Som vanligt gick jag ned för den långa trappan och gick ännu en gång in i rummet. Trevor satt framför svarta tavlan och läste en bok, men då såg han att jag kom in.
"Jaså, du kom 5 minuter tidigare, men det är bara bra att man får börja lite tidigare!" sa han och ställde sig upp från stolen.
"Ja, jag tycker ju att det är kul och jag vill också lära mig mer." sa jag med glatt humör."Nå, har du lärt dig något nytt?" frågade han, men sa en annan sak innan jag svarade. "Skriv ned allt du lärt dig på pappret och säg till när du är klar."
Jag suckade inte precis, för jag tyckte att det verkade kul så jag lämnade bara ett "hm".
_____________________________________________________Jag, David och Freddie skulle göra en sak. En hemlig sak, och då hittade vi en låst dörr. Tidigare hände det en sak när jag la handen mot min rumsdörr, så jag gjorde likadant med den dörren. Plötslig var den öppen. Jag har även trollat fram 2 par kikare med magin. Då gjorde jag likadant som med röd magi.
_____________________________________________________Jag gav det fort till Trevor och han läste snabbt igenom det på nära några sekunder. Han tyckte tydligen att jag var en bra elev.
"Hur gjorde du när du låste upp dörren? Frågade han underligt.
"Jag satte alla fingertopparna mot dörren utan att nudda med handflatan i ca 10 sekunder, sedan tog jag bort handen." svarade jag tillbakaVi testade en massa saker innan jag lärt mig en del blå magi, fast det passet hade jag lärt mig mycket. Hur man gör skydd framför sig, hur man lagar saker, hur man ändrar saker på färgen och hur man ändrar väder. Men tyvärr slutade passet vid 21:00.
Jag skulle precis gå upp till rum 222 (mitt rum), då jag kom på att killarna säkert skulle gå till... klubben. Vi hade ju inte döpt den till något! Det borde vi diskutera om! Jag hade ett minne av att vi gick i en smal korridor med lågt tak och träväggar. När jag gått en bit kände jag igen mig, och efter ännu en stund hittade jag den mörka trappan som blev ljusare på toppen.
Jag klev in i rummet och kollade om någon av dem kommit. Men nej, jag var den ända där. Jag kollade ut ur mitt fönster och såg att vi var på toppen av ett torn. Det hade bara blivit lite mörkt, men det var ju början av hösten och då är det inte så mörkt ute på kvällarna. Men vi hade inte några möbler. Ja, förutom stolarna. Så jag skulle fixa lite till killarna kom!
Av min blåa magi trollade jag fram 3 skrivbord under varje fönster, en bunt med papper på varje bord, lite dekorationer och pennor i olika färger. Det var ganska stort ändå för att vara ett torn. Jag kollade mot dörren, men fy vad trasig den var! Jag fixade en ny dörr med lås och handtag och den blev genast finare. Men i samma ögonblick öppnades dörren och killarna kom in.
"Jag har bara städat lite." sa jag och flinade.
"Hur då... Jaha, med magi?" sa Freddie och lyfte på ena ögonbrynet.
"Blå, magi..!" sa jag och tittade in i bådas ögon. "Men vi måste diskutera om klubbens namn!" sa jag och satte mig ned.
Killarna satte sig och vi diskuterade. Vi diskuterade tills vi kom på namnet "spionernas magiklubb". Det fick duga och alla var nöjda.Jag fick nog min känsla tidigare än anat. :) Men jag hoppas att kapitlet duger så här! :D
YOU ARE READING
Blå magi
FantasyDet är några dagar kvar tills jag börjar på skolan "Deacyschool", som är en magiskola. Massor av elever som jag inte känner kommer gå där. Jag hoppas att jag kommer få många vänner där. Men det kan inte sluta pirra i magen. Jag längtar ju verkligen...