Sevgilisinden gelen mesaja koşarak gidip bakan kardeşim. Allah'ın senin için yolladığı 6236 tane mesaja hiç merak edip, açıp baktın mı?
Ya da kıldığın namazı, tuttuğun orucu, tesettürü ve daha nice ibadeti ne için yaptığını sorguladın mı?Kur'an okuyor musun? Diye sorulduğunda;
" Allah'a şükür Kur'an okumayı biliyorum " deriz.
Peki ya manası?
" Onun için hocalar ne güne duruyor. Biz zaten anlayamayız ki. "
Bu fikri kafamızdan çıkarıp atalım ilk önce. Kur'an her insanın anlayabileceği kapasitede indirilmiştir. Yani ben zaten anlamam deyince üzerimizdeki yükü hafifletmiş olmuyoruz ne yazık ki.Yanlış anlaşılmasın. Ben burada kimseyi kınamak gibi bir gaflete düşmek istemem. Hepimizin yaptığı hatalar vardır. Ama güzel bir tevbeyle tertemiz bir sayfa açabiliriz hayatımızda Allah'ın izniyle inşallah. Peki istiyor muyuz? Önce bu soruyu soralım kendimize. Sonra gerisi gelir zaten.
Ben eğer ilim öğrendiysem. Elimden gelen her yere bildiklerimi ulaştırmak üzerime vazifedir.
Burada sizlere ibadetlerle ilgili vaazlar ve Kur'an-ı Kerim'i anlamak için Allah'ın bize yolladığı mesajları öğrenmek için tefsir paylaşacağım Allah izin verirse. Postacı topal ama haberler doğru Elhamdülillah. İnşAllah istifadeli olabilirim sizler için.
Allah'a emanet olun.
Selam ve dua ile...