Kapitel 3

49 2 0
                                    

Claras Pov

Klockan var runt nio när jag kom till stallet, Lisa skulle inte var tillbaka på några timmar så jag skulle ge mat till alla hästar. När jag var klar med det gick jag in i Blackstars box och pussa henne på mullen. 

"Clara är du här inne?" Hörde jag Felix ropa i stall gången. 

"Jag är i Blackstars box, jag kommer om en minut." Jag klappa Blackstar en sista gång innan jag gick ut ur boxen. Där stod Felix redan och vänta på mig med ett leende på läpparna. "Vad är det? Varför är du så glad?" Jag log tillbaka mot honom.

"Jag ville bara fråga om du vill hänga med och träffa Oscar, Omar, Olivia och Kimberly. Vi tänkte åka och bada någon stans, så hänger du med?" Han såg förväntansfull ut.

"Förlåt, men jag kan inte fören senare. Jag har lovat Lisa att ta hand om hästarna." Jag log ursäktande.

Han gick mot dörren samtidigt som han tog upp mobilen och ringde till någon. Sen kom han tillbaka till mig och sa att dem andra var på väg till stallet. Han tyckte inte att jag skulle sitta in i ett stall hela dagen helt ensam, och en halvtimme senare var dem andra utanför. Kimberly var den första som kom in genom dörrarna, hon titta in i några av boxarna som hon gick förbi.

"Gud vilka fina hästar ni har, vilken av dem är din?" Fråga hon och log mot mig.

"Blackstar är min, han står i tredje boxern till vänster när man kommer in." Svara jag och Kimberly gick titta på honom.

"Vi är fast med två häst nördar." Oscar stod i dörren och skratta med Omar. 

Kimberly mumla något om att dem var korkade idioter. Hon klappa Blackstar som kom ut med huvudet från boxern. "Får jag rida på någon av hästarna?" Fråga hon.

"Visst du kan få rida på Dumle, han är den snällaste av alla hästar här och han gillar nya människor." Svara jag och vi rykta Dumle åt henne.

Jag ryktade Blackstar också så att jag kunde rida samtidigt som Kimberly. Hon fick låna kläder från ridskolan och jag byte själv om till mina egna kläder. Olivia, Omar och Oscar klaga på oss för att vi var tvungna att rida, Felix tyckte bara att det skulle bli kul att se om någon ramla av sin häst. När allt var klart hjälpte jag Kimberly att komma upp på Dumles rygg, men jag kom upp på Blackstars rygg utan någon hjälp. Vi red ut från stallet och ut på en av skogsvägarna strax utanför stallet. Olivia och killarna gick bredvid oss, killarna klaga på att dem gick ont i fötterna av att gå så vi kunde inte rida så länge. Vi bestämde oss för att vända tillbaka efter en knappt kilometer, när vi kom tillbaka tvätta vi av hästarna. Det var skönt för dem med lite kyla i värmen, Kimberly hjälpte mig också att mocka i boxarna. Dem andra gick in i klubbhuset och fixa något att dricka innan dem satte sig i skuggan och prata. 

Olivias Pov 

"Jag fattar inte att dem är inne i stallet och mockar en så här varm dag. Det måste ju stinka en hel del, det är därför jag aldrig ska skaffa häst." Sa jag och drack mitt iste.

"För en gång skull håller jag med dig." Sa Omar.

"Men vi kanske borde gå in och hjälpa dem." Felix satt och tittade mot stallet.

"Jag är rätt så säker på att dem klarar sig själva. Eller vill du bara vara nära Clara?" Jag hörde att Oscar retades med honom.

"Vi är bara vänner." Felix slog till Oscar. "Förresten så tror jag att jag gillar en annan tjej." Felix titta ner i sina händer, innan han tittade upp och flina mot Oscar. "Sen vet alla att det inte är jag som gillar min bästa vän på ett annat sätt än vän."

The Link Up (A The Fooo Fan Fiction)Where stories live. Discover now