Kapitel 8

93 4 0
                                    

~Wilmas perspektiv~

När vi vaknar dagen efter är jag sjukt stressad. Bella och Oscar ska på dejt och jag ska fråga Bella om vi två ska gå på stan idag när hon slutat skolan, men egentligen så kommer hon möta Oscar där. (det e fredag)
-Har du några syskon?
-Jag har egentligen en bror men han är död för han va full en kväll och hans kompisar va också med då. De fick världens bästa ide om att köra Rysk Roulette. Vet du vad de är?
-Nej.
-Det är när man laddar en pistol som tar sex eller fler stycken skott så sätter man i ett och snurrar på magasinet och har man tur får man ett 'fack' utan skott, eller så dör man. För man sätter pistolen mot tinningen och trycker av. Min bror hade otur om man säger så. Han sköt sig själv i huvet för att han va full, den där jävla spriten!
-Men gud förlåt! Jag borde inte ha frågat!
-Det är okey... Någon gång måste jag jue berätta.
-Vill du möta mig på plattan idag efter du slutat skolan idag?
-Jag har jue inget annat för mig så visst.
-Okey, bra! Ses 16:30 idag på plattan då.
-Ja.

Jag gillar verkligen inte att ljuga för Bella men jag kan jue inte berätta att hon ska på dejt idag.

~16:30 på plattan~
~Bellas perspektiv~

Jag står på plattan och väntar på att Wilma ska komma hit så vi kan börja gå lite i stan. Jag har väntat i 5 minuter och Wilma kommer alltid ALLTID i tid, jag ser att Oscar är på väg mot mig så jag går och möter honom.
-Hej, vet du vart Wilma är?
-Hon är hemma.
-Varför?
-Du ska inte gå på stan med henne idag. Du ska på dejt med mig.
-Jag ska mörda henne sen...
-Så du vill inte gå på dejt med mig?
-Oscar. Såklart jag vill gå på dejt med dig! Jag älskar dig!
-Och jag älskar dig! Men varför ska du då mörda Wilma?
-För hon sa inte att jag skulle på dejt!
-Så hon skulle sagt 'du ska inte gå på stan med mig, utan du ska på dejt med Oscar'?
-Ja!
-Men då hade det jue inte blivit en överraskning...
-Nej, sant. Men jag hade varigt mer förberedd.
-Men nog om det. Nu går vi!

~Oscars perspektiv~

Vi går hand i hand till stranden där jag killarna och Wilma har gjort iordning med filtar kuddar och mat. Jag måste skicka ett meddelande till Wilma sen om att hon måste njuta av den tiden hon har kvar innan Bella dödar henne och att hon måste berätta för Ogge att hon gillar honom.
(Sms konversation)
'Du njut nu av de sista timmarna du har kvar på jorden innan Bella dödar dig och berätta för Ogge att du gillar honom innan det är försent!'
'Du skojar! Men visst det kan jag väll berätta, men jag tror redan att han vet det för Felix och Omar tycker nog att vi är jobbiga/tråkiga för vi kollar på film vi fyra och det kan väll hända att innan Omar och Felix kom hem så tryckte Ogge upp mig mot väggen och sa att han älskar mig och han fick en kyss som svar och sen kom Omar och Felix och förstörde... Men nu va det du som förstörde...'
'Varför va Ogge hos dig men inte Felix? Han bor jue faktiskt i samma hus som du! Vad gör du och Ogge!?'
'Men sluta avbryta!😂 Omar ville inte gå själv så Felix åkte och hämta honom. Och det behöver du inte veta...'
'Vad gör du och Ogge!?!? Jag hoppas att ni inte ligger med varan!'
'Nej vi ligger inte! Men det kan väll hända att vi ligger och hånglar i soffan😉😏 '
'Det finns barn i huset! Ser Omar? Stakars dem!'
'Omar sitter med uppspärrade ögon och stirrar...😂😉😳'
'Om han faktiskt gör det så skaffa ett eget rum!'
'Han fråga innan om han fick va med och när han inte fick det så blev han sur och kröp upp i Felix famn.'

'Det hade jag velat se!'
(Slut på sms konversationen)
Undra om Wilma och Ogge är tillsammans eller om de bara ligger i soffan och hånglar?😂
----------------------------------------------------------
Vad tror ni? Är Wilma och Ogge tillsammans eller ligger de bara och hånglar? Rösta och kommentera om ni vill ha nästa kapitel. 5 röster och ni får nästa kapitel innan denna veckans slut! //Wilma❤️

Hur blev det med fredagsmyset? {Oscar Enestad}Where stories live. Discover now