Kapitel 7

20 3 0
                                    

Olivias Pov

När vi hade packat ihop alla saker på ängen och sedan tagit våra cyklar så åkte vi hem. Vanessa och Ogge var dem första som åkte åt ett annat håll än vad vi gjorde, sedan var det Clara och Felix. Efter en stund fattade jag att Oscar tänkte åka med Omar och mig hem, jag ökade farten och skyndade mig in i lägenheten. Jag smällde igen dörren till mitt sovrum och slängde mig på sängen.

Jag somnade snabbt och vaknade redan klockan nio på morgonen. I hopp om att Omar och Oscar sov så smög jag ut ur mitt rum och gick mot köket och fick se att dem satt vid bordet. Jag vände mig om för att gå när Omar såg mig.

"Du kan vara lugn, jag tänker inte tvinga dig att berätta fler saker om Kimberly." Sa han och jag bestämde mig för att gå ut i köket, efter en snabb övervägning. Jag tog ett glas juice och ställde mig vid fönstret, med ryggen mot dem båda. "Men jag vill fråga en sak om Kimberly. Om det är okej för dig?" Frågade han och jag ryckte på axlarna.

"Fråga på bara." Svarade jag och drack en klunk av min juice.

"Gillar hon Oscar?" Frågade han och juicen hamnade i fel strupe.

Jag sprang bort till diskhorn och började hosta, juicen hade sprutat ut från min mun och jag fick ta ett nytt glas med vatten istället. Jag sköljde munnen några gånger innan jag vände mig mot Omar för att svara på hans fråga. "Förlåt, för det där. Din fråga kom bara lite som en chock. Men för att svara på din fråga så vet jag faktiskt inte, Omar. Kim och jag brukar inte prata om killar." Sa jag och det sista var inte helt och hållet en lögn, därför kunde inte Omar se att jag ville dölja något.

Mina tankar avbröts när min mobil plingade jag såg att det var ett sms från Kimberly. 'Kan vi ses om några timmar? Jag måste berätta en sak, det är viktigt.' Stod det och jag kände en klump i magen.

'Okej, kommer hem till dig lite senare.' Svarade jag och satte mig på en stol vid bordet.

"Vad ville hon?" Frågade Oscar som tittade ner på sin kaffe kopp. "För det var väl Kimberly?"

Jag svalde och försökte få bort klumpen som jag fått i magen och det kom en till i halsen. "Hon vill prata med mig och säger att det är viktigt." Fick jag fram efter en stund.

"Hon skrev samma sak till mig förut när jag försökte att ringa henne." Sa Oscar strax efter att han fått mitt svar.

Claras Pov

Olivia ringde och väckte mig när klockan var halv tio, hon sa att det var viktigt att vi skulle träffas utanför Kimberlys hus när klockan var ett. När vi lagt på valde jag att gå ner för att äta frukost. Mamma och pappa hade redan åkt för att jobba och jag hittade en lapp från dem på bänken.

'Det blir en lång dag för oss båda idag. Kolla om Felix vill hitta på något, vi skulle bli lugnare av att veta att du har något roligt under ditt sommarlov trots att vi jobbar hela tiden. Vi ringer när vi har lunch och om det skulle vara något så tveka inte med att ringa oss.

Ps. Det finns pengar till mat på bänken.

Puss & kram mamma & pappa.'

Jag lade ner lappen på bänken igen och gjorde klart mackan som jag börjat med. Sedan satte jag mig framför tv:n och började titta på Awkward och precis då kom Jake upp på skärmen, han är ju helt klart den snyggaste killen i hela serien. Men som vanligt kom jag in när det bara var tio minuter kvar av avsnittet och när det var slut så kom det inte något som var direkt lockade mig så jag stängde av tv:n och gick ner i tvättstugan.

Jag började med mina sysslor och trodde att jag blev klar på väldigt kort tid, men när jag tittade på klockan så var den redan halv ett. Jag hörde att det knackade på dörren och skyndade mig upp för trappan. När jag öppnade dörren så fick jag se Felix leende ansikte.

The Link Up (A The Fooo Fan Fiction)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora