Prolog

237 8 4
                                    

-Wilmas perspektiv-

Jag och min bästa kompis Bella går i en helt vanlig skola, vi vet inte vilka The Fooo är och det är många som tycker det är konstigt. Varje dag får jag massa blickar på mig och jag vet inte varför. Tydligen har jag en bror som heter Felix Sandman och min pappa heter Magnus Sandman. Jag bor med min mamma Cecilia och min syster Felicia Sandman. Varken jag eller Felicia vet varför vi heter Sandman i efternamn och ingen av oss vet vem Felix eller The Fooo är. Jag har altid undrat varför mina klasskamrater har frågat var Felix är och när jag har svarat 'jag vet inte vem det e' så har dem skrattat och gått där ifrån och nu vet jag att min bror som e två år äldre en mig heter Felix Sandman och jag heter Wilma Sandman och min syster heter Felicia Sandman. När jag och Felicia sökte upp Felix Sandman och Magnus Sandman så stog det på båda att Felix var med i ett band som heter The Fooo Conspiracy. Så jag och Felicia börja lyssna på deras musik och kolla upp dem på insta. Det visar sig då att Felix visste att han hade två systrar vilket va vi och han visste vilka vi va. Han hade bilder på oss som han har lagt upp på instagram och som han har skrivit under 'Miss my sisters Wilma and Felicia Sandman so much!❤️'
När jag och Felicia sitter och kollar igenom Felix instaflöde blir vi tårögda för vi blir så stolta över honom. Men när mamma kommer in och ser oss gråta kommer hon fram till oss och kollar varför vi gråter då ser hon att vi har kollat upp Felix på instagram och då blir hon arg och säger att vi aldrig mer får göra det. Felicia lyssnar men gör jag det?... Nej. Varför skulle jag lyssna? Har inte jag rätt att träffa min bror och pappa? Jo det har jag och det är därför jag kollar Ogge, Oscar, Omar, Felix och deras gemensamma insta och ser att dem ska ha en 'konsert' på gatan mitt i Stocholm där jag bor på lördag.

------------------------------------------------------ Vill ni att jag ska skriva mer så får ni rösta och kommentera. Detta var bara Prologen så vill ni veta hur det går för Wilma Felix Felicia och Bella så får ni kommentera. Jag ska försöka uppdatera så mycket jag kan och nu har jag jullov så det ska nog inte va så svårt eller? Men ni får kommentera och rösta för första kapitlet - Wilma❤️

Hur blev det med fredagsmyset? {Oscar Enestad}Where stories live. Discover now