1 Tahun kemudian....
'I might never be the one with shining armour
I might never be the one who homes to mother
I might never be the one who brings you flower
But i can be the one, be the one tonight'Rington alarm ku bebunyi. Kenapalah bising sangat. Hari ni hari pertama aku pergi kerja, iaitu...PA bos. Cita-citaku menjadi guru belum menjadi. Hmm, tak pelah. Oh ya, aku mesti membangunkan tiga ekor anak dara burung dulu, lepas tu mandi, solat dan bersiap sedia. "AMIRAH!SYAZWANA!SYAZANAH! BANGUN! KORANG TAK KERJA KE!?" Adui, sakit tekakku berteriak pagi-pagi buta ni...maaf jiran-jiran ku tersayang, aku mesti menengkik pagi-pagi buta sebab kawan-kawanku ni mesti bekerja. "Ih! DAH BANGUNLAH NI!" Kata mereka serentak. "Mak aih, Marah ke adik-adik comel aku ni?" Aku cakap memperli. "Sejak bila bapak aku kahwin dengan mak kau?" Kata salah seorang diantara diaorang. Adui, kenapalah aku boleh tahan dengan kawan yang belurus? Hmm, sbb aku tak kesah kut.
"Okay, sebelum kita pergi ke tempat kerja masing-masing, baik kita berdoa kepada Allah supaya pekerjaan kita berjalan lancar." Kataku " Amiin" kami semua menjawab. "Okay, jalan dulu girls, Assalamualaikum, jumpa nanti masa lunch."kata ku. Owh yeah lupa nak mengumumkan, sebenarnya aku bekerja di Zah Company. Kawanku yang sekerja dengan aku hanyalah Amirah. Harap-haraplah bos baru ni tak pemarah langsung, hehehe. "Wei, Sya, aku takut ah," kata Mirah. "Apesal kau takut? Bukannya ada singa pun kat pejabat kita tu." Aku bergurau sambil melemparkan senyuman nipis. "Ih kau ni, aku tengah serious kau main-main pulak?" Aduh, menyamalah pulak kawan ku ni. "Yelah, mengapa kau takut wahai kawanku Amirah tersayang?" Aku kata. Ololo, kan senyum balik, aku ni bab-bab memujuk, aku memang tarer. "Tak, cuma aku takut kita duduk berasingan," katanya. "Ya Allah, sebab tu je ke?? Suspend nye! Pikir besar sangat problem kau ni." Kataku dengan reaksi terkejut. "Hehehe, bukannya ape, tapi aku tak biasalah dengan orang lain, kau pun taukan yang aku ni bukan friendly macam kau?" Katanya. Huuh, betul-betul minta penumbuk jugak anak ni. Sabar jelah. "InshaAllah, tempat kita sama, cuma kau jauh sikit dari meja aku, sebab aku PA bos, kau pulak assistant ku."kataku dengan tenang. Lepastu sepanjang perjalanan itu sunyi. Cuma kedengaran Dj memutarkan lagu yang di request oleh pendengar.
Selepas 30 minit mendrive akhirnya berhenti juga. Aku tengok bangunan tersebut...Wow! Panjang lebar sungguh bangunan ni. Agak-agakkan berapa tahun mereka menunggu sampai bangunan ini siap? Entah, aku pun tak tahu. Sampai je ke meja masing-masing bos besar iaitu Encik Zahiran menyapa aku. "Selamat pagi, kamukan PA baru Encik Zahirul?" Aku pun jawablah "Selamat pagi, ya, saya PA baru Encik Zahirul. Nama saya Nur Syasya Amelia binti Mohamad Zahari. Encik boleh panggil saya Syasya atau Meli." Terus ku bagi senyuman yang manis bagi ku, tak tahulah bagi Encik zaharikan? "Oh, hari ini Encik Zahirul tak datang sebab privacy, jadi saya harap awak datang saja malam nanti,
Lamanya menunggu orang gedik ni. Macam nak dekat setahun dah. Aku sanggup sacrifice pekerjaanku only sebab nak memberitahu si minah gedik ni sesuatu. "Hy sayang, sorry tadi traffic jam." Kata Hafiqah yang mencuba memelukku. Ihh, perempuan gedik ni, jangan sampai ku kebas muka kau tu dengan pengayuh bot tu. "Apa yang you nak cakap dekat i? Umm...sebab kahwin?? If its true i acc-""Kita putus" aku potong ayat si gedik. "What? Putus? Bu..bu..bu..BUT WHY!?" Adui, sakit telinga ku ni, kalau aku pekak, aku saman kau gedik! Muahaha! "I TAK PERNAH CURANG DEKAT YOU! BUT WHY YOU PUTUSKAN I?! I HATE YOU HARRIEZ!" dan dia pergi. Menyamal ke cik gedik a.k.a menyampah oi? Ada aku kesah kalau kau menyamal? Sorrylah takkan akan dan tak akan pernah aku pujuk sebab aku ada misi baru...memikat hati bakal isteriku...Meli.
YOU ARE READING
Love You Mr. Handsome!
RomanceSaya, Nur Syasya Amelia binti Mohamad Zahari adalah perempuan yang sangaaaaat sangat sangat fobia dengan lelaki dari tahun 7. Tahulah muka saya tak cantik macam Taylor Swift atau Ariana Grande, janganlah ucap muka saya ni ratak seribu wahai lelaki...