Ik deed de voordeur achter me dicht. Amira wilde met me mee naar huis komen maar ik wilde alleen zijn dus liet ik haar naar huis gaan. Mijn oom kwam direct naar me toe lopen. 'Wat is er gebeurd?', vroeg hij bezorgd toen hij mijn rode ogen zag. 'Younes heeft zelfmoord gepleegd', zei ik. Ghaloe mompelde iets onverstaanbaars. 'Ik wil even alleen zijn', zei ik en liep langs hem heen naar boven. Ik liep mijn kamer binnen en deed de deur dicht. Met trillende handen legde ik de enveloppen naast elkaar. het zijn er vier, allemaal genummerd. Ik ging zitten en opende de eerste brief:
"Hey Sarah,
Toen ik even nadacht, kwam ik erachter dat ik veel over jou weet, maar jij helemaal niets over mij. Ik ga je mijn hele levensverhaal vertellen. Ik ben Younes, geboren in Marokko. Mijn hele leven lang leef ik met mijn vader en ken geen andere familie. Ik ben nog nooit in Marokko geweest. Toen ik klei was wist ik de reden niet, ook al wilde ik er heel graag heen. Toen ik ouder werd en erachter kwam waarom we nooit daarnaartoe gingen, wilde ik er zelf nooit naar toe. Je zal je zeker afvragen wat die reden is en waarom ik niets over mijn moeder heb verteld. Ik zelf vroeg mijn vader vroeger ook altijd naar mijn moeder. Hij zei dat ze dood was, maar dat bleek niet zo te zijn. Mijn moeder was de hoer van ons dorp in Marokko. Daar kwam hij pas achter na mijn geboorte. Zonder te weten of ik wel echt zijn zoon ben nam hij mij mee naar Nederland omdat hij van me hield. Ik heb geen andere familie gekend en die heb ik ook niet nodig. Ik hou echt heel va hem. Ik leef voor hem en jou. Echt een goed gevoel om van iemand te houden en voor diegene te leven. Het gevoel dat je iets waard bent. Soms vraag ik me echt af waarom ik zoveel van je houd, maar dan beantwoord ik die vraag meteen, omdat er niemand zo mooi van binnen en buiten is als jij. Ik hou van je Sarah.
Younes"
Ik pakte de volgende brief met trillende handen.
"Vandaag werd ik heel blij wakker. Ik droomde over jou Sarah. Ik droomde dat we allebei vleugels hadden, we vlogen beiden. Totdat mijn vleugels ineens verdwenen. Ik viel maar jij hield mij vast. Je zei dat je me nooit los zou laten. Toen ik wakker werd had ik hoop dat dit waar zou komen. Ik kwam direct naar je toe en vertelde je over mijn gevoelens. Maar toen brak mijn hart in stukken bij het horen dat je al met een ander bent. Je zei dat ik je moet vergeten, maar dat is heel erg moeilijk. Alsnog zal ik het proberen, omdat ik van je houd en alles voor je over heb.
Ik hou van je Sarah"
Ik veegde mijn tranen weg. Ik keek op mij bed. Nog twee brieven. Ik pakte de derde en opende die:
"Het spijt me voor wat ik vandaag deed. Ik was wanhopig. Bij het idee dat je met een ander zult zijn word ik gek. Het lukt me gewoon niet je te vergeten. Het spijt me dat ik je pijn heb gedaan toen ik bij je thuis kwam. Ik had gedronken uit mijn wanhoop, ik wist niet waar ik mee bezig was. Vergeef me alsjeblieft Sarah, voor alle pijn die ik je heb aangedaan en nog zal aandoen."
De laatste brief:
"Sarah. Sorry voor alles, maar ik moest je wel meenemen. Ik kan niet zonder je leven. Ik weet dat ik egoïstisch klink maar ik kan er niets aan doen. Ik heb je die berichten gestuurd over de Bloemenpark. Ook heb ik Lamyae op Adam afgestuurd zodat je hem zou vergeten. Al mijn pogingen mislukten maar alsnog had ik hoop. Het spijt me, vergeef me"
Ik pakte de brieven bij elkaar. Ik zocht in mijn kast en vond een kistje waar ik mijn sieraden in hield. Ik leegde het kistje, legde de brieven erin en zette de kist in mijn kast. Ik ging aan mijn bureau zitten en pakte pen en papier:
"Lieve Younes,
Op dit moment leef jij niet meer in mijn wereld, maar alsnog hoop ik dat mijn bericht bij je aankomt. Ik zweer het je ik heb geprobeerd van je te houden. Maar ik zag niets meer in jou dan een collega die een goede vriend kon zijn. Ik kon niet van je houden zoals ik van Adam houd en daar kan ik helemaal niets aan doen. Ik ben voor Adam en Adam is voor mij, zo is mijn leven geschreven. Geloof me Younes, iedere jongen heeft een meisje die stiekem wel van hem houdt, je moest alleen goed kijken. Als je goed had gezocht zou je het meisje vinden dat van je houdt net zoals ik van Adam houd
Ik zal je missen Younes, hopelijk zien we elkaar wel weer,
Sarah"
JE LEEST
Sarah en Adam
RomanceSarah en Adam, Egyptisch en Marokkaans. Wat hun bijeen brengt is liefde. Veel moeilijkheden zullen ze tegenkomen die liefde zal overwinnen.