"Kau nak tahu kenapa aku buat semua ni?", tanya orang yang memakai serba hitam dan menutup wajahnya dengan kain hitam dan hanya menampakkan mulutnya.
Dia menghampiri aku.
Aku bergerak kebelakang.
Aduh..
Aku terlupa aku diikat pada rantai berarus elektrik pada kaki ku.
Sakit.
Air mataku kini bertakung.
"Sebab kau jelita..", dia mula teresak-esak.
"Ke.. Kena..pa.. Kenapa saya?", soalku takut.
"Sebab kau!!!", dia merentap baju ku hingga menampakkan braku.
"Tolong jangan apa-apakan saya.. Sobs..", air mata mula bertakung dan menitis dengan lebatnya.
Aku takut.
Kenapa semua ni perlu terjadi?
Apa salah aku?
Kenapa?
Orang itu bangun meninggalkan aku yang terikat lemah di dinding dengan rantai besi yang mempunyai arus elektrik itu tadi.
Sakit.
Setiap kali aku bergerak, pasti kena renjatan elektrik.
Perit.
Apa semua ni?
Mana semua orang?
Apa ujian ini?
Apa salah aku?!
***
"Bangun!"
"Aku kata bangun!!"
Dush! Satu sepakan dikenakan di perut aku. Aku mengaduh sakit. Aku memegang perutku. Sakit sekali. Tapi, tiada siapa yang dapat tolong. Ya Tuhan..
"Ni makanan kau!! Aku bukan jahat sangat nak kau mampus terus", dia melemparkan bungkusan makanan ke atas ribaku.
Dia duduk di hadapanku dengan memainkan hujung pisau dia dagu ku. Takut. Badanku menggigil.
Air mataku mengalir.
"Ni makan, aku nak kau mati perlahan-lahan macam apa yang kau dah buat untuk aku dulu!!!!!", dia menolak ku hingga ke dinding. Kepalaku terhantuk ke dinding dan aku merasakan cecair mengalir di dahiku. Sakit.. Cecair merah pekat...
Aku menangis kesakitan. Aku tak tahu apa yang sebenarnya terjadi.. Apa salag aku..
"Kau tahu tak..", orang itu bangun dan memegang sebuah bingkai gambar.
Dia menatap sedih pada gambar itu.
Gambar itu kurang jelas tapi yang pasti dia selalu pegang gambar tu. Macam sesuatu yang amat berharga.
"Aku tahu kau mesti tak ingat!!", dia melemparkan bingkai gambar tersebut.
Prak!! Kaca pada bingkai itu pecah.
"Saya.. Saya tak.. Tak fa..ham apa awak cakapkan ni..", ucapkan dengan menggagahkan diri menyandar pada dinding.
"Kau bila nak faham!! Aku yang selalu jadi mangsa!! Aku sakit!! Sakit tengok kau bahagia, aku menderita!!!!!!", dia berlari kepadaku dan mencekik leherku hingga aku tidak boleh bernafas. Ya Tuhan tolonglah aku.
Nafasku semakin tersekat.
Aku tak terdaya lagi.
Tuhanku..
"Aku akan pastikan kau tak akan tinggalkan tempat ini, asalkan kau tahu tempat ni.. Nama dia.. Hahahahhahah sekali kau pijak, kau tak akan pulang!! Sepitap..", dia mencekik leherku dengan kuat lagi sehingga aku tak berdaya melawannya.
Tapi tangan ini.. Seperti seseorang yang aku kenal..
Siapa ini?
Ju..lia?
Aku rebah kebumi.
YOU ARE READING
September
ContoAku bersama teman-teman bercuti ke sebuah pulau yang amat indah. Tapi... Kenapa... Banyak kejadian aneh yang berlaku? Kenapa aku dipersalahkan? Aku dituduh membunuh? Aku pembunuh? Siapa aku? Apakah semuanya benar atau...