Kapitel 3

136 7 3
                                    

Jag hoppas att ni har läst kapitel 2 innan detta! Det blev lite krångligt bara med kapitel 2 och infon dem kom i fel ordning men men...
-----------------------------------------------------

-Oscars perspektiv-

Det blev ganska stelt när jag och Bella hade erkänt våra känslor för varan och Wilma satt också i rummet... Jag hade helt glömt av det... Så det blev ganska pinsamt när hon sa att det inte bara var vi i rummet.
Vi sitter på sjukhuset för att Bella bara svimma helt utan anledning. Jag ska försöka fråga varför hon svimma och om hon tror det kommer hända igen. Jag måste få veta för jag är orolig... Borde jag vara orolig även fast hon sagt att hon vill vänta? 'Oscar! Skärp dig! Så klart du ska vara... Du älskar henne!' Ja men det gör ont att veta att den man älskar kanske blir skadad utan anledning! 'Ja, men om du inte bryr dig så kommer hon tro att du inte älskar henne mer.' Ja det kanske är sant. Jag måste prata med henne! 'Så ska det låta Oscar!'
-Oscar? Vem pratar du med?
-Ingen... Jag pratar tydligen högt med mig själv. Igen...
-Men Oscar du kan prata med mig istället om du vill.
-Tack Wilma. Men detta är det bara jag som kan lösa och jag ska inte dra in någon annan i det.
-Det handlar om Bella eller hur.?
-Är det så tydligt?
-Ja...
-Vad ska jag göra? Jag älskar henne och jag oroar mig för henne!
-Oscar , jag tror det är helt normalt. Ta Felix som exempel här. Han älskar mig och Felicia, hur mycket har han pratat om oss?
-Typ hela tiden...
-Exakt. Eller det är iallafall vad jag har fått höra. Hur mycket har han sagt att han saknar oss och att han inte vill att vi ska vara själva med häxan även kallat vår mamma.
-Väldigt många gånger till båda...
-Exakt! Det är samma sak med dig och Bella.
-Hur vet du det?
-För jag har pratat med Bella. Vad trodde du?
-Hur ska jag veta det? Jag vet väll inte vad du gör när jag inte är med dig... Jag är ingen spion om du trode det...
-Det trodde jag inte heller. Men man vet jue aldrig.
-Nej det är sant... Men vad har Bella sagt om mig?
-Är du nyfiken? Hon har sagt väldigt mycket om dig...
-Jag undrade VAD hon sagt om mig inte hur mycket hon sagt om mig...

-Wilmas perspektiv-

Det börjar bli ganska tråkigt att va med Bella för det enda hon pratar om är Oscar... Men jag fattar inte varför dem inte blir tillsammans för Bella älskar Oscar och Oscar älskar Bella! Så det är något jag undrar och jag försöker övertala Oscar om att bjuda Bella på en dejt men det går inte speciellt bra en så länge...

------------------------------------------------------
Jätte kort kapitel jag vet..! Men jag ville lägga upp ett nytt kapitel så det kom ett kort... Jag tror att jag kan lova att nästa blir både längre och bättre! Men ni får rösta och kommentera för annars kommer jag sluta skriva... Och jag ser att det blir fler som läser den och jag skulle bli sjukt glad om ni spred min bok på insta och så❤️ om ni inte redan följer mig på insta så heter jag The.F.O.O.O.Conspiracy  Men rösta och kommentera för mer! //Wilma❤️

Hur blev det med fredagsmyset? {Oscar Enestad}Where stories live. Discover now