Šli jsme obě dolů. Taťka už seděl u stolu a četl si noviny.
„Dobré ráno Hano,jak ses vyspala?"zeptal se.
Nevěděla jsem,co odpovědět,tak jsem si jenom sedla vedle něho.
„Tak co se ti stalo,že jsi začala ráno tak pištět? Ještě jsem spal."
„Projevily se její schopnosti." řekla za mě mamka.
Byla jsem za to vděčná. Nevěděla jsem,co bych taťkovi odpověděla.
„A co máš za schopnosti?"zkusil to znovu po chvilce.
Mamka se už nadechovala,že odpoví za mě,ale nestihla to.
„Float a scripturam." odpověděla jsem.
Taťka zrovna pil z hrnečku čaj. Když jsem to řekla,zakuckal se. Mamka k němu rychle přišla,ale nebouchla ho do zad,jako obvykle. Dala mu ruku na krk a začala odříkávat nějaká slova. Taťka se okamžitě normálně nadechl a děkovně se na mamku podíval.
„Jsi v pořádku,zlato?" zeptala se ho mamka.
„Jo,jsem. Moc děkuju." odpověděl jí a políbil na rty.
Tohle už dlouho neudělal. Vlastně jsem je nikdy neviděla se líbat. Hned jsem ale pochopila proč. Jen co se jejich rty setkaly,začala mamka zářit. Zář jí šla od srdce až ke konečků prstů. Koukala jsem na to s otevřenou pusou.
,,Co to bylo?'' Zeptala jsem se.
,,Říká se tomu corde puro. V překladu to znamená čisté srdce. Objevuje se to vždy,když projevíš své skutečné city,ale silnější to je,když projevíš lásku. Určitě sis všimla,že jsem se před tebou s otcem nikdy nelíbali. Tohle je ten důvod. Dlouho mi trvalo,než jsem se to naučila ovládat při objetí. Ale nikdy jsem se to nenaučila ovládat úplně. Teď jsi viděla přesný příklad toho,co se stane,když to neovládnu. Je to jedna z prvních lekcí,které se budeš muset naučit."odpověděla mamka. Jedna z mích otázek zodpovězena a dalších sto navíc. Jestli to takhle půjde dál tak se brzo z toho zblázdním!!
,, Dobře.. A kdy bude ta zkouška jak si mi o ní říkala? "zeptala jsem se na to co mě zajímalo asi nejvíc. Upřímně řečeno,kdybych se měla ptát na všechno,tak by jsme tu byli ještě aspoň měsíc..
,,Tvojí babičce už jsem poslala zprávu. To je další věc kterou se naučíš-report,což znamená zpráva. Další základní dovednost. Myslím si,že pro tebe to bude hračka. "
,,Tak to nevím.."řekla jsem nahlas co jsem si ve skutečnosti myslela. Nejsem zrovna sebevědomej člověk a to co jsem viděla mi na sebevědomí moc nepřidalo. To si vážně mamka myslí že tohle zvládnu? To se zbláznila? Tohle se v životě nenaučím!!
,,Naučíš holčičko,neboj."
Vytřeštila jsem na ní oči. Jsem si na sto procent jistá,že jsem tohle neřekla na hlas. Po chvilce jsem si uvědomila,že jsem i otevřela pusu,tak jsem jí honem zavřela.
Taťka trošku strkl do mamky a ta rychle řekla:,,Promiň,na chvilku jsem se přestala ovládat. Tohle je mentis a díky tomu zjišťuješ co si zrovna člověk myslí. A neboj,na tebe jsem to použila teprve asi po pátý a většina z toho,asi tři byli když ti byli čtyři. Nedovolila bych si takhle zasahovat do tvojí mysli. Teď jsem to udělala kvůli tomu kouzlení před chvilkou. Pokud začnu kouzlit,je trošku složitější mít svojí moc zcela pod kontrolou. Ještě jednou se omlouvám."
,,Tak to je moc. Na tohle nemam. Mami,prosím od začátku. Myslím tím všechny schopnosti,které ovládáš ty a pak my budeš muset vysvětlit co ovládám já,to co už víš,že ovládám a pak všechny ty ostatní síly,nebo jak tomu mám říkat."už to vážně nedávám. Je toho moc. ,,Do včerejška jsem nevěřila na jakýkoliv kouzla nebo něco podobnýho a najednou zjistím že jsem čarodějka a ještě k tomu s nějakou zvláštní mocí. A jako by toho nabylo málo,tak neni jedna ale možná i.. Kolik jich vlastně je?!"poslední větu už jsem zařvala. Jsem vážně zoufalá. Jakmile jsem to dořekla,musela jsem se opřít o židli,která naštěstí stála hned vedle mě. Mamka ke mě okamžitě přiběhla,objala mě a začal mě hladit po vlasech. Věděla moc dobře,že mě takhle dokáže uklidnit. Když už jsem byla klidnější,odtáhla se a taky si sedla na židli hned vedle mě. Taťka seděl hned vedle ní a sotva dosedla,chytil jí za ruku,kterou si položila na stůl a podíval se na ní tak zvláštním pohledem,že jsem měla podezření,že na ní taky použil kouzlo. Děkovně se na něj podívala a pak se otočila zpátky na mě.
,,Dobře,vidím že je toho na tebe moc. Seď,přinesu ti vodu,napiješ se a pak začneme hezky od začátku. Co ty na to?" řekla s úsměvem.
,,Dobře."řekla jsem a položila si hlavu do dlaní. Je toho vážně moc a já nejsem takovej ten člověk,co všechno pochopí hned napoprvé,a už vůbec ne,když je toho tolika.
Mamka odešla do kuchyně a přinesla mi sklenici vody. Vděčně jsem jí přijala a když jsem se na ní trošku zadívala,všimla jsem si,že zlatavě září. Tázavě jsem se otočila na mamku.
,,Neboj,to je jedno z léčebných kouzel. Funguje to pouze jako uklidňující prostředek. Budeš pak klidnější,vyrovnanější a všechno snáz pochopíš,uvidíš."
Víc mi říkat nemusela. Věřím jí,přece jenom je to moje matka a vždycky pro mě chtěla jenom to nejlepší. Vypila jsem to na jeden hlt. Okamžitě jsem cítila,jak to začíná působit. Opět jsem se podívala na mamku a ta se na mě jen usmála.
,,Pokud souhlasíš,použiju k vysvětlování některá kouzla. Pokud ti to teda nebude vadit."zeptala se.
Záporně jsem pokývala hlavou,že nebude.
,,Děkuju."řekla,usmála se a jenom zlehka pohnula rukou. V tu chvíli byla v celé místnosti naprostá tma a mamka začala vypravovat.
Vím že to dělám asi pokaždé,ale opět se omlouvá za to,že jsem tak dlouho nic nepřidala,ale slibuji,že odteď budu přidávat co nejčastěji. Pokavaď se mi to povede,ráda bych vydávala tak jednou za dva až tři dny-podle nápadů... Nicméně děkuju za to že si to vůbec čtete a ještě víc děkuju za like. Pokavaď v jakékoliv části něco nepochopíte (týká se to spíš těch následujících),napište mi buď do komentářů nebo klidně do zpráv,ráda vám cokoliv vysvětlím. A ještě jsem se chtěla zeptat : jaká myslíte že bude Hanina babička?? Budu moc ráda,když mi to napíšete do komentářů :-) Anetaku
ČTEŠ
Amazing magic
FantasyV jedné malé zemi ve střední Evropě, v malé vesnici žila dívka jménem Hanah. Tento příběh má sice počátek mnohem dřív, než se Hanah narodila, ale toto vyprávění začíná až o mnoho let déle,těsně po tom, co Hanah oslavila své 15. narozeniny.