İslam için çalışmak için parti kurup meclise girenleri şirkle suçlayanların ileri sürdüğü sebeplerden birisi de vekillerin and içmesi ve and metnidir. Vekil olmak isteyen kişinin laikliği ve düzeni koruyacağına and içmesi gerekmektedir.
Ancak bu andın ne insanlar ne de İslam açısından Allah katında bir bağlayıcılığı yoktur.
Allah'ın isim ve zatî sıfatlarının dışında hiçbir şeye yemin edilmez. Hanefilere göre, Nebi, Kur'ân, Kâbe gibi Müslümanlarca kutsal olan varlıklar adına da yemin edilmesi caiz değildir (Kâsânî a.g.e., III, 5-10; Merginânî, el-Hidâye," II, 72; Mevsıli; IV, 51).
Buna göre Türkçe'de kullanılan "yemin ederim, kasem ederim, and içerim" gibi sözler de yemin sayılır. Ancak "mukaddesâtım adına, şerefim üzerine and içerim" gibi sözlerin yemin olmaması gerekir. Çünkü Allah'ın adı veya sıfatları adına yapılmamıştır...Bu andın bir bağlayıcılığı, yükümlülüğü yoktur. Yazılı bir kâğıdın okunmasından ibarettir. Zaten İslam'a hizmet edeceğine inan kişi bunu benimsemiş de değildir. Önüne koyulan metni karşılarındakine aktarır gibi okumaktadır...
Dolayısıyla bu and metnini okuyan kişinin küfre girmesi "benimsemedikten sonra"söz konusu olmayacaktır.
Mecliste yasama yapmaları da kişilerin kendilerini "Allah" yerine koymaları manasına gelmez. İslam adına bir şey yapıyorlar ise davalarına sahip olmuşlar demektir, İnsanların hayrına bir karar alıyorlar ise bunda da zaten bir beis yoktur.
Burada önemli olan nokta benimsememektir. Mesela bir hakim "ben doğru hüküm verdim" derse bakılır. Bundan kastı "gereken hükmü vermiş" olması ise bu, tevhid inancına aykırıdır. Eğer kastı "şu anki kanunlara göre doğru hüküm vermek" ise bunda iman bakımından bir tehlike olmaz.
Aynı şekilde bir vekil "Allah'ın hükmüne alternatif bir yasa yaptığına" inanırsa şirke düşer. Ancak "Mevcut sistem içerisinde, insanlara hizmet adına bir yasa yaptığına" inanırsa iman yönünden bir zarar görmeyecektir.
Not: burada yazan her sey alintidir, kendi kalemimden cikanlari ayrica belirtecegim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OY VERMEK ŞİRK DEĞİLDİR
EspiritualBismillahirrahmanirrahim... Dinim İslam, kitabım Kur'an ve peygamberim Hz. Muhammed(sav)'dir. İtikatta mezhebim Maturidi ve amelde mezhebim Hanefi'dir. Son zamanlarda oy vermek şirktir diye yazan pek çok kitapla karşılaştım. Bu kitap da benim onları...