Chapter 4
Di rumah kaiJong kook: jagiyo.. oppa rasa pelik lah dengan kai?.. jagiya perasan x dia macam dah lain sejak dua menjak ni .. malam dia dah x keluar lagi..
Ji hyo: Ji hyo pun perasan oppa... tapi perubahan kai secara mendadaklah... oppa tak rasa sesuatu ke?
Jong kook: mungkin kai dah mula berubah ... oppa perasan masa kita sarapan hari tu dia ckp
Ji hyo: mungkin dia dah mula lupakan ... setiap orang pasti akan berubah ke arah kebaikan sekirangnya dulunya dia kurang baik.. kita doa kan dia dapat melupakannya .
Jong kook: oppa harap begitu lah..Flashback
Kai menangis tersedu2 di depan meja makan... mulut nya comot dengan nasi... lantai penuh dengan nasi yang jatuh
Omma tiri kai menyuap kai nasi dengan agak kasarOmma tiri: makan ni.. aku penat masak kau tak nak makan pulak...kalu appa kau tahu tak makan teruk aku kena kang... makan jangan tak makan( menyuap nasi ke mulut kai dengan kasar)Kau pun makan.. ( memadang jong kook )
Jong kook: jangan buat adik aku macam tu...
*bengang*(mengetap gigi)
Omma tiri: dah adik kau tak nak makan terpaksa aku suap dia.. kang sakit aku yang kena dengan appa kau...*****
Omma tiri: kau suka menyusah kan aku kan. ( memukul badan kai dengan rotan )
Kai:sakit2.... *menangis teresak2*
Jong kook baru masuk rumah dan dia melihat kai di pukul oleh omma tirinya
Jongkook menarik tangan omma tirinya dari memukul kai...
Jongkook: jangan kau pukul adik aku......
(Menarik omma tirinya )
Tubuh omma tirinya terjatuh di lantai..
Jong kook: kau jangan sentuh kai lgi...
Kau sentuh dia lagi aku akan buat kau lagi teruk dari aku tolak kau ni...( mengetap gigi menunjukan bertapa marahnya dia sambil mengengam tangan )
Omma tirinya berasa takut sebelum ni jong kook tak pernah semarah ni...
Appa: apa kau buat dengan omma tiri kau kookie ?..*marah*
Omma tiri: oppa anak oppa tolak saya sampai jatuh
Appa: kenapa kamu tolak omma tiri kamu
Jong kook: appa tanya ape yang isteri appa dah buat kat kai ( merenung omma tiri nya dengan tajam)
Appa:ape ape kamu dah buat kat anak oppa(melihat kai yang berada di lantai sambil nangis .. kemudian merenung isterinya)
Omma tiri: saya tak buat ape2 pun kat kai...
Jong kook: jangan menipu* menengking*
Omma tiri: *terkejut* er..err...
Appa: apa yang kamu dah buat dengan dengan anak oppa?... *menengking.. mata appa sudah merah*
Jong kook: dia pukul kai... selama ni dia dera kai appa... kookie tak bagi tau appa sbb tak nak appa marah2... kookie diam kan dulu sbb kookie mengumpul bukti sbb kookie tahu kalu kookie cakap appa pasti tak percaya sbb appa kan sayang kan dia....( melihat omma tirinya terketar2 dan ketakutan.)
Appa: oppa nak kita bercerai... keputusan oppa muktamat..
Jongkook membawa kai masuk bilik
Omma tiri: errr.... op..oppa
Appa: aku dah buat keputusan untuk kita bercerai.... kau boleh keluar dari rumah aku.. nanti aku hantar surat cerai. Aku nak kau tandatangan.. kalu kau tak tandatangan aku akan buat report polis dengan bukti yang kookie ade...
Berlalu pergi...EndFlash
Bila teringat kejadian yang telah dia alami hati nya akan berasa teramat sakit ... selepas ayah nya bercerai dia agak trauma... dan ayahnya tak kahwin2 sehingga lah dia meninggal... selama ayahnya hidup... ayahnya sedaya upaya untuk mengambil hati kedua2 anak2nya...
Sejak dari kejadian tempoh hari yang dia bergaduh dengan kyra di mall dia dah memutuskan hubungan dengan semua yeoja2 yang mengelilinginya....
Kai: aku nak pikat yeoja tu... aku dah jatuh cinta dengan dia.... tapi kan macam mane aku nak tahu name dia ape....
Sedang kai ralit melihat tasik yang nyaman itu dan mengambil udara yang segar. Dia terpandang seseorang yang tengah berjoging .. dan kai berjoging ke arah itu dan hanya mengikut dari belakang...
YOU ARE READING
GUMAWO SARANGHAE (bahasa Melayu)
RandomCast; Hero : Kim jong in ( kai )Heroin : Im Yoona Other cast; EXO (kawan Kai ) D.o (sahabat kai) Kim jong kook (abg Kai) Song ji hyo ( kakak ipar kai & isteri jongKook Snds(kawan Yoona)