Ieder ochtend,middag en avond kwam Damon Lorena begroeten met een knuffel en sinds gisteren ook een kus. Hij gaf haar elke dag een rode roos.Sindsdien was onnze bijnaam voor hem Roos. Telkens wanneer we op het veld zaten te luieren en te lachen,plukten we madeliefjes en deden de test. Osten kreeg de bijnaam Madeliefje. Oh wacht ja wat Lex me wilde vragen. Wel. 'Heb je zin om samen met mij naar het eindbal te gaan?'vroeg hij zonder aarzeling. Stilte en ik bloosde. 'Uhm ja 's goed.'stamelde ik. 'Ok nice'antwoordde hij en hij knipoogde naar me. 'Doei'hij zwaaide nog eens naar me en liep weg samen met Dean. Nu was het Lorena's beurt om te roepen:'CUUUTTTIIEESS',Lex draaide zich om en glimlachte. Ik werd nog roder. Opnieuw begonnen we te lachen. De volgende dag begroette Lex me met een omhelzing en Lorena kreeg een ochtendkus van Damon in combinatie met een rode roos. Rond de middag kwam Simon een jongen op wie Ize al 3 jaar lang verliefd is. Bruin haar,groene ogen. Ze smelt als ze hem ziet. Ook zij had een date.Florine had vandaag haar springerige krullen omgetoverd tot een steile bos lang haar dat tot haar middel reikte. Ze had het in een lange visgraat met witte bloemetjes gevlochten. Het was heel erg mooi en vele jongens wierpen die dag een blik op haar. Het was dan natuurlijk niet abnormaal dat ze door Bill uitgevraagd werd,een blonde heel erg lieve jongen. Het was vrijdag en we hadden besloten om die avond te gaan shoppen voor het eindbal. Fleur,Florine,Ize,Simon,Bill en Kas ,het vriendje van Fleur,gingen samen de stad afschuimen. Lorena,Damon,Lex en ik besloten om met trein naar Gent te gaan en daar te zoeken naar de 'perfect outfit 'voor het bal. Eenmaal aangekomen was het zover. Shoptime. We gingen een winkel binnen en vlogen op de rekken af. Een marineblauwe zijden jurk haalde ik tevoorschijn. 'Lorena,wat denk je hie...'AAAGGGHHH'gilde ze voordat ik mijn zin nog maar afgemaakt had,rukte ze het kleedje uit mijn hand en rende ermee naar de pashokjes. Damon die naar het tafereel keek begon te lachen. Ik ging naar de pashokjes en vroeg aan Lorena of alles goed ging. Het gordijn ging opzij en Lorena kwam tevoorschijn. 'Je ziet er prachtig uit',zei ik. Ze glimlachte. Damon kwam op haar af en omhelsde haar. 'Je straalt er in,'zei hij glunderend. 'Ik denk dat ik deze neem'riep Lorena uit. We betaalden en gingen naar de volgende winkel. Uiteindelijk koos ik voor een zwarte 'bal'jurk met een witte strik aan de achterkant. Nadat we uiteindelijk ook schoenen hadden gevonden, was het tijd voor de jongens. Voor damon kozen we een zwart kostuum met blauwe strik en Lex kreeg een wit kostuum met zwarte strik. Na het shoppen gingen we pizza eten en namen de trein terug naar huis. Het was een geslaagde dag. Eenmaal terug in het station van de stad namen we afscheid door middel van een omhelzing...
~E.~