Kapitel 5

96 5 0
                                    

-Wilmas perspektiv-

Jag har precis övertalat Oscar om att han ska bjuda Bella på en dejt och är på väg hem när jag går rakt in i någon. Så typiskt mig tänker jag innan jag ser vem det är... Ogge.
-Hej! förlåt.
-Nej då det gör inget, varför är du ute här själv? Jag trodde att Felix va med dig.
-Felix? Han skulle inte ens vara med mig idag... Men han är hemma hos er för jag fick ett sms innan där han fråga om jag ville komma över. Men nog om mig och Felix. Hur mår du?
-Jag mår bra, hur mår du själv?
-Samma.
-Bra det då!
-Haha ja. Får jag fråga en sak?
-Det va en men du kan få fråga fler om du vill.
-Haha... Nej men vill du gå på bio med mig imorgon?
-Som en dejt?
-Om du vill som en dejt så blir det som en dejt.
-Såklart jag vill gå på dejt med dig Ogge!

-Ogges perspektiv-

Jag frågade faktiskt! Det är bra att ha någon som Bella som vet mycket om tjejer och vad de gillar och vem de gillar... Det var nog mest Bellas ide att jag skulle bjuda Wilma på dejt.

-Vill du ta en fika nu?
-Finns det något fik i närheten då da?
-Ja det finns ett bakom hörnet här.
-Men då tar vi väll en fika nu då.

-Wilmas perspektiv-

När vi har beställt vad vi vill ha och ska betala så frågar kassörskan om vi ska betala var för sig eller tillsammans och då säger Ogge direkt att han betalar allt och det blir vår första diskussion när vi kommer fram till vårt bord med vår fika. Varför ska alltid killarna ställa upp för tjejerna som om vi inte har pengar. Men ibland kan det vara ganska bra att dem gör det...
-Tack antar jag.
-Haha, varsågod.
-Men varför?
-För vi killar ställer upp för fina tjejer som du.
-Vad sa du?
-Inget...
-Det var inte så jag menade... Jag hörde vad du sa men jag undra hur du menade det du sa, på vilket sätt?
-Nej men om du hörde vad jag sa varför frågade du då?
-För jag ville veta hur du menade det.
-Du kommer förstå om ungefär en halvtimma.

~30 minuter senare~

-Tack för fikan. Men vad var det jag...
Jag hinner inte avsluta meningen innan Ogge tystar mig med att sätta ett finger för mina läppar och ta min hand och börja gå mot parken dit jag alltid gick om jag behövde tänka och det var så sjukt fin utsikt där ifrån. Vi satt tysta ett tag i en behaglig tystnad innan Ogge avbryter den och säger att det snart är solnedgång och  sedan blir det tyst igen.

~Ogges perspektiv~

Det är helt tyst i parken medans jag och Wilma sitter och kollar på solnedgången. denna gången är det Wilma som bryter tystnaden.
-Jag måste tyvärr gå nu... Men det har varigt jätte mysigt att sitta här med dig. Vi kan absolut göra om det om du vill.

Nu finns det En sak jag vill göra... Kyssa henne. Mina känslor för Wilma kan jag inte längre styra. De gör lite som de vill när jag är i närheten av henne. Men just nu kan jag tygla de så det blir bara en kram för jag vet inte om hon känner samma sak för mig som jag gör för henne.

~Wilmas perspektiv~

Jag blir lite förvånad när Ogge kramar mig innan vi går skilda vägar. Men jag blir självklart glad för jag gillar jue honom men frågan är bara den om han gillar mig på det sättet som jag gillar eller rättare sagt älskar honom.

Jag står på ängen och väntar på Ogge. Jag står under det ända trädet som finns här för att få lite skugga. Det är en varm dag och helt plötsligt så kommer det någon bakom mig och lägger sina armar runt mig. Jag hör att det är Ogge bakom mig när han säger "Jag älskar dig". Jag vänder mig och och kollar in i hans kristallblå ögon och vi möts i en kyss. Jag kände hur allting bara står stilla och jag njuter av stunden. Han lägger sina händer på mina höfter och vi börjar dansa på stället. Under tiden vi dansar på stället så viskar han i mitt öra att han ska visa på 97 olika sätt att han älskar mig. Innan jag kysser honom igen så säger jag att jag måste gå men att jag lovar att komma tillbaka imorgon. "Snälla stanna med mig". "Okej jag stannar och sedan går vi hem till dig".❤️❤️
Jag vaknar upp från drömmen och när jag märker att det bara var en dröm så är det första jag tänker att jag vill att det ska bli så i värkliga livet.
---------------------------------------------------------------------------Ett nytt kapitel!❤ lite kortare en vad jag tänkte... Det kommer komma ett till kapitel så snart som möjligt om mig/wilma och felix om våran relation och så. Rösta och kommentera för fler kapitel. 5 röster och 5 kommentarer? Jag skulle bli så sjukt glad om ni rösta och kommentera!!! //Wilma❤️

Hur blev det med fredagsmyset? {Oscar Enestad}Where stories live. Discover now