Het is juni en heerlijk weer buiten. 'S middags is het zalig om op het gras te zitten en wat te keuvelen met mijn vriendinnen. Lorena kijkt op. Ik volg haar blik en.....Osten daar zat hij samen met zijn vrienden vrolijk te babbelen en te lachen. Ik kijk naar het voetbalveld en zie Lex en Dean samen met nog wat andere voetballen. Het is zeker 30°C en de shirts gaan uit. Ze voetballen verder ,terwijl iedereen een aanblik werpt op hun sixpacks. Lorena en ik beginnen te giechelen. RRRIIINNNGGG. Opnieuw gaat de bel. Het is donderdag dus tijd voor L.O. Wegens een verzwikte enkel kan ik niet mee sporten. Eens we bij de sportzaal aangekomen waren ,rent iedereen de kleedkamer binnen. Looptest vandaag 12 minuten lopen... Als iedereen omgekleed is ,vertrekken we naar de piste. Opwarming en daar gaan ze dan. Ik help de leerkracht en tel de rondjes die de leerlingen afleggen. 12 minuten voorbij . Fluitsignaal.Velen vallen uitgeput neer op het grasveld. De hitte ,het lopen het was hen allemaal wat te veel. De leerkracht gaat rond en geeft de leerlingen punten. Wanneer iedereen punten gekregen heeft komen Lorena en Fleur aangehuppeld. Lorena heeft madeliefjes in haar hand. 'Hier voor jou',ze grinnikte. 'Waaraan heb ik dat te danken?'vroeg ik. 'Nu kan je de test doen om te zien of hij van je houdt.' Natuurlijk heeft ze het over Osten. Ik bloos. Ik feliciteer iedereen omdat ze zo goed gelopen hebben. Lex komt naast me lopen. Ik droeg een roze kleedje die dag met goudroze ballerina's. 'Volgens mij weet ik waarom je dat aanhebt',lacht hij. Nu komt ook Ahren ,een vriend van Lex,erbij lopen en in koor zeggen ze:'Nu kan je meedoen aan de prinsessenloop.' Ik bloos opnieuw en lach mee met hen. Eenmaal terug op school was het tijd voor wiskunde...
~E.~