'Sarah lieverd, sta op', hoorde ik. Ik opende mijn ogen en zag mijn prachtige moeder naast me zitten. Ik ging zitten en wreef in mijn ogen, dit is mijn laatste ochtend hier, de laatste keer dat ik wakker word geschud door mijn liefdevolle moeder in mijn kamer. In deze kamer heb ik veel meegemaakt, veel herinneringen die te veel waard zijn. Mijn moeder drukte een kus op mijn voorhoofd en liep naar buiten. Half slapend liep ik naar de badkamer en liet de badkuip vollopen. Ik stopte er een bruisbal in en ging erin liggen, heerlijk. Na een half uur stond ik op, douchte me, waste mijn haren en deed er een baddoek om. Ik trok een badjas aan en liep naar beneden. 'Sbah elgheir', zei ik en ging aan tafel zitten. 'Sbah elnoor.' Ik smeerde een boterham en at die. 'Je bent groot geworden zonder dat ik het door had', zei mijn oom. Glimlachend keek ik hem aan. 'Hoe had je het niet door, ik maakte elke dag met jou mee hoor', zei ik. 'Je hebt gelijk, maar het dringt gewoon niet tot me door dat die kleine Soso van vroeger vandaag gaat trouwen. Dit huis zal leeg zijn zonder jou, we zullen je missen', zei hij. Ik stond op en knuffelde hem stevig. Hij drukte een kus op mijn voorhoofd. Ik zag dat mijn moeder haar tranen wegveegde. Ik knuffelde haar en ging op haar schoot zitten. 'Waarom huil je?', vroeg ik terwijl ik haar tranen wegveegde. 'Ik ben blij, ik heb me aan mijn belofte gehouden, zei ze. Ik drukte een kus op haar wang. 'Ik hou van jullie', zei ik en knuffelde haar weer. Ze maakte zich van me los. 'Kom op, we moeten zo naar de zaal, de visagiste wacht daar', zei ze. Ik knikte en stond op.
---
'Je ziet er prachtig uit', zei Amira bewonderend. Ze heeft samen met Sena, Sohaila en andere meisjes een roze bruismeisjesjurk aan. En ik, ik heb papa's jurk aan. Was hij maar bij me vandaag. 'Zullen we, iedereen wacht op ons', zei Sena blij. Ik knikte en deed de sluier over mijn hoofd heen. Ik liep naar mijn oom, gevolgd door de bruidsmeisjes. Ghaloe stond op me te wachten bij de deur van de zaal. Ik deed mijn hand om zijn arm heen en we liepen de zaal in. Er werd direct gejoeld. We liepen naar mijn prins die op me stond te wachten. Hij nam me van mijn oom over en deed mijn sluier omhoog. Ik voelde een kus op mijn voorhoofd. Hij pakte mijn hand vast en we namen plaats. 'Kan ik het bruidspaar vragen om plaats te nemen op de dansvloer?', hoorden we de dj zeggen. Hand in hand liepen we naar de dansvloer. We begonnen al direct met dansen op schuifelmuziek. 'Droom ik?', vroeg Adam. Ik schudde mijn hoofd. 'Het is geen droom meer, het was een droom maar die is uitgekomen', zei ik. 'Sarah, ik wil dat je weet dat ik me aan mijn beloftes zal houden die ik je heb beloofd. Ik zal er altijd voor je zijn. Ik zal er alles aan doen om de ideale man voor jou en de ideale vader voor onze kinderen te zijn', zei hij. 'En ik wil niets meer dan dat. Adam ik zal er altijd voor je zijn en zal je alles geven wat ik kan geven', zei ik. We bleven stil staan. Ik keek recht in zijn mooie ogen en knuffelde hem stevig.
JE LEEST
Sarah en Adam
RomanceSarah en Adam, Egyptisch en Marokkaans. Wat hun bijeen brengt is liefde. Veel moeilijkheden zullen ze tegenkomen die liefde zal overwinnen.