Değerli kardeşlerimiz, İslam'ın peyderpey geldiği günlere baktığımızda, önümüze iki safha çıkıyor. Mekke ve Medine devri.Mekke devrinde Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem'e inen ayetlere baktığımız zaman ise hepsinin akaid ile ilgili olan, tağutu ve putçuluğu reddeden, tevhid inancını gönüllere nakşeden ayetler olduğunu görürüz.
Müslümanlar Medine'ye hicret ettikten ve İslam devleti teşekkül ettikten sonra ise ahkâm ayetlerinin indiğini görmekteyiz.
Demek ki, Mekke'de gönüller ve zihinler önce put ve putçuluktan temizlendi sonra İslam Devleti meydana gelince Allah'ın hükmü ile hükmetmek farz oldu.
Şimdi size bir soru soralım: "Ahkam ayetleri şayet Mekke'de gelse idi tatbik edilebilecek miydi?"
Cevap: Elbette ki tatbik edilemeyecekti. Çünkü İslam'ın devlete yüklediği cezai işlemi ferd tatbik edemez. Mekke'de ise devlet yani yönetim şirk üzerine kuruluydu. Dolayısıyla bu ayetler orada da tatbik edilemeyecekti.Yine siyer ilmini bilenlerinize malum olduğu üzere Peygamber Efendimiz ve ashabı Mekke'de belli bir düzen gizliden faaliyette bulunmuşlar daha sonra açıktan açığa İslamı yaymak için faaliyetlere girişmişlerdi. Burada da önemli olan nokta şurasıdır; Peygamberimiz ve ashabı müşrik bir toplulukta, putlarla dolu olan Kabe'nin yanına geliyorlar oradan İslamı haykırıyorlardı. Hatta orada namaz kılıyorlardı. Sonra bir müşrik gelip İslam'a karşı bir açıklama yapıyor, Müslümanları aşağılıyordu. Yani orası adeta bir meclis olmuştu ve herkes kendi düşüncesini paylaşıyor davasını savunuyordu.
Önemli olan husus, Peygamberimizin ve müşriklerin görüşlerini aynı yerden haykırıyor olmasıdır.
****
Ahkam(sözlük anlamı): Hükümler. Kanunlar. Nizamlar.
Kur'an-ı Kerim'de ibadetle ilgili ahkam ayetleri yaklaşık 250,
iktisat ve ekonomiyle ilgili yaklaşık 10 ayet,
borçlar hukuku alışverişle ilgili yaklaşık 70 ayet,
yargılama hukuku ile ilgili yaklaşık 13 ayet,
devletler arası hukukla ilgili yaklaşık 25 ayet,
aile hukuku,evlenme boşanma ile ilgili ayetler yaklaşık 70 ayet,
ceza hukuku ile ilgilli yaklaşık 30 ayet,
devletin idaresi ile ilgili yaklaşık 10 ayetten oluşmaktadır.
Doç.Dr.Hüseyin ESENNot: burada yazan her sey alintidir, kendi kalemimden cikanlari ayrica belirtecegim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OY VERMEK ŞİRK DEĞİLDİR
EspiritualBismillahirrahmanirrahim... Dinim İslam, kitabım Kur'an ve peygamberim Hz. Muhammed(sav)'dir. İtikatta mezhebim Maturidi ve amelde mezhebim Hanefi'dir. Son zamanlarda oy vermek şirktir diye yazan pek çok kitapla karşılaştım. Bu kitap da benim onları...