'TRIINNNGG!!!' Langzaam deed ik mijn ogen open en keek naar de klok. Zeven uur, geen zin om op te staan. Ik stopte de wekker en deed mijn ogen weer dicht. De deur van mijn kamer ging open en mijn moeder kwam binnen. Ik voelde een kus op mijn wang. Ik pakte de hand van mijn moeder en drukte er een kus op. Mijn moeder is alles wat ik heb samen met mijn oom. Mijn vader is overleden toen ik 4 was. Hij had kanker. Mijn oom heeft mij samen met mijn moeder opgevoed. Hij was een vader voor me. Hij heeft er altijd voor gezorgd dat ik blij en gelukkig was. Al mijn geheimen kon ik bij hem kwijt en hij hielp mij altijd in moeilijke tijden. Mijn moeder stond op en liep naar het raam. Ze schoof de gordijn open en haalde de dekens van me af. 'Wakker worden!', riep ze. 'Je oom is al beneden aan tafel en jij ligt nog hier?', ze ze en liep weer naar beneden. Ik stond op, pakte een handdoek en liep naar de badkamer. Ik liet een straal warm water over me heen lopen. Heerlijk. Ik wil hier lang blijven, maar anders komt ik laat op werk. Na het douchen trok ik mijn kleren aan en liep naar beneden. Mijn oom zit al aan tafel. 'Salaam. Jij bent lekker wakker. Van waar haal jij zoveel energie?', vroeg ik en drukte een kus op zijn wang 'Denk jij dat ik niet door heb dat je de hele nacht zit te appen met Adam? Waar gaat jou energie dan naartoe,' grinnikte hij. Ik lach en ga zitten. Adam is mijn verloofde, al 8 maanden. We houden heel erg van elkaar.
---
'Doei mama, doei ghaloe (oom)' riep ik nog bij de deur. 'Doei schat,' roepen ze terug. In de auto pakte ik direct mijn telefoon en belde Adam. 'Goedemorgen schat' hoorde ik. 'Goedemorgenlieverd, hoe gaat het?' 'Gaat goed, met jou?', vroeg hij. 'Hamdoulilah. Kom je vandaag wat leuks doen?',vroeg ik. 'Tuurlijk, ik heb vandaag wel veel te doen waardoor ik zeven uur klaar ben. Waar kan ik je dan ophalen?' 'Kom me dan maar thuis halen,' zei ik. 'Is goed schat. Ik spreek je dan ik moet nu hard aan het werk doei lieverd'. 'Doei habibi' . Ik startte mijn auto en reed weg.
Aangekomen op het werk parkeerde ik mijn auto en liep direct naar boven. Ik werk administratief medewerkster bij een groot bedrijf. Na het MBO te hebben afgerond wilde ik graag hier werken. Adam werkt psycholoog. Hij heeft er veel voor gedaan om het te studeren maar het is hem gelukt. Boven liep ik direct naar mijn kantoortje. Ik startte mijn laptop op en wilde direct aan het werk gaan toen er op mijn deur werd geklopt. 'Binnen!' riep ik. Younes deed de deur open. 'Goeiemorgen Sara', zei hij. 'Goeiemorgen Younes, waarom sta je daar kom binnen'. Younes liep naar binnen en ging zitten. Younes is een collega van me. Hij is heel aardig en hielp me altijd toen ik hier pas kwam werken. Younes is een knappe man. Hij heeft mooie lichtgroene ogen en is licht getint, echt een hele mooie combinatie. Hij wordt wel heel snel verlegen. Maar in mijn ogen is er niemand zo mooi van binnen en buiten als Adam. 'Hoe gaat het met je?', vroeg hij. 'Het gaat goed', antwoordde ik. 'Ik zag je net binnenlopen maar volgens mij zag je me niet', zei hij. 'Oh ja, zag je echt niet, anders had ik je wel gegroet.' Hij keek recht in mijn ogen waardoor ik zijn blik probeerde te ontwijken en over het werk begon. 'Younes, kan je dit naar mevrouw de Lange mailen, en als ze antwoordt me direct laten weten. Heb haar antwoord zo snel mogelijk nodig', zei ik snel. 'Uhhm, is goed', zei hij en staat op. 'Vergeet me niet direct te melden wanneer ze antwoordt!', riep ik hem nog na. 'Zal ik doen', zei hij bij de deur. Ik keek hem na. Hij is wel aardig, maar hij verwacht volgens mij te veel. Zuchtend ging ik weer aan het werk
Net toen ik geconcentreerd aan het werk was werd er weer geklopt. 'Hopelijk is het Younes niet', dacht ik. 'Binnen!' riep ik zuchtend. Het is Amira. 'Hey lieverd!', riep ze. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht. 'Hey schat'. Ik stond op en gaf haar de gewoonlijke drie kusjes op de wang. 'Alles goed habibti?', vroeg ze. 'Hamdoulilah, met jou'. 'Gaat ook goed. Hoe is het met Adam?'. 'Gaat goed. We hebben weer afgesproken vandaag, maar pas om zeven uur omdat hij langer moet werken. Tijd gaat heel sloom ik kan niet wachten', zei ik. 'Sabr meid. Het komt allemaal nog. Als je gaat trouwen ga je hem vaak genoeg zien', zei ze lachend. 'Hahah, niet iedereen hoeft net als jou en Hany te zijn hé', lachte ik. 'Ene keer zijn jullie net twee vogeltjes samen en andere keer zijn jullie leeuwen.' Hany is Amira's man. Hij is ook de beste vriend van Adam. Ik heb Adam ook via hun leren kennen. Hany en Amira houden heel erg van elkaar, maar ze kunnen zo vaak ruzie maken en dan maken ze het datzelfde uur nog goed. Amira werkt hier met mij, maar op een andere afdeling, waardoor we niet vaak samenwerken.
---
5 uur. Klaar met werken. Ik sloot mijn laptop af, pakte mijn nodige spullen en stopte ze in mijn tas. Nu even langs Amira gaan om haar onderweg ook naar huis te brengen. En dan ook nog klaarmaken voor Adam. Net toen ik de deur opendeed stond Younes daar. Door de schrik zette ik stappen naar achter 'Oh sorry, het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken', zei hij. 'Het geeft niets. Is er iets?' 'Uhm.. Ja, mevrouw de Lange heeft geantwoord', zei hij stotterend. 'Kan je haar mail dan doorsturen naar me? Dan bekijk ik het thuis'. 'Is goed. Doei Sara.' 'Doei.' Hoofdschuddend liep ik naar de ingang. Daar stond Amira al op me te wachten. 'Zo dat duurde lang', zei ze. 'Ja sorry hoor, was even bezig met Younes.' 'Oehh Younes, wat flikte je daar met hem?', vroeg ze. 'Hou je mond en loop mee!', antwoordde ik en lachend liepen we naar de auto.
Thuis aangekomen liep ik de keuken in waar mij moeder staat. 'Salam mijn dochter, hoe was werk vandaag?' vroeg ze. 'Salam mama, ging goed', antwoordde ik. 'We eten als je oom komt'. 'Nee sorry mama, ik ga zo weg. Ik heb met Adam afgesproken hij komt me zo ophalen. Maar waar is Ghaloe?' 'Ik weet niet precies hij is iets gaan regelen zei hij maar hij wilde niet in details gaan.' 'Nou vreemd. Ik ga me even klaar maken', zei ik, drukte een kus op haar wang en liep de trap op naar mijn kamer
JE LEEST
Sarah en Adam
RomanceSarah en Adam, Egyptisch en Marokkaans. Wat hun bijeen brengt is liefde. Veel moeilijkheden zullen ze tegenkomen die liefde zal overwinnen.