Chapter 9 (last chapter)
Yoona: aw... awak cakap ape ni?.(di melamar aku ke)
Kai: saya nak awak jadi yeochin saya.... saya tahu saya tak layak tapi saya nak jadi baik . Supaya saya layak untuk awak(merenung ke dalam mata yoona& bercakap dengan bersungguh2)
Yoona: tapi kita baru kenal....
Kai: saya tahu kita baru je kenal tapi saya rasa dah kenal lame dengan awak.... saya tahu bukan mudah untuk awak terima saya tapi percaya lah yang saya betul2 sayang dan cinta kan awak.... awak tak pernah ubah saya tapi saya yang ubah diri saya supaya saya dapat memiliki awak.. yoona jadi Yeoja chingu saya.. beri Saya peluang untuk menyayangi awak sehingga hembusan nafas terakhir saya...
Yoona: saya... *terharu* ( air mata yoona menitis)
Kai: kenapa awak nangis (menyapu air mata yoona)
Yoona: saya dah lama suka awak tapi saya tak pernah terdetik di hati saya untuk menjadi Yeoja chingu awak.... tapi.... hari ni awak cakap nak jadi kan saya Yeoja chingu... saya tak tahu nak cakap ape.... (bercakap sambil menangis)
Kai: saya tahu awak sukakan saya dah lame.... Awak tahu tak Taeyeon tu D.o punya teman wanita.. dia lah cakap dengan D.o dan dia lah bagi tahu yang awak sukakan saya... dia bagi tau saya selepas saya dapat no fon awak.. jadi berilah saya peluang...
Yoona mengangguk sambil menangis...
Kai: Gumawo saranghae.... (menyelok poket dan mengambil seutas rantai dan pakaikan pada yoona kemudia duduk di sebelah yoona kembali )
Yoona: gumawo..... (memegang rantai yang dipakai dan tersenyum) cantikk.....
Kai: ini adalah rantai omma saya tau... dia beri kan pada saya sebelum dia pergi... awak tahu tak kenapa saya sukakan awak... dan kenapa hyung saya terkejut apabila melihat awak.... sbb... . ( mata kai mula merah) sbb muka awak macam omma kami( merenung yoona) dan kami kehilangan dia kerana menderita dengan penyakit kenser(memandang tasik).. dan saya tak mahu kehilangan cinta saya yang kedua.
Sakit rasanya di tinggalkan oleh cinta pertama saya....FlashBack
Di taman univesiti
Ada sepasang kekasih sedang bergaduh.... namja itu adalah kai dan yeoja itu adalah Bomi...Bomi: I nak kita putus... I dah jumpa namja yang saya cari selama ni....
Kai: tapi kenapa you buat I macam ni... ape salah I..... You dah tak sayang I lagi ke?
Bomi: sayang you?.. selama ni I tak pernah sayang kan you.... I berkawan dengan You sbb You tu Anak Orang Berada..... dan You tu Popular di sekolah... sbb you dari kumpula EXO... sbb I tak dapat pikat kawan2 you... I test pikat you... tak sangka I dapat you dan bertuahnya you dari keluarga yang berada... lagi kaya dari kawan2 you.... I dah jumpa namja yang jauh lagi kaya dari you.....
Kai: sampai hati you buat I macam ni...( menitis air mata kai di hadapan Bomi)
Bomi: you menangis air mata darah sekali pun... I tak akan balik pada you... mulai hari ni kita putus... I nak you jangan pernah jumpa I lagi.... jangan contact I lagi.... selamat tinggal(pergi dari situ setelah habis bercakap)...
Kai: kenpa you buat I macam ni... setelah I beri semua jiwa I pada you.... perempuan semua sama je nak kikis duit orang yang berada sahaja.... aku kena kuat....EndFlash
Kai: itulah menjadi punca kenapa saya tak suka perempuan.... saya couple dengan dorang hanya semata2 nak sakitkan hati mereka... (merenung ke tasik)
Yoona: awak... cukup berat penderitaan yang awak alami... (meletak kan kepala di bahu kai.. dan memegang tangan kai dan kai membalas gengaman tangan yoona ) saya hanya akan setia dengan awak seorang kai..
Kai: saya tahu awak tak akan tinggal kan saya..... Gumawo saranghae sbb menerima cinta saya... saya akan setia dengan awak yoona.... yoona... kita kahwin yee. Supaya saya dapat membuktikan kesetiaan saya pada awak....
Yoona: tapi...... awak kena jumpa omma dan appa saya untuk meminta restu.. lepas tu kita kahwin...
Kai: awak mesti tak sabar nak kahwin dengan saya kan...
Yoona: mane... perasan... tak hingin lah saya kahwin dengan awak.... ( bangun dan berlari ke arah kereta)
Kai: saya akan buat awak kahwin dengan saya.... sbb saya cinta kan awak Yoona.... (menjerit sbb yoona dah jauh berlari.... .berlari ke arah yoona... )The End
YOU ARE READING
GUMAWO SARANGHAE (bahasa Melayu)
AcakCast; Hero : Kim jong in ( kai )Heroin : Im Yoona Other cast; EXO (kawan Kai ) D.o (sahabat kai) Kim jong kook (abg Kai) Song ji hyo ( kakak ipar kai & isteri jongKook Snds(kawan Yoona)