Kapitel 8

19 3 0
                                    

Claras Pov

Efter Oscars frågor till Kimberly så blev alla tysta och väntade på att hon skulle svara honom, men hon stod bara där helt tyst. Killen, som jag antog hette Luca, tog hennes hand i sin och smekte henne lätt över armen med den andra.

"Vi väntar där inne." Sa han och försvann med den andra killen, som jag tror hette Paulo.

"Kan du svara på mina frågor nu?" Oscar tittade otåligt på Kimberly.

"Ja, jag ska åka med till Spanien. Men varför bryr du dig ens om det, Oscar? Du kan väl ta med Vanessa? Ni verkar ju ändå komma bra överens." Kimberly lade armarna i kors, för att få sig själv att se mindre ut.

"Hur länge?" Frågade Olivia.

"Jag åker på måndag och är tillbaka den söndagen." Svarade Kimberly. "Men jag är tillbaka här nu på fredag kväll." Fortsatte Kimberly och kliade sig nervöst på armen.

"Varför?" Frågade Oscar som tittade rakt på henne.

"Jag ska hämta lite grejer och morfar ska ändå på någon mässa strax utanför Stockholm så vi tänkte sova här." Svarade Kimberly.

"Det var inte det jag undra, Kimmi." Oscar tittade sårat på henne. "Jag menade varför åker du? Varför struntar du i dem här två veckorna som vi har kvar? Varför lämnar du Olivia så där? Varför tror du att jag ens skulle vilja ha med Vanessa mer än dig, Kimmi? Hur kan du tror det? Är det inte du som är min bästa vän?" Oscar såg helt förkrossad ut, men Kimberly såg värre ut för hon stor grät.

"KimbyLimby!" Ropade en gammal kvinna bakom Kimberly som vände sig om direkt och sprang fram till kvinnan och slängde sig i hennes famn. "Så ja, gumman." Hon klappade Kimberly över ryggen. "Kom så går vi in och gör lite te så kan vi prata om det här." Hon log mot Kimberly som tittade upp på henne.

"Nej, mormor, snälla jag vill bara åka hem. Jag vill inte vara här." Halv skrek Kimberly.

"Om det är vad du vill så." Svarade Kimberlys mormor. "Hämta dina väskor så ska jag bara prata med din mamma." Hon log mot Kimberly som genast började att springa mot huset, hon tittade inte ens på oss.

Olivias Pov

Jag var arg och ledsen när Kimberly bara skyndade sig förbi oss. "Hur kan hon göra så här? Är ingen av oss värda något för henne?" Jag satte mig ner på trottoaren med ansiktet i händerna.

"Jag tror att hon är sårad, Olivia." Sa Clara och satte sig bredvid mig. "Hon var sårad redan innan hon fick veta vad Vanessa och Oscar gjorde idag. Jag såg på henne att hon redan bestämt sig och hon bestämde sig säkert redan igår kväll." Clara klappade mig tröstande på ryggen.

"Mamma jag lovar, jag har med mig allt." Hörde vi Kimberlys röst och när jag tittade upp stod hon i dörren.

"Har du dina p-piller?" Frågade hennes mamma som också stod i dörren.

"Sluta oroa dig, jag började skriva med Jaden i morse och vi kommer knappast att..." Började hon men avbröts av sin mamma.

"Jag tänkte inte på Jaden." Sa hennes mamma och nickade in mot huset. "Jag tänkte på någon annan."

"Usch, mamma. Luca är en vän." Kimberly knuffade till sin mamma.

"Vi ses på fredag, gumman." Hennes mamma tittade efter henne när hon gick ner för trappan. "Ta hand om dig och glöm inte att ringa."

"Det vet du." Hon log mot sin mamma innan hon öppnade bagaget och slängde in sina saker i sin mormors bil. Luca, Paulo och Julia kom ut och lade sitt i bilen också. Kim klättrade in i bagaget och satte sig i ett säte som fanns där, Luca skulle precis klättra in han också när Kim skakade på huvudet. "Inte nu, Luca." Sa hon och han log mot henne när han stängde bagageluckan.

Kim tittade upp på oss enda gång och jag såg att hon kände sig skyldig. Hon vände bort blicken igen och tog upp något från golvet, jag såg hur hon öppnade datorn som hon tagit upp och hennes händer rörde sig snabbt. Julia, Paulo och Luca hoppade in i baksätena och Julia tittade oroligt på Kim, innan hon viskade något till Paulo som nickade.

"Det var trevligt att träffa dig, Agnes, och jag är ledsen att jag redan behöver åka." Kimberlys mormor stod på trappan och Kimberlys mamma stod i dörren.

"Bara fixa det här mamma, jag vet att du kan fixa henne." Kimberlys mamma nickade mot bilen. "Speciellt med deras hjälp. Jag vill ha tillbaka min lilla flicka så himla mycket. Hon har inte gett mig ett enda riktigt leende eller skratt på två veckor och igår kom hon hem och grät tre timmar i sträck innan hon somnade." Agnes tittade oroligt mot bilen.

"Lugna ner dig, Agnes. Hon behöver bara vara nära naturen och Lillen kommer vara till stor hjälp. Hon behöver vara med sina vänner och jag ringde Ronja i morse så Gabriella blir den första som Kimmi kommer att träffa och det kommer att bli som vanligt igen." Kims mormor log innan hon gick bort till bilen. "Jag lovar, Agnes. Allt kommer att bli bra igen." Ropade hon innan hon hoppade in i bilen.

Kimberlys Pov

"Vad gör du, Kimmi?" Julia vände sig om och tittade oroligt på mig medan jag skrev på datorn.

"Det är inget viktigt." Jag stängde datorn till hälften och log försiktigt mot Julia som vände sig framåt igen.

Mormor hoppade in i bilen och startade den strax efter. Mamma, Marina och Elin stod i trappan och vinkade medans jag såg att Olivia och Oscar gått mot bilen. Ogge och Felix stod bakom och såg ut att hålla honom tillbaka medan Omar höll om Olivia som skakade. Då såg jag att hon stod och grät, jag vinkade snabbt till mamma, Marina och Elin innan jag vände bort åt ett annat hål och började skriva på datorn igen.

Jag höll på att skriva ett mejl till Olivia och ett till Oscar, egentligen så var båda klara. Det enda jag behövde göra var att skicka i väg det och sedan ta fram en bok att läsa medans jag vänta på deras svar. Om dem nu skulle vilja skicka något svar till mig.

Vanessas Pov

"Jag svär på att det här är ditt fel." Skrek Olivia så fort Kimberlys familj gått in och hon slängde sig mot Oscar, men Omar hann att ta tag i henne innan det blev bråk.

"Lugna ner dig, Olivia. Du behöver väl inte börja bråka så fort hon har åkt." Sa jag och tittade allvarligt på henne.

"Håll tyst, Vanessa, hade du aldrig kysst Oscar så kanske detta inte hade hänt på det här sättet. Hon kanske skulle ha stannat här." Fräste Olivia.

"Lugna ner dig, Olivia. Kimberly är ju tillbaka på fredag." Sa Omar och jag såg att Olivia nästan börja koka av ilska.

"Hon kanske är tillbaka på fredag, men på måndag så åker hon till Spanien och efter det åker hon tillbaka till sin mormor och morfar." Olivia var lugn när hon pratade, men hennes sätt att prata på skrämde oss alla.

"Du har rätt." Sa Oscar efter en stunds tystnad och alla tittade frågande på han, men han tittade bara på Olivia. "Jag borde tänka mig för innan jag gör sådana saker som jag gjort dem här dagarna."

"Precis." Sa Olivia och tittade allvarligt på honom. "Därför ska vi komma på något så att Kimberly ändrar sig och vill komma hem igen.

Oscar nickade och vi bestämde oss för att gå in och börja planera. När vi väl var inne så plingade Oscar och Olivias mobiler.

Författarnas anteckningar:

Yayy Kapitel 8 är här Hoppas ni gillar det

Älskar alla som läser <3 P.O.M <3


The Link Up (A The Fooo Fan Fiction)Where stories live. Discover now