Kapitel 4

45 4 0
                                    

Olivias Pov

"Förlåter du mig?" Frågade jag Kimberly medans jag lade undan vattenslangen.

"Finns inget jag behöver förlåta dig för, sen såg det antagligen roligt ut också." Kimberly log mot mig och plockade upp sitt fortfarande smutsiga linne från golvet. "Men jag får nog åka hem iallafall, jag måste hämta nya kläder."

"Var inte så tråkig." Gnällde Omar som stod lutad mot ett staket bredvid oss. "Du kan väl ta på bikinitoppen som du tog med dig. Oscar och Olivia har redan sköljt av dig."

Kimberly lyfte armen och luktade på den. "Jag stinker fortfarande." Muttrade hon och tittade beklagande på mig och sedan på Clara. "Jag måste hem, jag kan inte gå runt och lukta så här. Mamma skulle bli galen om jag kommer hem ikväll, jag åker hellre hem när hon jobbar." Hon gav mig ett snabbt leende och gick mot sin cykel. "Jag ringer dig ikväll." Ropade hon över axel och tog sin cykel.

"Jaha, vad gör vi nu då?" Suckade Omar. "Varför måste alla vara så tråkiga? Ogge och Vanessa kommer inte, vi kan inte åka och bada och Kimberly stack."

"Fixa hit Vanessa och Ogge då." Sa jag helt enkelt och satte mig på staketet. "Jag har en ide och jag vet att Kimberly kommer att komma hit igen. Det ska jag se till." Jag log mot dem och alla kom några steg närmre medans jag berättade vad jag hade tänkt mig.

Vi skulle fixa en engångsgrill, korv, bröd och allt annat man kunde tänkas ha till grillad korv. Vi skulle hämta filtar, mycket mer iste och sedan skulle vi alla sitta tillsammans på ängen bakom stallet. Vi skulle ha våran egna lilla grillfest utan att lämna hästarna utan uppsyn och på så sätt kunde Clara också vara med. Clara och Felix fick uppgiften att fixa maten, Omar skulle ring Ogge och Vanessa och dem skulle fixa filtarna, jag och Oscar cyklade iväg för att hämta Kimberly.

Claras Pov

Olivia hade skickat mig och Felix att fixa maten och lovade att Omar skulle stanna vid stallet hela tiden. Felix plockade ner allt vi skulle ha i en stor kund vagn medans jag gick bredvid och tänkte på helt andra saker, jag var helt borta för tillfället. Jag var rädd att det skulle hända hästarna något och att jag skulle få skulden för det av Lisa. Jag var rädd för att mina nya vänner i slutänden inte skulle gilla mig, att jag skulle bli ensam på skolan precis som jag var när Felix inte var där. Felix hade vart min största tröst genom hela mitt liv, den enda anledningen att jag kunde skratta och vara glad.

"Vad tänker du på?" Frågade Felix efter en stund och avbröt min tanke gång.

"Tror du att dem andra tjejerna gillar mig?" Frågade jag och han tittade chockat på mig. "Jag menar bara det att vi inte är ett dugg lika varandra. Iallafall är inte jag som dem, Kimberly är en helt annan tjej i Olivias sällskap än vad hon var i skolan. Vanessa och Olivia är så framåt och det är Kimberly också i deras sällskap."

"Jag tror det är dem människor som är minst lika som kommer bäst överens. Titta bara på oss, du är tjej och jag kille, men du är sjukt rolig att vara med. Du är mer som en kille än som en tjej när umgås." Han slog till mig löst på armen och log.

Jag visste inte vad jag skulle säga om det och istället bara tyst bredvid honom, medans han fortsatte att lägga saker i kundvagnen.

Vanessas Pov

"Har du bestämt dig än?" Ogge kom in på rummet när jag låg på sängen med mobilen i handen.

"Jag har tänkte på vad pratade om och..." Jag tog en kort paus. "Du har rätt, jag stod upp för dem och nu vet jag varför. Jag vill inte vara vän med sådana som Linnéa. Jag har mycket hellre vänner som Clara, Olivia och Kimberly och jag bryr mig inte om hur olika vi faktiskt är."

"Jag är glad över att du väljer dem istället för Linnéa, för jag tål henne inte. Men jag vill egentligen veta om du skulle med till stallet? Omar ringde precis och dem ska ha en liten grill fest bakom stallet." Han tittade frågande på mig och jag nickade snabbt.

"Jag ska bara byta om. Jag är nere och en minut och då kan vi cykla." Jag log för mig själv när Ogge lämnade rummet.

Jag satte på mig ett per vita shorts, ett ljus blått linne och mina svarta ballerinaskor. Sen lade jag ner ett par svart jeans och en svart kofta i min vita tyg väska. Ogge stod utanför med cyklarna och några filtar i korgarna, jag lade ner väskan också och sen skyndande vi oss till stallet. Omar satt och väntade på oss och strax efter oss kom Felix och Clara med flera stora påsar. Vi gick till ängen bakom stallet och började att fixa i ordning allt.

Kimberlys Pov

När jag kommit hem så hade jag skyndat mig till duschen, men när jag var klar och kom ut i hallen så stod Marina med mitt smutsiga linne. "Vad har du gjort?" Frågade hon och höll den en bit från kroppen när hon kände lukten.

"Det var en olycka." Sa jag och kollade ner i golvet.

"Mamma kommer inte att gilla det här." Hon flinade mot mig och skyndade sig till sitt rum.

"Marina snälla, ge tillbaka det." Ropade jag efter henne, men hon skrattade bara.

Jag skulle precis gå till hennes dörr och knacka för att be om att få tillbaka den när det knackade på dörren. Jag hade bara linne, bh och trosor på mig, men jag hade redan skämt ut mig idag och det var framför killen som jag gillade. Jag gick och öppnade dörren och självklart så stod han där, men han var inte helt ensam. Olivia log mot mig och Oscar flinade när han såg hur lite kläder jag hade på mig. Jag drog ner linnet en bit och kände att jag blev röd i ansiktet.

"Vad gör ni här?" Frågade jag och backade bakåt mot trappan som gick upp till mitt rum.

"Vi tänkte hämta dig." Oscar flinade mot mig. "Med du kanske hade tänkt gå och lägga dig. Sover du naken, Kimberly?" Frågade han och jag kände mig generad igen.

"Det vågar hon inte. Jag tror inte ens att hon vet hur hon ser ut naken. Hon sover alltid i en pyjamas." Marina stod i dörren till sitt rum och flinade mot mig.

"Kan jag få tillbaka mitt linne?" Jag struntade i vad hon hade sagt tidigare, jag ville bara inte att mamma skulle se mitt linne.

"Visst..." Hon flinade mot mig. "Om du hånglar med Oscar först." Hon flinade mot mig igen och tittade på Oscar, som konstigt nog också flinade mot mig. "Du vet väl att hon gillar dig?" Frågade hon Oscar, jag blev helt stel och Oscar tittade på mig och hans flin började försvinna. Jag blev helt tom inombords av hans reaktion, varför var allt så komplicerat?

Författarnas anteckningar:

Förlåt för att vi har vart dåliga på att uppdaterat på fyra månader, men nu har ni två helt nya kapitel. Vi har jobbat hårt med att få dem klara så vi hoppas att ni gillar dem.

Kommentera gärna vad ni tycker. Finns det något vi skulle kunna ändra på? Gillar ni karaktärerna? Har ni någon synpunkt på hur vi skulle kunna ändra dem?

Älskar alla våra läsare <3 MvH P.O.M <3

The Link Up (A The Fooo Fan Fiction)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora