The Link Up (A The Fooo Fan Fiction)

131 6 0
                                    

Olivia Rudberg är tvillingsyster till Omar Rudberg från The Fooo. Olivia var den populäraste tjejen på hela skolan när hon gick på högstadiet, men inte på grund av sin bror eftersom att alla tjejer ville vara vänner med henne innan hennes bror blev känd. (Hon har samma bruna ögon och samma hårfärg som sin bror.) Dem ska flytta till Stockholm så att det ska bli lättare för Omar att jobba med bandet. Dem ska bo i en egen lägenhet som deras föräldrar fixat till dem. Deras föräldrar är lite oroliga över att Olivia inte har någras vänner där, men det dem inte vet är att Olivia har träffat en kompis på nätet. Hennes kompis heter Kimberly som redan bor i Stockholm, dem har träffats en gång i Göteborg när Kimberly åkte till Liseberg. Olivia ska gå på Drottning Blanka på ett estetiskt program, dans och musik, som även Kimberly ska gå på. Det dem inte vet är att dem kommer träffa två nya vänner där, Clara och Vanessa. En liten bonus grej med Olivia är att hon pratar flyttande Spanska och brukar prata spanska med sin mamma, Wilnur, och med Omar. Dem har inga fler syskon, men deras kusin Ciego bor med dem i Göteborg, deras pappa heter Thomas.

Kimberly Forsberg bor granne med sin bästis Oscar Enestad också en av killarna från The Fooo. (Hon har ljusbrunt hår och isblå ögon.) Han vet inte att hon egentligen är kär i honom, men hon har själv aldrig velat visa det för honom. Så hon vet inte om han känner det samma för henne. Hon är den tysta tjejen i klassen som pluggar mycket, men hon har sina vänner som är äldre än henne. Oscar är också ett år äldre, så dem går inte i samma klass och det är därför hon pluggar mycket när hon inte kan vara med honom. Men när dem hänger med varandra är hon en helt annan person än vad hon är i skolan. Sen finns det en sak som ingen vet om Kimberly och det är att hon har en talang för att dansa och sjunga lite. Därför var det tur att hon träffa Olivia, eftersom att det var Olivia som fick henne att söka till Drottning Blanka. Men hon ska bo k var med sin familj. (Mamma Agnes, pappa Niklas och lillasyster Marina.) Hon har träffat Vanessa några gånger eftersom att Oscar vart tillsammans med henne.

Vanessa Molander är lillasyster till Oscar "Ogge" Molander ytligare en av killarna i The Fooo. (Vanessa är en söt blondin med lite lockar och havsblå ögon.)  Dem har bott i Stockholm med sina föräldrar i hela sina liv. Dem har också två småbröder Jacob och Andreas, deras föräldrar heter Ann-Marie och Fredrik. Vanessa är en av dem populära i klassen och har gott om vänner, men hon hatar när andra mobbar varandra. Hon döljer inte att hon är duktig på att sjunga och dansa, det var hennes familj och vänner som fick henne att söka till Drottning Blanka. Hon vill bli känd precis som Ogge, men hon vill plugga först. Hon har en valp som hon döpt till Viggo efter en hund hon haft som liten. Hon har vart tillsammans med Oscar i en månad och eftersom Kimberly är hans bästa vän så vet hon vem Kimberly är.

Clara Larsson är bästis med Felix Sandman den sista killen i The Fooo. (Clara har blont hår, klar blå ögon och smilgropar.) Clara och Felix har känt varandra hela sina liv, dem gick på samma dagis och brukade leka varje dag som små. När dem börja i skolan gick dem också i samma klass, dem är som bror och syster även om dem kommer från två helt olika familjer. Claras mamma heter Nadja och hennes pappa heter Markus. Hon har inga syskon, men hon bryr sig inte så mycket om det eftersom att hon har Felix. Clara kanske inte var den populäraste tjejen på skolan, men har ändå många vänner som bryr sig om henne. Den enda som visste att hon kunde sjunga och dansa var Felix, det var han som fick henne att söka till Drottning Blanka. När Clara inte är med Felix tillbringar hon mycket tid på stallet. Där hon har en egen häst som heter Blackstar. Hon tävlar inte med hästen, hon rider för att det är kul. 

Tjejerna börja skriva med varandra på FB när dem fick veta att dem kom in på samma skola. Det var skolan som gjorde små grupper, med elever från skolan, för att eleverna skulle lära känna varandra lite innan skolstarten. Kimberly känner Olivia från sin grupp, hon har också träffat Vanessa men dem är inte vänner. Vanessa känner ingen av dem, men vet ändå vem Kimberly är. Clara har inte träffat någon av dem innan, men hoppas på att komma in i gruppen snabbt. Olivia har precis flyttat till Stockholm från Göteborg. Hon har pratat med Kimberly tidigare via Skype, Kik och FB, så hon känner bara henne i FB-gruppen. 

Andra anteckningar:

Detta är våran nya idé på en Fanfic. Vi kommer lägga ut det första kapitlet den 25 oktober på Felix födelsedag. Säg gärna vad ni tycker om vår idé. :) Vi älskar alla våra läsare. <3 Hoppas att ni läser den 25. :)

The Link Up (A The Fooo Fan Fiction)Where stories live. Discover now