5.Eerste of tweede keus?

12 2 1
                                    

Lorena was heel erg gelukkig met Damon en hij met haar. Het was opnieuw vrijdag (een week na ons shopuitje) en ik kuierde wat met Lorena door de straten van de stad. Het lag er redelijk verlaten bij mede door dat de examens bijna zouden starten. We gingen Starbucks binnen. Ik bestelde een bosbessenmuffin en een latte, Lorena een brownie en een cappuccino met caramel. We gingen aan een tafeltje dicht bij het ramen zitten. 'Ik moet je iets vertellen Eadlyn',zei ze. 'Damon vertelde me dat Osten een date heeft gehad met Abigail ,een meisje uit hun klas. Ze heeft hem laten stikken en nu is hij intens verdrietig.' Ik knikte:'ga verder.' 'Osten heeft Damon verteld dat hij heel erg graag met jou op date wil,maar dat hij het je niet durft vertellen wegens dat incident met Abigail.' Ik werd rood en kon niets meer uitbrengen.
'Gaat het E.?'vroeg Lorena. 'Ja alles goed.'zei ik,ik had mijn stem terug. 'Zeg tegen Damon dat ik enkel met Osten op date ga als hij het me effectief zelf vraagt. Ik geloof er niets van.' Ik nam een slok van mijn latte. De heerlijk warme koffie vulde mijn keel en ik werd opnieuw rustig. Lorena nam een hap van haar brownie. Stilte. 'Ik...euhh...sorry E.'zei ze fluisterend. 'Het is jouw schuld niet Lora',zei ik. 'Ik ben gewoon overdonderd door dit alles.' PIIIIEEEPPP. De deur ging krakend open (ondanks dat de naam Starbucks nog niet lang bestond, was het gebouw al eeuwen oud. Het dateerde uit 1465 en was historisch erfgoed.)  Ik hoorde gelach en gepraat. Zwart. Iemand legde zijn of haar handen op mijn ogen. Ze roken naar aftershave. Ik trok de handen van mijn gezicht en draaide mijn hoofd om. Ik had niet verwacht dat hij het zou zijn. Waarom moest uitgerekend hij nu met zijn beste vriend binnenkomen. Lorena keek schuldig. Ze had hem waarschijnlijk ge'smst om langs te komen. 'Hey'zei hij. Tranen vulden mijn ogen en ik begon te snikken.

~E.~

MadeliefWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu