Kapitel 9

75 3 0
                                    

~Oscars perspektiv~

Dejten med Bella gick jätte bra och jag kan äntligen kalla henne min! Jag är så sjukt lycklig just nu. När vi kom hem till Felix och Wilma så satt Wilma och Ogge och hångla precis som hon skrev och Omar satt upp krypen i Felix famn. Ganska sött endå!
-Är ni tillsammans, vilket jag hoppas på då ni äter upp varan...
-Ja vi är tillsammans så du behöver inte oroa dig. Ni då da?
-Bra! Ja vi är tillsammans.
-Men Felix, du och Nellie da?
-Vi ska träffas imorgon på plattan.
-Felix haffar!
-Om jag känner Nellie rätt så haffar hon också! Men sover ni alla här?
-Ja!
-Det va ett snabbt svar. Vem sover var?
-JAG SOVER MED FELIX!
-Nej jag vill inte sova med Omar! Han tar jue hela täcket!
-Jag sover iallafall med Bella, och jag tror att Ogge vill sova med dig. Så tyvärr Felix men du får sova med Omar i dina föräldrars säng.
-EUW! Du vet inte vad dem har gjort i den!
-Det är därför du ska sova där...
-Jaja godnatt. DET FINNS JUE TVÅ TÄCKEN I MAMMA OCH PAPPAS SÄNG SÅ DÅ TAR VI VARSIT! Okey Omar?
-Det är okey för mig. Men ni hade tänkt dela täcke?
-Jag emot Felix har en dubbelsäng vilket Bella vet. Och Felix har bara en enkelsäng.
-Vi ska då dela på en dubbelsäng?
-Ja det ska vi Ogge.
-INGET SNUSK I SÄNGEN VARKEN NI TVÅ ELLER OSCAR OCH BELLA!!!
-Vi lovar!
Jag och Bella går och lägger oss i Felix rum för vi ville inte dela på deras föräldrars säng. Vi måste dock dela på en enkelsäng och Bella har redan bett om ursekt för att hon kommer både ta täcket och putta ner mig från sängen... Men jag ska få dela säng med Bella, sen om jag vaknar på golvet är nog inte det värsta. Om jag vaknar i sängen så är det nog inte för att jag vaknar, utan för att någon väcker mig och Bella med att hälla vatten på oss... Dock är jag van vid att bli väckt så. Men jag kommer hålla om Bella så jag tror jag kommer vakna i sängen imorgon så det är jue bra.

~Wilmas perspektiv~

När jag och Ogge kommer in i mitt ljusa men stora rum så ser jag att Ogge direkt fastnar med blicken på alla mina instrument och så. Mitt rum är väldigt stort så vi har delat det på två + så har jag en WLC (Walk In Closset). Men den ena halvan av mitt rum där har jag min säng och mitt skrivbord och sånna saker. Men i den andra halvan har jag högtalare, tre mikrofoner två helt vanliga mikrofoner och en som är mer till för att spela in med, två gitarrer, en fiol, ett trumset, självklart ganska många block där jag har skrivigt ner alla mina texter och även min mac där jag också skriver vissa av mina texter och den har jag med mig överallt. Jag kommer ihog innan Felix började med The Fooo så va vi mycket här och spelade in när vi sjöng och spelade olika instrument. En jul så spelade vi in en skiva till mamma med olika jullåtar som vi spelade in.
-Jag viste inte att du sjöng och spela.
-Det är mycket du inte vet om mig.
-Ja det är sant.
-Innan ni startade erat band så va jag och Felix här nässtan hela tiden. Nu är jag nästan aldrig här... Vilket jag tycker är väldigt synd för jag tycker det är sjukt kul att sjunga och spela instrument.
-Jag hoppas värkligen att jag får höra dig sjunga och spela någon gång.
-Det vet man aldrig om du kommer få. Men nu tycker jag att vi ska lägga oss för jag är jätte tröt...

~Dagen efter~

Jag och Ogge vaknar klockan 8 och vi kan inte somna om så vi går ner och börjar göra pannkakor. Det slutade med att vi va fulla i mjöl och när de andra kom ner till köket så börja de skratta vilket jag och Ogge redan gjorde. Vi alla...utom Omar hjälptes åt med att städa upp, och sen gjorde vi pannkakor. När alla pannkakor var upp ätna så säger Felix att han måste gå för klockan är typ 11 och han ska möta Nellie 5 över 11 så han blev lite stressad.
-Till er som är kvar här nu... Jag ska gå ut en sväng.
-Länge?
-Nej, jag ska inte vara ute länge. Jag ska till en kompis bara, så du behöver inte oroa dig Bella.
-Wilma det är bara en av dina kompisar som bor i närheten här. Ska du till AK?
-Ja jag ska till Karlsson. Jag tecknar till Bella att hon ska vara tyst om vem de är för Felix och Ogge skulle få damp på mig om de fick veta vem de va...
-Varför ska du dit?
-Det är en av mina bästa kompisar Bella. Räcker det för att du ska förstå varför jag ska dit?
-Ja det räcker.
-Bra. Jag drar nu.

AK som Bella säger eller Karlsson som jag säger är en av mina bästa kompisar och vi är med varandra ganska ofta. Men egentligen heter han Alexander Karlsson. Jag vet att det inte är en bra ide att Ogge inte vet om att jag brukar va hos honom men om han skulle fått veta nu så skulle han blivit sjukt arg och han hade inte släppt ut mig... Han gillar inte att jag har killkompisar för han ser de som ett hot mot sig. Han vill inte att jag ska falla för en av mina bästa kompisar med andra ord. När han senast träffade Alexander så sa Ogge klart och tydligt att om han ens försöker att ta mig ifrån honom så skulle det inte bli kul för honom... Jag vill verkligen att Ogge ska acceptera Alexander. Jag har pratat med Ogge och frågat om han kan acceptera honom för min skull och då svarade han att han skulle tänka på saken. Det sista jag vill är att Alexander och Ogge ska bli ovänner och börja bråka...
------------------------------------------------------
Det blev ett skapligt långt kapitel men det kommer förhoppnings vis ett längre kapitel nästa gång. Tänk på att det är ni som får mig att fortsätta skriva! Så kommentera och rösta så jag vet att ni som läser den gillar den.//Wilma❤

Hur blev det med fredagsmyset? {Oscar Enestad}Where stories live. Discover now