri motor ku lalu menuju ke tangga, lepas tu...

BOOOK!.. Aduh, apa yang ku langgar pagi-pagi ni. Ku tengok ke atas, aku rasa macam dunia berhenti berputar di sebabkan seorang lelaki yang langgar aku tu sedang cuba memukau hatiku. Tetapi sedaya upaya ku ketepikan perasaan tu. "Sorry, tak nampak awak melintas tadi, i'm really-really sorry for my clumsiness," Selepas mengambil name tag ku yang awalnya gugur tu, aku terus melemparkan senyuman dekat lelaki yang dari tadi terpaku melihatku. Mengapa Mr. Handsome oi, tersampuk dengan hantu ke? Atau kau ni starstruck sebab muka ku ni nak dekat sama dengan Cassandra artis Indonesia tu. Alamak, terangkat bakul sendiri pula. Hehehe.

Lepas je ku bagi senyuman aku beri salam dan terus pergi, entah lelaki itu menjawab atau tidak. Huh, lantaklah.

Semasa aku sedang membuli kawan rapat aku seorang ni....BOOOK! Terlanggar dengan seorang gadis bertudungkan shawl, pakaian yang tidak seksi dan sederhana. Wow, aku ni bermimpi pada waktu siang ke? Hello Muhammad Zahirul Harriez bin Mohamad Zahiran, kau ni berangan ke? " "Sorry, tak nampak awak melintas tadi, i'm really-really sorry for my clumsiness,"  gadis tu melemparkan ku senyuman. Cantik. Lalu pergi. Kawanku apa lagi " Ehem! Ingat kau tu dah ada Hafiqah Natalia, jangan nak jadi playboy balik hero," kata Syahmi Firdaus. "A'aa, betul kata si tukang ayat ni" kata kawan ku lagi seorang iaitu Rayhan Hafizuddin dengan ketawanya yang terbahak-bahak itu.

"Ye, aku ingat, tapi bro sebenarnya aku tak laratlah dengan gediknya tu, sekejap sayangkan aku tetapi kalau ada lelaki handsome melintas, gelabah sungguh dan pretend main handphone nya." Mereka tak berkata apa-apa selain mengangguk tanda faham. Masa tu baru aku ingat name tag ku tadi jatuh, hmm...siapa nama awek cantik tadi tu ekk? Ih, kenapa aku rasa macam lain saja ni? Aku jatuh cintakah? Ek eleh, hero, kau tu tak pernah jatuh cinta so, jangan nak perasan. Lepas je aku kutip name tag ku tu, aku merasa hairan. Ini bukannya name tag ku, tapi....Syasya Amelia, Wow, her name is so beautiful and match to her face.

"Syah, Ray, aku rasa aku ada misi baru,"

Love You Mr. Handsome!Where stories live. Discover now