"Stt, rustig ik ben het maar..."
Het licht gaat aan en even zijn mijn ogen verblind door het felle licht.
Wanneer mijn ogen gewend zijn aan het licht merk ik op dat Dioni in de deur opening staat. "Oh heey" zeg ik zachtjes. "Heey, sorry ik dacht je bent nog wel wakker aangezien ik muziek hoorde. Maar ik ga wel..." snel verbreek ik zijn zin. "Nee, het maakt niet uit. Ik ben nu toch wakker, wat kwam je doen?"
Zachtjes doet hij de deur achter zich dicht en beland naast me op bed. "Nou eigenlijk, hoe raar het eigenlijk is, ken ik je helemaal niet zo goed." mmmmh ja, daar heeft ie een punt. "Inderdaad hahah" lach ik er maar een beetje bij. "Wat zou je willen weten?" vraag ik voorzichtig. "Uhm, waarom je hier eigenlijk naartoe bent gekomen..." en hij kijkt me vragend aan.
Oke dit is dus het moment wat ik zo erg haat, nu moet ik mijn verhaal weer helemaal vertellen en al dat gedoe. Niet dat deze vraag erg is en dat ik hierom boos op Dioni kan worden, maar ik vind het nog best moeilijk om erover te praten. Ik bedoel dat ik nu best in een dip zit, en ik best gevoelig ben op dit moment. Right, genoeg nagedacht. Houd je groot Lisa en gooi alles eruit.
"Dat is nou eigenlijk best een lang vervelend verhaal" besluit ik maar na een tijdje getreuzeld te hebben. "Vorig jaar, zijn mijn ouders overleden aan een ongeluk, een auto-ongeluk om precies te zijn. Het vervelende is dat ik er niks aan kon doen en..." zonder dat ik het door heb rollen de tranen over mijn wangen, het plan om me groot te houden is dus niet echt gelukt... "Na dat ik werd opgebeld dat ik onmiddelijk naar het ziekenhuis moest komen heb ik allebei mijn ouders alleen nog maar in diepe slaap zien liggen in een van die stomme ziekenhuis bedden..." ik barst nu echt vol op in tranen uit. Even weet ik niet wat ik moet doen en kijk maar een beetje naar mijn vingers die belachelijk erg trillen. Uit het niets voel ik Dioni zijn armen om me heen sluiten en sust hij me tot rust. "Ssst, het was niet mn bedoeling om je te laten huilen. Het is vreselijk erg dit verhaal, sorry" en even voel ik zijn lippen een kusje op mijn voorhoofd planten. Het stelt me gerust maar aan de andere kant vind ik dit helemaal niks. De ene stem in mijn hoofd zegt dat ik het verhaal goed heb uitgelegd aan Dioni, maar de andere stem zegt dat ik het nooit had moeten vertellen en dat ik hem nu zo snel mogelijk moet wegsturen omdat ik geen hulp van andere nodig heb.
Alsof Dioni mijn gedachten kan lezen staat hij op en haalt zijn hand door zijn haar, "ga maar lekker slapen, weltrustte Lisa" en hij verlaat zachtjes mijn kamer.
Na een tijdje piekeren ben ik dan toch in slaap gevallen.
Het felle ochtendlicht dringt mijn kamer binnen en wordt ik langzaam wakker. Snel check ik even hoelaat het is.
Donderdag 10:00 uur.
Bijna het hele klokje rond geslapen dus. Ik rek me even uit en stap uit bed. Ik loop richting de badkamer en doe de deur open. "Oh heeey goede morgen" hoor ik Dioni een beetje moeilijk praten met zijn tandenborstel in zijn mond. Ik ga naast hem staan en pak ook mijn tandenborstel. Ik doe er wat tandpasta op en begin ook mijn tanden te poetsen. "Nog lekker geslapen?" vraagt hij terwijl hij druk bezig is met zijn haar. "Mjaa nu net pas wakker" lach ik. Ik hoor hem wat zuchten en doen. "Haha kom es hier, mag ik het doen?" vraag ik wanneer hij echt moeite heeft met zn haar. "Nou oke vooruit dan maar, ik weet dat mijn haar sexy is" zegt hij terwijl hij een beetje bloost. Het laat me lachen. Ik pak een kam en steek kam om een scheiding te maken. Wanneer ik een rechte scheiding heb gemaakt kam ik het haar in een kant naar achteren, nu pas valt het me op dat hij ook blonde plukjes in zijn haar heeft, damn wat staat dat leuk. Wanneer ik het goed gekamd heb doe ik wat gel op mijn handen en ga met mijn handen door zijn haar. "Zo meneer Jurado-Gomez, uw haar zit fantastisch" "hahah dankje dankje, opzich is zo'n lief zusje erbij helemaal niet verkeerd" en hij geeft me een kus op mijn wang. "Ik ga maar es, tis bijna 11:00 en dan moet ik op school wezen, wat natuurlijk zo'n leuk feestje is" zegt hij sarcastisch en hij verdwijnt uit de badkamer. Even later hoor ik nog iets wat op doei lijkt en hoor ik de voordeur dicht vallen. Het hele rijk weer voor mij alleen.
JE LEEST
Ga zonder mij. ft. Dioni Jurado-Gomez
FanfictionLisa Sara Brooks, Een verhaal met een meisje als hoofdrol, wat zij allemaal meemaakt? Genoeg. Wat als je ineens in een pleeggezin wordt gezet, dat je leven weer moet oppakken wat moeizaam verloopt? En je in mensen verliest maar ook weer leert kenne...