Euzü Besmele

1.8K 70 15
                                    

Hep çekiyoruz ama ne türkçesini ne de içeriğini bilmiyoruz.

İlk olarak kırık manasıyla başlayalım.

Euzü: Ben sığınırım demek.

Billahi: Allah'a

Mineşşeytan: Şeytandan

Er-racim: Kovulmuş, taşlanmış

Bismi: İsmiyle

Allahi: Allah'ın

Er-rahman: Bütün mahlukata ayırmaksızın merhamet eden.

Er-rahim: Ameline göre yalnızca mü'minlere merhamet eden.

Euzü besmele anahtardır. Onu çekince kapıları açıyoruz.

Aklın ve kalbin abdestidir》Nasıl ki namaz kılacağımız zaman abdest alıyoruz. Kötü niyetlerden arınmak için de euzü besmele çekiyoruz.
Aynı zamanda fıtrata döndüren ahlak abdestidir.

Besmelesiz euzü olmaz. Çünkü euzü sığınmaksa besmele onun hareketi yani amelidir.

Bism》Hareket kökünden gelir. Habs ise durmak demektir. Besmele ile Allah hareket bekliyor.

Sığınmak size göre ne demek?

Senden daha güçlü bir varlıktan seni korumasını istemek.

Mesela; Yağmur yağdığında şemsiyeye sığınırız.

Ya da bir çocuk düşünelim . Korktuğu zaman sığınak olarak annesini seçer.

Bizi koruyabilecek tek varlık da Allah olduğu için biz yalnız Allah'a sığınmalıyız.

Peki Allah'a nasıl sığınıyoruz?

Her şeyden bir anda sığınmaya çalışıyoruz.

Bir çocuk düşünelim. Annesine gidip anne ben her şeyden korkuyorum dese annesi ona yardım edebilir mi? Tabi ki edemez. Ama çocuk anne ben gök gürültüsünden korkuyorum dese annesi ona yardımcı olabilir.

İşte biz aynı şeyi Allah'a yapıyoruz.

Kötü, habis tarlayı süreceğiz. Bu tarla bir an da sürülüp bitebilir mi? İmkanı var mı? Yok.
Bir ucundan başlamak zorundasın ki bir şekilde sonu gelsin.

Aynı bu şekilde sığınmaya da bir yerden başlamamız lazım.

Nasıl ki o kötü ve habis tarlanın ıslah olması bazen yıllar alabiliyorsa aynı şekilde insanların da birden ıslah olmasını bekleyemeyiz. Kötü davranışlarımızdan birden bire kurtulamayız. Bir yerden başlamamız gerek.

Kısacası her tarlanın olduğu gibi her insanın da ıslahı farklıdır.
Buna göre demek ki her insanın euzüsü de farklı olmalıdır.

Ben tembelsem tembellikten sığınırım. Ama başka biri bundan değil israftan sığınabilir.
Herkesin yabani otu farklıdır.

Peki sığınmak sadece sözle mi olur?
Bir tarlayı sadece sözle temizleyip ıslah edebilir miyiz? Hayır.
Aynı şekilde insanda sadece sözle sığınamaz.

Örneğin; Ben tembellikten sığınıyorum deyipte yatıp uyursam o zaman olmaz.
Ben tembellikten Allah'a sığınmalıyım ve kalkıp istemesem de bir şeyler yapmalıyım. O zaman ıslah olur.

Bu şekilde ahlak tarlamızı bir yerinden temizlemeye başlamalıyız. Çünkü nasıl ki yabani bir tarla temizlenmeden sürülemezse aynı şekilde insanın ahlak tarlası da temizlenmeden ayetler orada yeşermez.

Sadakallahul Azim...

Tefsir Ve Vaaz DersleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin