Chapter 6

115 5 0
                                    


Chapter 6

Di Taman mini di Rumah kai.. kai tengah cakap bersendirian tiba dia di tegur olah seseorang dan orang itu adalah song ji hyo

Ji hyo: sape yang kamu nak pikat tuu
Kai: ehhh..err...err... tak de sape2 lah...
Ji hyo: kamu ingat noona tak dengar yee....
Kai: noona dengar ape? (Mula gelisah)
Ji hyo: kamu cakap dengan sape tadi?
Kai: errr.. cakap dengan kawan...
Ji hyo: yeoja kan?
Kai: errrr. .. aahhh(mengaru kepala yang tak gatal)
Ji hyo: kali ni sape pulak yang kamu nak pikat? Kali ni serius ke main2 je...
Kai: main2? Maksud noona kai nak pikat dia semata nak sakitkan hati dia ek? Kai rasa kali ni tak main2..
Ji hyo: betul ke?...bagus lah... noona rasa yeoja kali ni mesti luar biasakan...
Kai: memang luar biasa noona... (sambil tersenyum)
Ji hyo: luar biasa cam mane?
Kai:luar biasa dia adalah muka dia saling tak tumpas macam omma kai...
Jihyo: ape!!.. betul ke muka yeoja ni macam muka cam omma..
Kai: yeee...
Jihyo: sape name dia? Dari group mane?
Kai: dari group snsd... name dia yoona
Ji hyo: yoona?... yang lawa tu?
Kai: aahh...
Jihyo: pandai kamu pilih...
Kai: errr noona kai naik dulu lah... (bangun dan masuk ke rumah)
Ji hyo:yoona .. yeee

Tiba ji hyo ditegur oleh suaminya

Jongkook: jagiya buat ape kat taman ni?
Jihyo: ehh... oppa dah balik? Ji hyo x perasan pon..
Jongkook: memang lah jagiya x perasan.. jagiya baik punya termenung...
Ji hyo:mane ade jihyo termenung...
Jongkook: eleh nk tipu pulak... Majuk lah cam ni...
Jihyo: jangan lah merajuk oppa.. (pergi ke arah jong kook.. dan memeluk dengan jong kook yang besar tuu). Alah oppa jangan lah merajuk dah tak comel dah muka oppa...
Jong kook: kalu x nak oppa merajuk.. oppa nak sesuatu dari jagiya....
Ji hyo: oppa nak ape?
Jongkook:oppa nk........ ( membuat gaya hayun baby sambil mengangkat kening ke arah ji hyo)
Ji hyo: err... op....(belum sempat ji hyo nak habiskan ayat.. dia telah di dukung oleh jong kook )
Tanpa di sedari oleh mereka.. mereka di perhatikan kai...
Kai: aku pun teringin nak jadi macam mereka...

********

Setelah beberapa hari...
Kai telah mengupah seseorang untuk mengintip yoona.. mengintip semua tentang yoona.. rumah kat mane, studio diorang berlatih.. Dan maklumat itu berjaya didapati oleh penyiasat kai...

Setelah dapat semua maklumat dia menelefon Yoona... tetapi panggilan pertama tidak di jawap oleh yoona ... kai membuat panggilan kedua dan kali ni yoona mengangkatnya

Kai: hello... yoona... saya menganggu awak ke?
Yoona: ehh. Tak lah ... mian sebb saya tak angkat sbb saya tadi tolong omma saya
Kai terdiam saat yoona menyebut omma.. hati nya terasa tersiat2.. mungkin dia rindukan ommanya...
Yoona: err... awak... kenapa senyap je...
Kai: ehh tak de lah...ohhh ye... awak boleh tak teman saya?.. saya nak ajak awak beli hadiah untuk hyung saya.. esok birthday dia...
Yoona: err... sekarang ke?
Kai: aahh ....
Yoona berfikir sejenak
Yoona: okey.. saya teman awak ... tunggu ye saya nak bersiap sekarang nii....
Kai: okey... saya amik awak kat rumah yee.. kbye(kai terus mematikan fon)

Yoona: err... dia tahu ke rumah aku... aku tak pernah bagi tahu pun rumah aku kat mane...
Alah biar lah.... ( terus bersiap untuk keluar.)

*********

Selepas bersiap yoona menurunni tangga....
Semasa dia hendak keluar dia terdengar suara ommanya seperti bercakap dengan seseorang....

Dia berjalan ke arah pintu dan dia melihat omma nya sedang bercakap dengan kai....
Dlm hati yoona" aku ingat dia main2 pasal nak amik aku kat rumah"
Yoona ber jalan ke arah mereka..

Yoona: omma....
Omma: yoona ni kawan kamu dah sampai... kamu tak bagi tahu pun kat omma yang kamu ada kawan lelaki...
Yoona: err... kita orang baru kenal je omma.... kan kai...
Kai: ye makcik kita orang baru kenal...
Yoona: errr ... awak kita dah lambat nii kan... kan..( memandang kai meminta pertolongan supaya mereka pergi cepat2. Dia takut ommanya salah anggap dengan hubungan mereka..)
Kai: aahh.. kita orang dah lambat ni.. takut jammme pulakk... okey lah makcik kita orang pergi dulu... (pergi ke arah kereta )
Yoona: omma yoona pergi dulu.... (berlalu ke arah kereta kai.)

Bersambung...

GUMAWO SARANGHAE (bahasa Melayu)Where stories live. Discover now