14.

120 4 0
                                    

Ik stam van een oude stam af, begon hij. De quileute. Zij stamde weer af van wolven. Wolven, echte wolven? Hoe kon je nou van wolven afstammen? Ze waren weerwolven zeg maar. Ze hadden ook een soort vijandelijke stam m, die wij de koude wezens noemen. Die naam zei me wat. Toen Edward mijn leven redde voelde ik hoe koud zijn huid was. Het zijn bloeddrinkers, jullie noemen ze vampiers. Edward de vampier? Dat zou ik even moeten verwerken. Zij jagen op dieren op óns land. Weerwolven doden vampiers! Wij zijn geboren vijanden van elkaar. Maar ons opperhoofd zei dat ze geen gevaar vormde voor onze stam, omdat ze geen bloed van mensen drinken. Daarom sloten ze een verdrag met ons. Ze mochten hier blijven wonen áls ze geen mensen zouden bijten. Hun voorwaarde was dar wij niet op hun land mochten komen. Toen hij klaar was zag hij dat ik er angstig uitzag. Het is maar een griezelig verhaal Bella je moet er niet te veel waarde aan hechten. Ik bleef stil. Je bent een goede verteller, zei ik huiverend. Ik zag toevallig op zijn horloge dat het al bijna 11 uur was. Oh shit ik moet gaan! Ik sprong op en rende naar mijn pickup. Dag Jacob, riep ik over mijn schouder en stapte mijn pickup in. Terwijl ik wegreed zwaaide hij me lachend uit. Ik glimlachte. Charlie zou niet zo boos worden als hij zou horen bij wie ik was. Hij is gek op Jacob.

Silence Love ( Twilight Story )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu