Chapter 7
Dalam perjalan hendak pergi ke mall... mereka hanya berdiam sahaja... kai fokus pada pemanduannya... yoona hanya melihat pemandangan di luar tingkap... hanya lagu di radio yang berbunyi..
Tiba2 lagu exo di nyanyi kan di radio iaitu love me right ... kai menguatkan radio dan menyanyi sekali... yoona hanya melihat kai menyanyi lagu exo sahaja....
Tiba2 yoona rasa sangat sukakan cara kai menyanyikan lagu exo tu.... Dia melihat kai sangat handsome apabila menyanyi...
Dlm hati yoona" takkan aku dah jatuh hati dengan dia.. tapikan kenapa hati aku rasa lain macam... aku rasa yang kai menyanyi dengan bersungguh2..."Kai memandu sambil menyanyi.. sesekali dia memandang kepada yoona.. dia harap yoona akan rasa yang dia cinta kan yoona.. semasa kai menyanyi dia tahu yang yoona mamandang nya ....
Kai: errr.. yoona... nape awak pandang saya macam tu(memandang yoona sesaat dan memandang ke depan kembalik)
Yoona: ehh.. mane ada saya pandang awak.. (muka yoona sudah merah...)
Kai: ape salahnya awak pandang saya cam tu... saya tahu yang saya ni handsome kan..(tersenyum dan mengangkat kening )
Awak dah jatuh hati kat saya ekk?..kan...
Yoona: mane ada..... (memandang ke tingkap)....
Dlm hati yoona" iskhhh.. malunya aku..."
Dlm hati kai" aku tahu dia dah suka aku... aku akn buat dia suka kan aku.. aku kena tunjuk kan siapa aku sebenarnya"********
DI Mall
Kai dan yoona pusing dalam mall untuk mencari barang yang sesuai di beri kepada hyung nya...kai berhenti di sebuah kedai baju... hyungnya suka kan harimau... so dia hendak membelikan hyungnya baju yang ade corak harimau atau harimau je....
Semasa memilih dia terjumpa baju yang sesuai dengan cita rasa hyungnya..Kai: yoona macam mane baju ni cantik x?
Yoona: hyung awak suka baju macam ni ke?..
Kai: ye hyung saya dia minta harimau. Sebb tu kawan2 dia panggil dia sparta...
Yoona: ohh... err hyung awak dari group mane?
Kai: hyung saya dari group RM
Yoona: ohh... hyung awal suka ni kan jom pergi bayar... .
Kai: okey...
Kai pergi ke arah kaunter untuk membayar baju yang di pilih...Selepas membayar... kai menayakan kepada yoona untuk lunch
Kai: yoona ..... kita lunch yaa..
Yoona: okey... kita nak lunch kat mane?
Kai: saya tahu kat mane tempat yang best dan sedap...
Yoona: okey..
Kai: jom ( memegang tangan yoona )
Kai membawa yoona ke restaurant yang best dan sedap tu...********
Di rumah kai
Pergi jumpa noonanya di dapur...Kai: noona... macam mane besok... jadi?.
Ji hyo: jadi... ( mengangkat ibu jari)
Kai: okey esok kai beli kek dan beli kimchi tau...
Ji hyo: okey... noona akan masak untuk makan kita bertiga....
Kai: noona kita berempat....
Ji hyo: sape yang keempat tuu. Kai?
Kai: yoona.. noona
Jihyo: baguslah tu... noona nak tengok dia cam ne dia...Tiba2 jong kook memanggil isterinya dari ruang tamu..
Jongkook: jagiya... dah ke... oppa nak tidur nii.... (menguatkan suara)
Ji hyo: dah... oppa... (turut menguatkan suara) okeylah kai.. noona nak naik....*******
Kai menelefon yoona tentang birthday hyung nya dan yoona setuju untuk datang ke rumahnya... selepas membeli kek dan kimchi baru lah yoona di ambil oleh kai...
Skip
Kai: noona..... ( memanggil song ji hyo).tengok sape datang ni....
Jihyo : yeee... jap noona kat dapur nii.. ( menutup api stu ayam yang suadah di masak dan pergi ke ruang tamu dan terus ke arah kai dan seorang yeoja yang cantik di sisi kai )
Kai: noona... hyung balik dari pejabat kul bape?..
Ji hyo: tadi noona dah call dia suruh balik kul 6...ni yoona kan?(memandang yoona yang berada di sisi kai)
Yoona: saya yoona unnie....
Jihyo: jadi ni yoona yang selalu kai cerita.. cantikk.. selalu nampak dalam gambr je ni nampak depan mata lagi lawa...
Yoona: err... tak de lah unnie( muka yoona sudah merah)
Kai: noona janganlah bagi tau... malu kai...okeylah kai nk letak kek ni kat peti sejuk dulu (pergi ke dapur untuk letak kek di peti ais...)
Ji hyo: mari lah duduk kat sini (ji hyo duduk di sofa dan menepuk sofa di sebelahnya... )
Yoona berjalan ke arah sofa yang di tepuk oleh ji hyo...
Jihyo: kamu tahu tak kamu lah yeoja yang pertama yang di bawa balik ke rumah ni.... mesti ada keistimewaan pada yoona yang membuat kai membawa kamu berjumpa kami....
yoona: err... ye ke?. Sebelum ni x pernah ... bukan kai ramai kawan yeoja ke?
Ji hyo: memang dia banyak kawan yeoja tapi dia tak pernah bawa jumpa kami... ehh nk dekat pukul 6 lah... unnie nak pergi susun dulu makanan2 tu dulu ek... kaii!!!(memanggil kai di dapur ) tolong isi kan stu tu dalam pinggan... (ingin bangun untuk ke dapur)
Yoona: unnie boleh saya tolong sekali?
Ji hyo: ehh takpe lah... unnie boleh bu... ( di yampuk oleh yoona)
Yoona: tak pe unnie yoona boleh tolong...
Ji hyo: ohh ke... jom ke dapur.... nak amik pinggan dan makanan....(mereka pun pergi ke arah dapur...)Bersambung.....
YOU ARE READING
GUMAWO SARANGHAE (bahasa Melayu)
RandomCast; Hero : Kim jong in ( kai )Heroin : Im Yoona Other cast; EXO (kawan Kai ) D.o (sahabat kai) Kim jong kook (abg Kai) Song ji hyo ( kakak ipar kai & isteri jongKook Snds(kawan Yoona)