Ep2
Kereta limosin putih milik keluarga Minay berhenti dperkarangan Skyscraper High School,sebuah sekolah elit yang ada di Loganberry, soul
Pemandu minah yang dipanggil Uncle mike,suami kepada Aunty elee itu membukakan pintu minah,Minah pun keluar.
"Uncle ambik Min awal sikit hari ni ya..sebab Min nak pergi ke satu tempat lagi."Kata Minah,begnya disandang.Uncle make tunduk faham lalu masuk semula ke dalam kereta.Kereta itu dipangu keluar dari perkarangan sekolah.
Baru saja Min hendak melangkah,kedengaran sebuah motorsikal berhenti di belakangnya.Bunyi yang tidak asing lagi baginya,siapa lagi kalau bukan musuh sebelum masihi Minah, S.COUPS
Tanpa berlengah lagi Minah melangkah cepat memasuki gate.scoupsnmembuka topi keledarnya.
"Laju nampak..jaga-jaga tiang depan tu..kang bengkok aku juga yang susah." scoups bersuara bersahaja.Langkah Minah mati dan dia segera berpaling dengan pandangan yang dikenali sebagai pandangan maut.Gelaran itu diberi kerana Minah diiktiraf sebagai Witch atau perempuan sihir.Itu kerana sesiapa saja yang menentang Minah akan mengalami kekalahan yang akan menyebabkan trauma.Manakala,scoups telah diberi pengiktirafan sebagai Prince,lama dulu.Gelaran itu diberi kerana scoups seorang yang sempurna tidak kira dari segi luaran atau dalaman.Pelajaran,dalam sukan dan dalam apa jua bidang dialah yang sentiasa pertama tambahan pula hanya dia yang berani mencabar dan bertentang dengan Minah.
"Kenapa pula kau susah-susah nak susah?Bukan tiang kau pun."Selesai saja menjawab Minah berpaling semula.scoup turun daripada motorsikalnya lalu memebelakangi
"Mestilah..kan aku akan jadi Presiden persatuan pelajar nanti.Its my responsiblity.""Oh..please scoup..stop dreaming!Bangun dari mimpi bodoh kau tu!" Katanya dengan suara bersahaja kemudian dia menyambung langkahnya.
"Lihat saja nanti siapa yang bodoh.Kalau aku menang..that mean youre an idiot!" Berdesing telinga Minah mendengar ucapan minah.Namun ucapan itu membuatkan dia tergelak,hakikatnya dia tidak pernah kalah pada sesiapa.
"What so funny?" Soal scoup bingung.Minah menoleh ke belakang.
"Kan aku dah cakap tadi berhenti bermimpi..aku tak pernah kalan dan takakan kalah.Never..you hear me?" Sinis sungguh nada minah.scoup tergelak dalam hati.Minah..tak pernahkah kau nak mengalah pada aku walau sekali?
"Okey..we see." Kata scoup sambil melangkah.Minah tersentak.
"Stop!!" Katanya separuh menjerit.Langkah scoup terhenti.Sepantas kilat Minah melarikan diri dari tempat itu,meninggalkan scoup dalam keadaan yang terpinga-pinga.Bulat matanya melihat tingkah Minah.Tadi betul-betul sinis,sekarang...jadi pelik pula?Munah,you are unpredictable.
Walaupun sikap Minah sangat-sangat kejam,panas baran dan egonya melebihi ego yang sepatutnya dimiliki oleh seorang gadis.Namun satu yang pasti,dia mencintai Minah.Entah kenapa dan bagaimana dia boleh jatuh cinta dengan switch.Dan satu lagi yang pasti,cinta itu hadir sejak mereka berada di prasekolah lagi.
Tapi,perbalahan diantara keluarganya dan keluarga Minah merumitkan lagi keadaan.Bapa scoup dan Minah sedang merebutkan jawatan Vice-Presiden di bandar soul,manakala ibu mereka pula sedang dalam perebutan jawatan ketua persatuan wanita di bandar soul.Ditambah pula dengan masa silam dua buah keluarga itu yang satu orang pun tidak tahu,kecuali ibubapa mereka sendiri.Entah bila akan berakhir."Fuuhhh...." Satu keluhan terbit dibibir scouo,Kemudian dia melangkah memasuki gate sekolah.Masuk saja,kedengaran jeritan dan laungan nama scoup milik suara pelajar perempuan yang sememangnya sentiasa begitu,setiap pagi.scoup langsung tidak dapat melarikan diri daripada itu semua,dia hanya mempu tersenyum.
Bersambung#########