Emeb's POV
Jeg satt å ventet på at de andre skulle komme på cafeen. Ingen andre var her enn meg.
Rart.
Jeg skvatt av at telefonen min ringte. Det var Monica.
"Hei. Hvor er alle sammen? Jeg står ved cafeen og ventet på dere nå" sa jeg til henne.
"Du må hjelpe oss. Elina er blitt kidnappet, Niall er forsvunnet og vi andre prøver å finne dem med litt hjelp fra Katie. Kan du komme til oss så fort som mulig?" Spurte Monica.
"Ja, jeg kommer nå".
Det var rart. Hvem er Katie? Hva har skjedd med Elina og Niall? Hvor er de? Håper de har det bra.
****
"Heija, kom så fort jeg kunne. Hvor er de? Har de det bra?" Spurte jeg Monica, som var den første jeg møtte.
"Jeg vet ikke. Da jeg prøvde å ringe Elina, var hun helt i panikk og sa at hun trengte hjelp. Så ringte jeg Niall, men han svarte ikke noen av de 30 gangene jeg ringte" forklarte Monica til meg.
Wow.
Nå kom det bare mange, mange spørsmål i hodet mitt.
Monica fortsatte å fortelle. "Jeg ble tatt og bundet fast i et tree, før Katie kom å hjalp meg. Så kom den bilen der og har stått der helt siden vi kom hjem" sa hun og pekte på en svart BMW X3 som stod på andre siden av veien. "Vi tror vi vet hvem som har gjort dette. Kom, så skal du få snakke med Katie" sa hun og dro meg med seg.
Ok?
"Hvem er Katie? Og hvem har gjort alt dette? Hvorfor? Forklar litt bedre!" Svarte / spurte jeg mens vi gikk.
"Du får vite alt når vi kommer inn".
Hun tok tak i armen min og dro meg inn i huset etter seg.
I stua satt Ian, Theo og en ny person rundt bordet og snakket. Alle så på meg da jeg kom inn.
"Hei Emeb. Bra at du kom så fort" sa Ian og vekslet blikket mellom meg og den nye personen i sofaen.
Jeg snudde meg litt og så på Monica. "Ja, Emeb. Dette er Katie. Hun skal hjelpe oss med å finne Elina og Niall" sa Monica mens Katie reiste seg sakte opp og gikk for å hentet en pc som stod i gangen.
Jeg gikk bort til de andre. På bordet lå det et kart over byen, noen bilder av rare mennesker og biler, mange notater og en pc som Katie jobbet med. Jeg kunne ikke se hva hun gjorde, men det var helt sikkert noe viktig. Monica, Katie og Ian forklarte meg alt som hadde skjedd og hva vi måtte gjøre og slikt. Det var mye info på en gang, så jeg fikke ikke med med hver minste detalj, men jaja.
"Så da du ringte Elina så sa hun at hun trengte hjelp og Niall er forsvunnet. Så nå må vi prøve å finne dem, og i tillegg finne Kyle. Han som kanskje har hatt dem begge og som kanskje tok faren din for lenge siden" oppsummerte jeg så kort som mulig etter alt det de hadde forklart.
Alle nikket som svar.
Okey.........
Jeg satte meg ned i sofaen og kom inn i det vi drev med. Katie var på PCen, mens vi andre snakket om hva og hvordan vi skulle finne Elina og Niall.
Det banket på døren. Alle stoppet med det de drev med og så på hverandre. Ingen ville åpne døren nå, så vi bare vekslet blikk på hverandre.
Det banket på en gang til, denne gangen med litt mere kraft. Ingen ville åpne nå heller. Til slutt reiste jeg meg opp og gikk for å åpne døren.
Der stod det en rar, og litt skummel fyr. Han hadde mørk svart hår og var høyere enn meg, så han bare stod og så ned på meg. Litt creeepy...
"Bor Monica og Ian her?" Spurte han med en litt mørk og dyp stemme. Okey, jeg trekker det tilbaket : veldig creeepy...
"Ehm... Ja, jeg kan hente dem. Vent her, ikke rør eller knus noe" svarte jeg og gikk til stuen for å hente Ian og Monica.
"Det er noen som vil treffe Monica. Han står i døren og venter på deg nå. Jeg vet ikke hvem han er eller hva han vil, så ikke spør meg om det" fortalte jeg til dem. Det eneste svaret jeg fikk var noen forvirrede blikk.
Jeg sukket tungt før jeg gikk bort til dem og dro dem etter meg ut til gangen.
"Her har du henne. Så, begynn å snakk" sa jeg og stelte meg ved siden av Monica.
Mannen så rart på meg før jeg skjønte det. Han ville at jeg skulle gå. Javel, skumle mann. Jeg gikk lengere ut i gangen og stod og lyttet på det de snakket om.
Men jeg hørte bare lav mumling en stund, før Monica kom bort til meg.
"Han vil ikke snakke med meg. Han vil snakke med deg. Han står og venter på deg nå". Hun snudde seg og stod ved siden av meg en stund, før jeg gikk til døren.
"Hva vil du snakke med meg om? Jeg er nok ikke til så stor hjelp" prøvde jeg, men han svarte ikke.
"Hallo? Jorden kaller skummel mann?" Ikke noen svar.
Jeg tok noen skritt lengere frem, så jeg nesten stod ute av døren og langt opp i tryne på mannen.
"Skal du snakke med meg eller ikke?" Rakk jeg og spørre, før han tok tak i meg og dro meg ut av huset.
Det hjalp ikke å prøve å rope for han hadde en hånd foran munnen min og holdt meg oppe med deg andre. Han dro meg inn i en svart, stor bil og det jeg møtte var ikke et bra syn. I bagasjen lå Elina og Niall bevisstløse med tau bundet rund håndleddene og beina.