Het is midden juni en bijna examentijd. Iedereen loopt te stressen en praat over hoeveel leerstof er wel niet in ons hoofd zal moeten. Examens ,een niet al te leuke activiteit, maar we slaan er ons wel door. Na de examens vindt het jaarlijks schoolbal plaats,een heerlijk dansfeest met zalige hapjes en drankjes. Jongens vragen meisjes uit. Koppeltjes schrijven zich in om een foto te laten nemen... Ook hiermee is iedereen druk in de weer. Lorena en ik zittengezellig te keuvelen, Florine en Ize proberen hun nieuwe danspasjes heel subtiel uit en ze schieten in de lach. Osten en z'n vrienden komen steeds dichterbij. We stoppen met praten. 'Oh nee', fluister ik. Het is doodstil. Damon , de beste vriend van Osten,splitst zich van de groep en komt naar ons toe. Ik geef Lorena een por. 'Hij komt voor jouhou',giechel ik. Ze wordt knalrood. Damon nadert heel snel. Hij staat pal voor ons en opent zijn mond om iets te zeggen. Lorena trekt haar kleedje recht en legt haar korte kastanjebruine haar goed. 'Lorena,'stamelt hij' Zou je met mij uhm... naar het schoolbal uhm... willen gaan?' Stilte. 'Ja ,waarom niet'antwoordt ze vrolijk. 'Dddaankje',zegt hij en hij neemt haar handen vast. Trekt haar recht en omhelst haar.... 'CUUUUTTTTIIIEESS'roep ik luid. Damon wordt rood en gaat weg ,ik volg hem met zijn ogen en kom met mijn blik bij Osten terecht. Hij wendt vliegensvlug zijn blik af. Daar gaat mijn kans dacht ik. 'Eeeaaaddllyynn', Jane 'mijn jongere zus ,komt aangelopen met Lise, haar beste vriendin. 'Wat is er Jane?'vraag ik. 'Oh niets,ik kom gewoon een bezoekje brengen.'antwoordt ze en ze huppelt weer weg met Lise. 'Eadlyn'fluistert Lorena'is dit net allemaal echt gebeurd?' 'Ja'zei ik droogjes. 'Damon kwam en vroeg je uit je stemde daar mee in en hij omhelsde je.' Ze bloosde. 'Volgens mij zijn jullie nu wel samen denk ik.' We beginnen te lachen. 'Loremon, dat wordt jullie shipnaam.' Lorena geeft me een duw. 'Zeg'giechelt ze en we barsten nog erger in lachen uit. Lex komt aangelopen van het voetbalveld,half zijn shirt aantrekkend. Het zweet parelt op zijn zongebruinde huid. Zijn bruin-rode haren wiegen in de wind. Ik kijk op. 'Hoi'groet hij me. 'Hoi'antwoord ik. 'Hoe gaat het ermee?'vraagt hij. 'Goed'beaam ik. 'Zeg,'hij richt zijn blik tot Lorena 'was dat nu net Damon die je omhelsde.' Opnieuwe begint ze te blozen. 'Yep ,dat was Damon'antwoord ik voor haar.
'Zijn jullie een koppel?'vraagt hij. We beginnen opnieuw te giechelen en Lex kijkt ons vragend aan. Algauw verschijnt er ook een glimlach op zijn gezicht. 'Ik denk het'zegt Lorena. 'Gefeliciteerd'zegt Lex en hij schudt haar de hand. Opnieuw kijkt hij naar mij. 'Ik wil je iets vragen.....'