Gumawo Saranghae

190 7 0
                                    

Chapter 2

Yoona telah singgah ke kedai Kimchi... Hari ini dia terasa teringin makan Kimchi..
Selepas membuat bayaran dan ingin melangkah keluar dari kedai ... Yoona menerima mesej bergambar dari seo hyun ..
Seo hyun menghantar gmbr kai kepada yoona.. Yoona hanya tersenyum...yoona ralit melihat gambar kai sambil kaki terus melangkah untuk keluar dari kedai tanpa di sedari dia telah melanggar seorang Namja... Namja itu memarahi nya...

Namja: kau ni buta ke? x nampak orang nak lalu...
Yoona melihat namja tu ... yoona terkejut sbb Namja yang memarahinya adalah kai... Namja yang di minati nya... Yoona terus pergi dari situ...

Yoona: kenapa lah aku boleh tak perasan... bodohnya aku ni ... aku ralit tgk gmbr kai... tiba dia ade kat ada aku pulak... adoiii..
Yoona berjalan pulang ke rumah

Di rumah Kai..
Pada waktu malam

Seperti biasa kai akan bersiap untuk keluar... semasa menuruni tangga kai di tegur oleh hyungnya

Jong kook: kai...kai nak pegi mane... kan dah malam ni....
Kai: Kai nk jumpa kawan...
Jong kook: kawan mane? Exo? Ke perempuan... cuba ubah perangai jgn macam ni.. kali ni perempuan mane pulak
Ji hyo: noona rasa kai patut berhenti dari mempermainkan perasaan perempuan... tak baik... noona bukan ape takut suatu hari kamu pulak yang sakit hati...
Kai: susah noona ....
Jong kook: hyung tahu ape kamu rasa tapi hyung cuma x mahu kamu lakukan kesilapan je.. hyung pun rasa...
Kai: susah nak ubah perangai kai ni... nanti lah... hyung dengan noona doa banyak supaya ada bidadari dari syurga yang boleh ubah perangai kai ni... okeylah kai dah lambat ni .. Nak jumpa exo .. hari ni birthday chanyeol ...(berjalan kearah pintu)
jong kook: oppa tahu dia sebenarnya dendam dengan isteri appa.. dan dia x boleh memaaf kan perempuan tu... pastu dia kena tinggal dengan gf..
Ji hyo: oppa sabar je lah... Mungkin susah bagi kai untuk melupakannya semua ni.

Flashback

Di kawasan perkuburan

Omma kai dan jong kook telah meninggal dunia kerana kanser yang di deritanya...

Kai berada di hadapan kubur ommanya bersama jong kook....
Kai menangis sambil di pujuk oleh hyungnya.. appanya mengusap kepala kai tetapi kai mengelak.. dan terus menangis tersedu2...

Di rumah

Appa: appa akan jaga kamu berdua mulai sekarang.. mienhei sbb appa tak jaga kamu berdua appa Busy ..
Kai: tipuuu... (berlari masuk bilik )
Jongkook hanya melihat kai masuk bilik. Kemudian memandang appanya...
Jong kook: Busy?... appa ingat saya tahu yang appa sebenarnya busy dengan perempuan tu kan.. (bangun dan terus beredar)

EndFlash

Di sebuah restaurant

EXO berkumpul menyambut birthday Chanyeol sambil minum2 dan bagi hadiah.
Meja exo kecuh dengan gelak ketawa...

EXO : happy birthday chanyeol... cepat buat permintaan dan tiup lilin
Selepas membuat permintaan chanyeol meniup lilin...
Exo menepuk tangan
Tao: nah ni hadiah dari aku.. (memberi sebuah kotak hadiah..
Suho: ape permintaan kau chanyeol...
Chanyeol: mane boleh bagi tau.. hehe

TIBA2 chanyeol terperasa sesuatu
chanyeol: aku rasa permintaan aku termakbul lah...
Lay: Ape dia?..
Kris: aahh..permintaan kau ape?
Kai dn d.o:share lh... ape yang kau minta?...
Chanyeol menunjuk ke arah meja yang berada di sudut restaurant itu
EXO melihat ape yang di tunjuk oleh Chanyeol..
Luhan: kau minta untuk jumpa diorang ke?
Chanyeol angguk...
Chanyeol: aku sebenarnya suka yang baju warna purple tu..
Exo: kau suka dia?
Exo tersenyum sahaja...

Bersambung...

GUMAWO SARANGHAE (bahasa Melayu)Where stories live. Discover now