Felak Suresi

590 24 1
                                    

1.Ayet

Gul> de ki (Nas Suresinde ki gibi )

Felağın Rabbine sığınırım.

Meallerde " Sabahı güneşin aydınlığıyla başlatan Rabbe sığınırım. " yazıyor. Bu tek bir örnektir. Felak daha geniş kapsamlıdır.

Felak> başlatan, yaran demektir.

Her varlığın felağı vardır.
Örneğin; Bebeğin doğması, güneşin doğması, filizin tohumu yarıp çıkması, diş çıkarmak... Örnekler çoğaltılabilir.

Yaratılan hiçbir şey Allah'tan bağımsız olamaz. Bu bağı kurmalıyız. Ağaca bakıp Allah'ı görmek gibi.

2.Ayet

Yarattığı şeylerin şerrinden.

Allah kesinlikle şer yaratmaz. Yarattığı şeyi biz kötüye kullanırsak şer olur.

3.Ayet

Kapladığı zaman karanlığın şerrinden.

Gece bir şer odağı değildir. Allah'ın dinlenmemiz için yarattığı bir vakittir.

Ğasık> zehirli, soğuk, zifiri karanlık anlamlarına gelir.

Bu karanlık bu kadar şerliyse bu gönlün karanlığı, vicdanın karanlığıdır.

Gönlü ve vicdanı karanlık kapladığı zaman gerçekten onun şerrinden Allah'a sığınmak gerekir.

Bir insanın gönlü kararsa küçücük bir çocuğa tecavüz bile edebilir.

Bizlerin ki karardığında namazı kaçırdığımızda, günah işlediğimizde içimizin cızlamaması.

4.Ayet

Düğümlere üfürenlerin şerrinden.

Burada bahsedilen büyücüde olabilir. Zaten büyücüler insanlara bir şeyleri inandıranlardır.

Ben sana boynun gözükürken şalının güzel olduğuna inandırsam öyle takar sın.

Mesela; biraz daha büyük ve koyu bir renkte başörtü takıp dışarıya çıksan ve biri sana bu seni çok yaşlı göstermiş dese çıkartasın gelir.

Giyimiyle erkeklerin gönüllerine üfürme.

Pazarda ya da markette para alıp verirken o elle olan teması aşırıya kaçıranlarda yine gönüllere üfürenlerdir.

Üstte ki bütün örnekler bu ayeti zaten açıklıyor.

5.Ayet

Haset ettiği zaman hasetçinin şerrinden.

Haset- kıskançlık değildir.

Kıskançlık gayrettir. Onun gibi olmak istersin.

Haset> başkasının elindekini istemektir.

Mutluluğundan sinir olursan, mutsuzluğu sevindirirse haset etmiş olursun.

Bu ayetle ilgili bir kaç kavram ve anlamlarını yazmak istiyorum.

Hased- Bende yok onda da olmasın.
Buhl- Bende var onda olmasın.
Şuhh- Onun ki benim olsun.
Gıpta- Onda var bende de olsun.
Sehavet- Bende var onda da olsun.
İsar- Benim değil onun olsun.
Cut- Bende yok ama onda olsun.
Fakr- Onda yok bende de olmasın. ( Bu aynı zamanda Peygamber Efendimiz'in sıfatıdır. )

Sadakallahul Azim...

Tefsir Ve Vaaz DersleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin