Teknik Dehası ( BÖLÜM: 14 )

123 24 10
                                    

Merhaba süper, hiper, müper dehalarım jsjsj. Bu bölüm çok eğlenceli ve bir taşla iki kuş vurmalık bir bölüm olacak. Şimdi, hem zekanızı geliştirmek hem de sıkıldığınızda nerede olursanız olun oynayabileceğiniz birbirinden zevkli bir kaç oyun göstereceğim.

🔸Ajan alıştırması:
Bu alıştırmayı daha çok sokakta yapacaksınız. Çevrenizde bulunan arabaların plakalarına bakın ve plakadaki harflerden kelimeler türetin. Hatta cümleler kurmaya çalışın. Böylece hem kelime hafızanız gelişir hem de beyninizi canlandırırsınız.

🔸Ressam alıştırması:
Burnunuzun ucunda bir fırça olduğunu hayal edin. Bununla havaya en sevdiğiniz renkte yatay sekiz çizin. Bu çizim hareketleriyle yorgun zihniniz hemen canlanır. Aynı zamanda beyni bloke eden stresi etkili biçimde yok eder. ( Eğer isterseniz başka şeyler de çizebilirsiniz tabii ama önerilen şekil galiba: yatay sekiz )

🔸Yürüyüş alıştırması:
Asker yürüyüşü gibi olduğunuz yerde hareket edin. Sol bacağınızı her kaldırdığınızda, önce sağ elinizle sonrada sol elinizle dizinize dokunun. Böyle çaprazlama hareketlerle beyninizin her iki tarafınıda çalıştırmış olursunuz.

🔸Harf alıştırması:
Elinize bir gazete ve bir fosforlu kalem alın. Sırayla paragrafları okuyun ve çift yazılmış harflerin üzerini çizin. Mesela, çift 't' ve 'm'lerin üzerini işaretleyin. Böylelikle konsantrasyonunuzun ne kadar uyarıldığını hissedeceksiniz. Bu, zihninizin canlanmasını arttırır.

🔸Hipnoz alıştırması:
Özellikle stresli anlarınızda olumlu kelimelerden destek almaya bakın. Bunlarla olumsuz düşüncelerinizi yok edebilirsiniz. Mesela, " Benim için gerekli olan her şeyi biliyorum ve çok sakinim " cümlesini tekrarlayabilisiniz.

Bunları YouTube'un 'AlfanınDünyası' adlı bir video üyeliğinden aldım. Hoşuma giden bu kadarı fakat daha fazlasını istiyorsanız videoyu izleyebilirsiniz. ( Hoşuma giden derken; oyun olarak nitelendirdiğim eğlenceli etkinlikler demek istedim :)

Multi medyada: strese ve depresyona iyi gelen sözsüz bir müzik var...

Eğlendirme DairesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin