Kapitel 10

8 2 0
                                    

Vanessas Pov 

Dagarna gick och jag pratade med varken Clara eller Olivia och det var knappast som att Kimberly hörde av sig heller. Det mesta av dagarna som gick tränade jag fotboll och satt framför datorn och kollade på olika filmer.

Jag vet helt ärligt inte varför jag ska vara deppig, dem tre hade precis blivit mina vänner när Kimberly åkte. Sen brukar jag inte hänga med sådana som Kimberly och Clara, dem är nämligen inte lika populära som jag. Olivia vet jag faktiskt inte så mycket om så jag kaninte säga något om henne. 

Idag är det fredag och Kimberly kommer hem i kväll. Ogge frågade om jag skulle med hem till henne imorgon på morgonen, tydligen så ska dem andra dit, men jag vet inte om jag vill. Jag menar, hon lämnade ju oss trots allt bara så där utan förvarning. 

Men ikväll behöver jag inte tänka på det eftersom att det är filmkväll hemma och alla ska vara med och jag vet att det kommer bli jättemysigt. Jag älskar filmkvällarna, speciellt när Ogge är med. Familjen är inte hel om inte Ogge är hemma, det är iallafall vad jag tycker. Men ikväll är han hemma och jag har inget att klaga på.

Claras Pov

En timme efter att Ogge kommit till stallet så hade han gått hem igen och jag var lämnad ensam med Blackstar. Iallafall tills det att Lisa skulle låsa och gå hem. Då cyklade jag hem och satte mig vid datorn och tittade på film tills att jag somnade.

Resten av veckan höll på så. På dagarna var jag med Blackstar i stallet och på kvällarna tittade jag på film tills att jag somnade. Men imorgon kanske det blir ändring på det. Felix hade ringt mig under dagen och sagt att alla skulle hem till Kimberly i morgon bitti. 

Olivias Pov 

Dem senaste dagarna som har gått så har jag vart inställd på autopilot. Jag har sprungit runt i lägenheten och städat hela dagarna. Jag har knappt ätit lågot för om jag gör det så tar jag en paus och då tänker jag på Kimberly. Och jag vill verkligen inte tänka Kimberly, så jag har hållt mig själv sysselsatt. 

Redan när halva onsdagen så tröttnade Omar på mig. Han hade försökt få mig att sluta anstränga mig så mycket för han såg att jag var trött, men när jag inte lyssnade så lämnade han lägenheten. På kvällen när jag var helt slut och slängde mig i sängen så såg jag att han skickat ett sms att han var med Ogge och Felix, och att han skulle sova oss Felix. 

Under dagarna som gick kom han inte hem alls, han bara skickade att alla skulle äta frukost hos Oscar på lördag morgon som är i morgon. Annars har jag inte hört något frå någon, inte mamma, pappa, Kimberly och jag vet inte ens hur Oscar har haft det efter att hon stack utan förvarning. Han har vart hennes bästa vän sedan dem var små och han måste må skit med tanke på hur jag mår, och jag har bara känt henne i typ ett år. 

Kimberlys Pov

Dagen efter att jag kommit till gården så skickade mormor mig till dem nya grannarna med en korg fylld med burkar som innehöll olika syltar som mormor gjort. Gabriella hängde med mig och när vi kom ditt så trodde jag att jag skulle dö på riktigt. När vi kom till granngården så kom Gabriellas bror, Nick, ut genom dörren och efter honom kom Jaden som jag skrivit med och sist kom min barndoms vän Danielle. Jag skrek rakt ut när jag såg henne, vi hade inte träffats på tio år eftersom att hennes mamma gift om sig och flyttat till New York. 

Det visade sig att Dani nu dejtar min kusin och Jaden är hennes halvbror. Danis mamma Anita och styvpappa Tony hade länge velat åka hem till sverige under sommrar och andra högtider, men inte fören nu köpt en gård. Resten av veckan tillbringade jag med mina kusiner Julia, Nick och Gabriella, mina gamla vänner Paulo, Luca och Danielle och med min nya vän Jaden. 

Men på torsdag kväll när alla skulle lägga sig så var mormor och morfar hemma hos några bekanta och skulle komma hem sent. Luca kom in i mitt rum när jag sov och han lade sig bredvid mig och när jag vaknade så kände jag hur någon tog av mig min pyjamas. När jag såg Luca så skrek jag och Paulo kom in i rummet och knuffade undan honom. 

"Vad fan, Luca?" Skrek Julia från dörren.

"Jag ville ju bara leka lite." Sa han precis som att det inte var något. 

"Ut!" Skrek Julia och knuffade ut honom ur rummet, sen vände hon sig mot Paulo och sa att hon skulle sova inne hos mig. 

Den natten sov jag inte mycket och på fredagen kom Luca och sa förlåt. Julia och Paulo trodde att det skulle räcka för att jag ändå skulle med till Spanien, men det han gjort var oförlåtligt och jag tänkte inte åka med. Resten av dagen var jag hemma hos Danielle, eftersom att Gabriella redan åkt hem, iallafall tills morfar och jag skulle åka till Stockholm.

Då fick jag veta att Danielles familj skulle med och Nick, Jaden och Danielle åkte i samma bil som morfar och mig. Anit och Tony tog sin egen bil med tvillingarna. Klockan var runt tio när vi kom till Stockholm. Morfar körde Danielle och Jaden till hotellet dem skulle bo på, Nick skulle sova hemma hos oss. När vi lämnat av dem så åkte vi hem och jag gick och lade mig strax efter att jag hälsat på mamma och Marina. Jag såg att det var tänt i Oscars rum, men jag var så trött att jag inte ens orkade kolla om han var vaken. 

Författarnas anteckningar:

Kapitel 10 är här och vi hoppas verkligen att ni gillar det Hoppas ni haft en underbar jul Vi ska försöka uppdatera en gång till innan nyår

Älskar alla er som läser

P.O.M  

The Link Up (A The Fooo Fan Fiction)Where stories live. Discover now