my SWITCH IS ANGLE

69 9 4
                                    

Ep4

* * *
"Siapa Yang Letak Kertas ni Kat Laci Aku??" Semua pelajar bagaikan terkena kejutan elektrik.Semua berpaling ke arah Minah.Sepi,tiada jawapan.Minah menunjukkan kertas di tangannya yang di cetak dari komputer.

PEREMPUAN YANG KALAH SELAMA-LAMANYA!!
LOSER!!

Perlahan-lahan mereka menggeleng,tidak tahu.Di tambah pula dengan keadaan Minah waktu itu,mengngerikan!

"Kenapa tak jawab?Kalau takda yang mengaku,aku akan siasat sendiri dan lagi teruk aku kerjakan orang itu." Kata Minah seakan mengugut. Shin dan miho yang berada di sebelahnya tidak henti-henti menepuk
telinganya. Bunyi nyaring masih lagi kedengaran akibat pekikan dari Minah

"Jawab aku..siapa yang berani bersubahat?" Semua pelajar saling berpandangan.Pelik.Bersubahat??

"Apa benda kau cakap ni Minah.bersubahat apanya?" Soal shin hairan sekaligus mewakili semua pelajar yang turut kebingungan.

"Aku tahu,kelas ni takkan berani buat begini.So,mengaku sajalah...siapa yang bersubahat." Terang minah.Di satu meja,kelihatan seorang pelajar perempuan duduk sambil tertunduk.Langsung tidak berpaling.Minah menyedari akan sikap pelajar itu,begitu juga shin dan akhirnya semua pelajar.
"Minah jangan bentak dia." Pinta miho.Minah mengangguk lalu menghampiri pelajar itu.

"yuri,siapa yang buat ni?" yurimenggeleng tanpa suara.

"Kalau kau tak jawab pun,lambat-laun aku akan tau juga.so,untuk memudahkan kerja aku,bagitau aku siapa orang tu." Sudaya upaya Minah melembutkan suaranya.Namun,yuri tetap membatu.

"Cakap!!" Bentak Minah.Kesabarannya sudah memuncak.

"krys !krys yang suruh aku letak..letakkan kertas tu kat laci meja Witch..Eeh!..Minah.." Tersasul-sasul yuri menjawab dek ketakutan.

Tanpa berkata apa-apa,minah terus melangkah keluar dari kelas itu dan menuju ke kelas krys sekaligus kelas s.coup
Sedang krys dan 2 orang kembar, fanny dan sica rancak berbual,Minah terus menerpa masuk tanpa diundang malah kehadirannya cukup memeranjatkan semua pelajar yang ada di situ.s,coup yang sedang duduk diatas meja segera turun.Minah menuju ke arah krys.Saat itu,jantungnya sudah berdetak laju.Takkan dia dah tahu kot?

"Okey..aku bagi kau peluang untuk meluahkan semua yang kau tak puas hati dengan aku.Cakaplah.."

Minah berdiri tepat-tepat dihadapan krys ,hanya seinci lagi hidung mereka bersentuhan.s.coup sekadar melihat dari sudut.

"Err..apa maksud kau?" Soal krys.Kegugupannya disembunyikan seboleh-bolehnya.Minah menunjukkan kertas itu di hadapannya.krys tergelak kecil.

"Kenapa..salah?Kau memang berhak pun dapat title tu..kau kan.."

BAMM!!!

Belum sempat krys menghabiskan ayatnya,satu tumbukan kedengaran menghempap meja.Pandangan mata Minah sudah berubah.Aura kematian dirasakan di setiap sudut. Scoup yang tadinya tenang,menjadi resah.

Bulat mata krys,Dia mula takut.Bukan dia tidak tahu akan sikap Minah yang panas baran tapi kebenciannya pada Minah mendorong dirinya untuk melakukan itu.Kebencian itu terbit sejak mereka berada di Tingkatan 2.Sewaktu Minah mendapat pelbagai anugerah dan merampas gelarannya sebagai Ratu sekolah.Minah memang pelajar cemerlang hanya sikapnya yang membuatkan orang susah untuk mendekatinya.

"Apa kau nak cakap?Apa?!" Suara Minah kedengaran tinggi.Aku tak boleh diamkan diri,kalau berterusan begini habis krys dikerjakan dan itu tidak baik untuk minah .Sebagai Vice-President ,harus menunjukkan teladan yang baik.

"Minah..apa ni?Ingat..kau tu Vice-President sekurang-kurangnya tunjukkanlah sikap yang baik." Tegur s.coup selang 2 meja dari Minah .. Minah berpaling ke arah s,cpup.

"Ohh..kalau Vice-President perlu ingat?Kalau anak pengetua boleh bertindak sesuka hati?Begitu??Wow!" Minah tersenyum sinis.Pandangannya beralih pula pada krys.

"Kau dengar sini..aku juga boleh bertindak sesuka hati termasuk menyingkirkan kau dari sekolah ni,tapi aku tak..sebab apa?Sebab Pengetua sekolah,bapa kau.Bapa kau seorang yang berhemah-tinggi,amanah dan bertanggungjawab dan kau..If I were your father,I'll kick you from this school.Tapi,jangan risau..aku tak berminat.Dan aku nak kau minta maaf pada aku sekarang juga." Kata Minah seakan memberi satu ceramah pada para pelajar.s.coup memandang krys .Matanya berharap agar krys menuruti kata-kata Minah.

"Sorry.." Kata krys separuh berbisik sambil tertunduk.

"What?Aku x dengarlah.." Min mendekatkan telinganya ke arah krys.

"I'm sorry..I'm sorry!" Ulang krys kali ini betul-betul melekat di gegendang telinga Minah,minah tersenyum sinis tanda kemenangan.Sebelum meninggalkan kelas itu,Minah sempat memberikan jelingan maut pada s.coup.Sebab kau lah orang anggap aku tewas.kot.

Scoup tersenyum kecil.Entah kenapa setiap apa yang Minah lakukan padanya membuatkan dia tergelak.Mungkin hatinya benar-benar menerima Minah seadanya.

'Ingat saja hari ini Minah,aku akan balas apa yang kau buat!' Hati krys berbisik geram.

"krys ,are you okey?" Soal fanny baik saja kelibat Minah tidak kelihatan.s.coup berpaling menuju ke tempat asalnya.

"I'm okey..er..s.coup thanks about earlier." Kata krys.Dalam masa yang sama hatinya turut berbunga kerana Prince yang disegani dan diminati ramai tampil ke hadapan untuk membantunya.Tidak dinafikan,krys juga menyimpan rasa terhadap scoup.

"It's nothing." Jawab s.coup ringkas lalu menyambung langkahnya.

"Wah!Prince tolong kaulah.Witch pun cool sangat,kan?"

Puk!Kepala fanny diketuk dengan tulang buku.Semestinya fanny yang selalu melakukan hal-hal mengetuk,apa tidak..Minah menjadi idola fanny dan sica ingin membuang minah dari hati fanny.

"Sakitlah!!" Kata fanny sambil mengusap kepalanya yang terasa seperti membenjol.

"Don't ever talk about the Witch again." Kata sica.Sikap taatnya pada krys tidak boleh disangkal lagi, fanny sekadar mengangguk.

"Aku akan balas semua ni dan pembalasan ini akan akan emberi kesan kepada keluargannya." Kata krys dengan mata yang seakan mengeluarkan api,api kebencian yang teramat mendalam.

#bersambung#

Min_Chen emotional_yongie14
GirlsGeneration__
*makan popcorn bersama s.coup sambil tengok minah dan krys bergaduh*
#mongfamily#

my switch is ANGLEWhere stories live. Discover now