MY SWICTH IS ANGLE

67 10 2
                                    

Ep3
Janji

Kringg!!!!
Bunyi lonceng menandakan waktu rehat bermula.Minah dan kawannya,shin menuju ke kantin sekolah.Tiba-tiba,langkah Minah terhenti apabila terpandang kawasan papan kenyataan yang sedang dikerumuni oleh pelajar-pelajar.Mungkinkah...

"shin,jom tengok!" Tangan shin ditarik menuju ke papan tersebut.shin yang seakan terkejut hanya menurut.Akibat terlalu ramai pelajar,penglihatan minah terbatas.

"Tepi!!" Minah menjerit.Semua pelajar tersentak lalu segera menoleh.Serta merta mereka memberi laluan.Seperti magnet yang saling menolak.Perlahan-lahan Minah mendekati papan itu.shin pula tunduk tanda maaf bagi Minah Semakin Minah hampir dengan papan itu,semakin laju degup jantungnya.Minah berhenti,tepat dihadapan papan kenyataan itu.

President Persatuan Pelajar
Scoup
Vice-President Persatuan Pelajar
Minah

Bulat mata Minah memandang papan itu.Benarkan apa yang ada di depan mata aku?Lebih banyak undian scoup dari aku??

"That's stupid scoup!" minah berkata keras lalu meninggalkan tempat itu serta merta.Jauh dari papan dan pelajar-pelajar itu.

"Aku tak nak!Aku tak nak tewas di tangan dia!!" Sampai saja di Astaka Bola Sepak,Minah segera melepaskan rasa tidak puas hatinya.

"Damn..jangan nangis Minah!" Minah cakap sendirian.Dadanya ditepuk berkali-kali,berharap agar sebak di dadanya hilang segera.Namun,sia-sia..air matanya tetap gugur dalam perang perasaan.Terlalu payah baginya untuk menerima hakikat bahawa scoup menang.

"Mengakulah..kau dah tewas..kau memang tak boleh lawan dengan aku." Belum sempat hati Min sejuk kedengaran suara menyapanya dari belakang.Suara yang cukup dikenalinya.Minah berpaling ke belakang.scoup berada di depannya.

"Aku tak tewas!" Nafi Minah scoup tergelak kecil melihat sikap Minah yang terlalu egois.

"Terpulang..tapi di mata aku,kau dah pun tewas..dan masih ingat akan dengan perjanjian kita?" Soal scoup .Minah mengalihkan pandangannya ke padang.Siapa yang boleh lupa,dah kau umumkan dalam perhimpunan..semua orang tahu dan akan ingat sampai bila-bila.minah mengeluh berat.

"Say it!" Jawab Minah
.
"Okey.." scoup melangah setapak ke depan.

"Stop!Jangan dekat!" Jawab Minah seakan terkejut sambil berundur beberapa tapak.Wajah scoup kelihatan sedikit hampa tapi masih mampu disembunyikan.Benci sangatkah kau pada aku,minah?(cakap dalam hati)

"Okey..begini,kita sudah membuat perjanjian bahawa kita akan menurut pada siapa yang menang selama 7 hari,bukan?So,apa yang aku mau ialah kau jadi maid di rumah aku." Ternganga mulut Minah.

"Maid??!It's totally crazy!Takda option lainkah?" Soal Minah geram.

"Ada..baru terfikir tadi..kiss me!" Seakan sebuah meteor menghempas di kepala Minah.

"Are you out of your mind??" Soal Minah kasar.

"Then..??"

"Okey..err..no..i mean,aku tak nak option ke-2 tu,aku rela jadi maid di rumah kau."

"Tapi..jaga jarak.Kalau ada apa-apa yang kau perlukan,kau hanya perlu hantar mesej,begitu juga aku.Kalau tak perjanjian itu tamat." Sambung Min lagi.

"okey..no problem.Tapi,kenapa perlu jaga jarak?" Soal scoup ingin tahu.Sebab,sejak 5 tahun yang lalu,Minah mula menjauhinya,walaupun benci itu sudah wujud sejak sekolah rendah lagi,tapi kali ini ia berbeza.

"It's none of your business." Jawab Minah bersahaja.scoup mendengus lembut.Walaupun dia terdesak ingin tahu tapi,dia faham akan sikap Minah.Semakin dipaksa,semakin berkeras.
Minah sendiri juga tidak tahu,sejak 5 tahun yang lalu dia sudah merasakan hal yang sama.Setiap kali scoup berada dekat dengannta walau selang 1 meja,dia seakan sukar untuk bernafas,seluruh badannya tiba-tiba menjadi panas dan jantungnya,jantungnya akan berdegup kencang serta merta.Mungkinkah,rasa takut yang perrnah dialaminya dulu masih membelenggu dirinya?Hanya Minah yang tahu.

"Okey..fine!Kalau itu yang kau mahukan..Mulai esok,jam 2pm" Kata scoup beralah lalu mula
beredar.Jam 2??

"Jam 2?Tapi.."

"Tapi apa?Jangan bagi alasan." Pintas scoup sambil berpaling.

"Tak..tapi aku ada kerja.."

"Kerja apa?Aku taknak tau apa masalah kau.Janji tetep janji.No excuse..faham??" minah hilang kata-kata.Macam majikan akulah pula dia ni..lagi,kenapa tiba-tiba naik marah?

Minah tunduk sambil mengangguk.scoup tersentak,belum pernah Minah tunduk seperti tadi dan itu menbuatkan hati scoup berdebar-debar.Oh..that face again?

"Ehem!Jam 2." scoup berdehem lalu meninggalkan tempat itu tanpa sempat Minah menjawab.Takut dia tidak boleh mengawal hatinya sendiri.

#bersambung####.
Hehehe siap laa kamu minah
Min_Chen

my switch is ANGLEWhere stories live. Discover now