RUMAH SURONG
Selepas meluangkan masa bersama Eunji,Bomi dan member Exo yang lain,Suho dan Chorong pulang kerumah.Wajah kedua-duanya kelihatan ceria.
"Penatnya..."ujar Suho dan duduk bersandar diatas sofa.Chorong duduk disebelah Suho.
"Ada kad misi"ujar Chorong apabila memandang ada kad diatas sofa.
"Kad misi"Suho mengambil kad misi itu.
"Tiket"ujar Chorong dan mengambil tiket yang diletakkan atas meja bersama kad misi.Ada dua.
"Tiket apa tu?"tanya Suho.
"Maldive"ujar Chorong.Suho mengerutkan dahi.Dia membaca kad misi ditangannya.
Kad Misi
Anda diberikan dua tiket untuk ke Maldive.Selamat bergembira dan bercuti.."Mworago??pergi Maldive?..hyung jinja?"tanya Suho tidak percaya sambil memandang cameraman.Anggukkan diberikan untuk soalan Suho.
"Wahh!!!"ujar Suho seakan tidak percaya.Chorong menepuk tangan gembira.
"Kita pergi Maldive!!!"ujar Suho kepada Chorong.
"Yeayyy!!"sorak Chorong.Mereka berdua melakukan high five.
[Bercakap dgn kamera]
CHORONG : Kamsahamnida..
PD : Apa perasaan awak??
CHORONG : Rasa gembira sangat.Dapat pergi Maldive.Sebelum ni tak pernah pergi
PD : Dapat pergi dengan Suho.Apa awak rasa??
CHORONG :
End brckp dgn kamera
"Pergi hari ni ke hyung?"tanya Suho kepada cameraman.Anggukkan diberi.
"Seronoknya!!"ujar Suho.Chorong mengangguk setuju.
"Sebelum tu.Gomawo sebab buat kejutan kat saya tadi.Masakan awak sedap"ujar Suho kepada Chorong.Chorong mengangguk.
"Nanti awak nak rasa lagi?"tanya Chorong.
"Mestilah nak.Isteri saya masak"Suho memegang tangan Chorong.
[Bercakap dgn kamera]
PD : Maldive.Apa awak rasa??SUHO : gembira sangat-!!.Lebih-!! lagi pergi dengan Chorong
PD :
✈ AIRPORT
Suho dan Chorong duduk ditempat yang disediakan di Airport untuk menunggu penerbangan mereka nanti.Ramai fan yang melihat mereka berdua.Ada yang ambil gambar dan ada yang berbisik sesama sendiri sambil tersenyum.
"Nak air tak?"tanya Suho kepada Chorong.Chorong sekadar mengangguk.
"Sejuk ke?"tanya Suho apabila melihat Chorong sedikit mengigil.
"Sejuk sikit je"jawab Chorong.Suho berlalu untuk beli air.
"Unnie!!"panggil beberapa fan.Chorong melambai sambil mengukir senyuman.Ada yang menunjuk bener yang tertulis Surong Couple.
Suho yang selesai membeli air duduk kembali disebelah Chorong.Air americano diberikan kepada Chorong.
"Gomawo"ucap Chorong.
"Oppa!!"panggil fan.Seperti Chorong,Suho melambai dan mengukir senyuman.
"Awak sejuk ni"ujar Suho.Chorong memandang Suho.
"Buat macam ni"Suho memegang air americano itu yang masih panas.Chorong memegang air itu dengan kedua-dua tangannya.Suho meletakkan tangannya diatas tangan Chorong.Sebelum itu dia mengosok tangannya untuk menghangatkan.
"Arghh..!!!"jerit beberapa fan apabila melihat mereka.Sweet ➕ Suho yang sangat mengambil berat.
BERTOLAK KE MALDIVE
Tepat pukul 12 tengahari mereka berdua bertolak ke Maldive.Sebelum pergi sempat mereka berdua menyapa fan.
"Bye!!"ujar Chorong dan melambai ditingkat kapal terbang walaupun tiada siapa nampak.Suho duduk disebelah Chorong.
"Sejuk lagi?"tanya Suho.Chorong mengeleng.
"Gomawo"ucap Chorong.Suho mengukir senyuman.Chorong memandang handphone ditangannya dan menghantar mesej kepada Bomi.
✉⇨ Annyeong..unnie dah bertolak ni.Unnie akn rindu korang semua..
"Awak"panggil Suho.Chorong menoleh.Dia mengukir senyuman apabila Suho mengambil gambarnya .
Suho mengukir senyuman apabila melihat gambar Chorong yang baru diambilnya.
"Mari saya ambil gambar awak pula"ujar Chorong.Suho memberikan kamera kepada Chorong.
"Senyum"ujar Chorong.Suho mengukir senyuman dan melakukan gaya 'V'.
"Nak dengar lagu tak?"tanya Suho.Chorong mengangguk.Suho mengeluarkan handphonenya dan juga earphone.Satu dipakaikan ditelinganya dan satu lagu dipakaikan ditelinga Suho.
"Nak dengar lagu apa?"tanya Suho.
"Ermm..nak dengar lagu Peter Pan"jawab Chorong.Suho tersengih.
"Lagu siapa tu?"tanya Suho.Walaupun dah tahu.Chorong membulatkan mata.
"Exo"jawab Chorong.Suho tersenyum.Dia mula memasang lagu itu.Kedua-duanya diam.Fokus mendengar lagu .
Bersambung..
✔ Comment
✔ Vote
✘ CopyHope Suke
YOU ARE READING
Leader Couple !!
FanfictionFf ni tentang Leader Couple or Surong Couple. Tentang Suho dan Chorong sertai We Got Married or Just Married. Hope reader suke.. Cast: Suho Chorong Exo Apink Akn ada cast lain nnti !!