3.BÖLÜM

139 9 0
                                    

Multide Hayalin giydigi kiyafet var.

Iki saatir kitap okuyordum. Aklima hep Deniz geliyordu. Çocuk karizmatikti ama ben birini sevmeyi 7 yasinda biraktim. Çocukken sadece o benim arkadasimdi. Baska Arkadasim yoktu. Ilk arkadasim ve ilk askim. Nolduysa babamin isi yuzunden Izmire tasindik ve o orada kaldi. Ama Deniz ona çok benziyordu. Birkaç gün
dür Denizle biraz yakinlasmistik. Iyi biriydi. Ve Çok karizmatik. Korkuyorum ölebilirim ve ondan önce asik olmaktan korkuyorum. Kirilmaktan, çok sevmekten korkuyorum.

Saat ikiydi ve ben hâla Denizi düsünüyorum. Yakisikli ve yaninda her tenefus bir kiz. Kiskaniyor muyum onuda Bilmiyorum. Ama ona asik olmaktan korkuyorum. Tamam Hayal yeter düsünme Denizi.
Sabah Gökhan'in sesiyle uyandim.
-Haaaayyyaaall ! Kis uykusuna mi yattin?
-Biraz daha konusursan sen yaticaksin bidaha kalkmamak üzere
- Tamam kuzen kizma. Hadi okula gidiyoruz.
-Okul? Sen nereye?
- Bende sizin okuldayim bundan sonra. Ve Ayni siniftayiz.
Ne olamaz. Ooooo Gökhan beni öldürecek ama Cananla arasini yapabilirdim.
- Tamam o zaman
- Noldu? Nie karsi çikmadin?
- Kim kuzeniyle Ayni Sinifta olmayi istemez.
- Vaay be kuzen.
-Uzatma.
Ustumu giyindim ve evden çiktik. Okula giderken Cananida çagirdim. BOyle ilk adimimi atmis oldum.
-ya kuzen Canan nerede oturuyor?
-Bekle biraz görsün.
- Ne karistiriyon sen Hayal?
- Ne karistiracam be saçmalama.
Cananlarin evenin önüne geldigimizde Cananda yeni çikiyordu.
-Hayal?
-Canan Gökhan artik hem bizim okulda hemde Bizim Sinifta
- Iyi hayirli olsun.
-Saol. Dedi Gökhan.
Okula geldigimizde Can ve Denizde içeri giriyordu. Can Bizi gorunce yanimiza geldi. Arkasindan Deniz de geldi.
-Vay kanki kuzenin de mi bu okula geldi?
-Evet Can.
-Hos geldin Gökhan kardes.
Gökhan anlamazca Cana bakti. En son hastanede bir bes dakka görmüstü.
- Saol. Dedi Gökhan.
Sinifa gittigimizde Canla siramiza oturduk. Canan Tek oturdugu icin Gökhan oraya geçti.
-Hayal sen ne pilanliyosun?
-Ne planlicam. Hiç bisey.
-Bilmem ki böyle kuzenin Cananin yanina oturdugu icin bi mutlu oldun.
- Bak sakin Gökhana veya Canana söyleme. Bu ikisi birbirini seviyo Ama söyleyemiyolar birbirlerine bende onlarin arasini yapacam.
;
-Vay be kanki.
-Neyse maden sen biliyosun artik sana görev verecem.
- Ne görevi?
- Bak sen Yarin bir parti düzenliyeceksin. Sonra Ben gelmesi icin Canani sendeGökhan'I ikna edeceksin. Ben sana aksam mesaj atarim.
- vaay eee.
-Sonra bunlari bir odaya kilitlicez bunlar konusacaklar ve sevgili olacaklar.
-Vaay iyi fikir Tamam o zaman sen Canani ikna et.
Yanimiza Canan ve Gökhan geldi.
- Ne konusuyosunuz siz? Dedi Canan
- Hiic Yarin Can parti verecekmiste onu konusuyoduk. Gelirsin demi Canan?
- Belli olmaz.
- Canaaaan?
-Tamam Hayal gelecem.
-Peki sen Gökhan? Dedi Can.
-Bakariz
-Bakariza mi? Itiraz Kabul etmuyorum Gökhan geliyosun.
-Iyi Peki.
-Hey millet Yarin bende parti var herkez davetli.
Can adamin dibi ya. Biraz sonra yanimiza Deniz geldi. Dün gece geldi aklima. Hep Denizi düsünmüstüm.
-Selam
-Selam
-Ne konusuyosunuz?
-Yarin bende parti var kardesim. Seni de beklerim.
-Geliriz.
Sonra Deniz Beni süzdü.
-ne var?
-Nie serbest geldin?
-Iste.
-Bir daha gelme herkezin gözü senin üzerin de
Deniz bana nie böyle davraniyor anlamiyorum.Ilk günlerde biraz soguktu bana karsi Ama simdi beni koruyordu. Bu çocuga hiç belli olmuyor.
- Canan Bugün bize gelsene?
-Nie ki?
-Hiiiç kiz kiz sohpet ederiz. Annemde zaten geç gelecek.
-Iyi tamam o zaman.
Dersler çok sıkıcıydı ama ben hep Denizi düşünüyordum. Nie bana korumacil davranıyordu? Of Deniz nie bu kadar yakisiklisın be adam?
Okul çıkışı Cananla bize gittik. Canan'ın azından laf almaya çalışacaktım ama o benim azından aldı.
-Hayal sen Denizimi seviyon?
Ah hayır Nie bu soruyu sormak zorundasın?
-Saçmalama Canan ne sevmesi?
Denizi seviyormuydum? Ondan uzaklaşmam gerek ama beni ona bağlayan bişey var.
-Hadi Hayal yeme beni söyle bende sana çok önemli bir şey söylerim.
- Bilmiyorum Canan. Bilmiyorum. Beni ona bağlayan bir şey var ama bilmiyorum. Peki sen Gökhan'ı seviyomusun?
-Doğruyu söylemek gerekirse ondan hoşlanıyorum. Yarın partide duygularımı soylicem.
-O zaman yarın okul çıkışı sizdeyiz. Seni süsleyecem yarına.
-Tamam o zaman çok saol Hayal iyiki varsın.
-Sende iyiki varsın canım
Cananla sohbet ederken aklıma hep Deniz geldi. Çocuğun Allahı var yani yakışıklı. Ama seviyorum ben bu çocuğu. Ilk aşkım değildi ama ikinci olabilirdi. Öleceğimi bile bile aşık oluyorum.
Canan gidince Gökhan mesaj attım.
Gönderilen çatlak kuzen
Gökhan acil bize gelmen gerek

Evet Gökhan'a mesaj attiktan beş dakika sonra o bana mesaj atti.
Gönderen çatlak kuzen
Noldu len hemen geliyorum

Evet bu iş tamamdir. Böyle diyeceğini biliyodum. Yarim saat sonra zil çaldı. Gökhan gelmişti.
-Noldu lan Nie çabuk gel dedin?
-Hiç senle konuşmak için.
-Lan bi konuşmak için mi çağırdın beni ne güzel uykumun en güzel hallerindeydim.
-Gökhan sana bişey sorcam.
-Sor.
-Sen Cananı seviyosun?
İlk anlamsizca yüzüme baktı. Sonra;
-Doğruyu söylemek gerekirse seviyo olabilirim ama o beni sevmiyo.
-Nerden biliyon ya seviyosa? Bence yarın ki partide her şeyi anlat ona.
- Hayır Hayal yapamam böyle bişey beni terslemesinden korkuyorum. Yapamam.
-Bence soylemelisin. O seni seviyo. Ben bunu onun sana bakışlarindan anladım.
-Bilmiyorum Hayal bilmiyorum.
Gökhan'ı ikna etmek çok zordu. Hele bu konuda daha bi zordu.
-Gökhan peki bugun burada kalirmısın?
-Nie?
-Annem geç gelecekmiş. Bende evde tek korkuyorum. Lütfen.
-Tamam
Gökhan Canan'ı çok seviyordu ama soyleyemiyordu. Neden bende bilmiyorum.

Sabah Gökhan'ın o kalın sesiyle uyanmak zorunda kaldım. Şu aralar doktora gitmeyi de ihmal ediyordum. En yakin sürede gitmem lazım. Ama doktora gitmeye de korkuyorum. O odaya girdiğim an ilk kanser olduğumu öğrendiğim an geliyo. Ve hep doktorun ağzından hastaliğımın kötüye gittiğini duyuyordum. Bu beni bitiriyordu. Ilk başta iğleşme donemindeydim o zamanlar biraz daha az di vücudumda kanser hücreleri. Panik atak ortaya çıkınca nasıl olduysa daha çok yayılmaya başladı kanser hücreleri.
-Hayal Hayal Hayal hayalım olurmusun?
Şimdi espiri yapmaya mı çalıştı bu. Allahım sana geliyorum
-Gökhan atla lütfen atla sen ya.
-Niki ne güzel eapirilerim var.
Ay gökhan sen beni öldürüyon ya.
Canla akşamki parti hakkında konusuyorduk.
-ya Hayal, aksam ki partide ne olacak? Yani Deniz bana Nie parti yaptigimi soracak peki ben ne diyecem?
-Canim istedi de öyle yaptim hem de okulu iyice tanimak için yaptim de
-Vay be Hayal sende ne seyler varmis habirimiz yok.
Guldum.
Okul çikisi ilk Bizim eve geldik Ceydayla, sonra esyalari alip onlara gittik.
-Bak Hayal Adam akilli yap
-Tamam Canan ya elimden geldigi kadar yapacam.
-Tamam. Sen ne giyecen?
-Straplez üzerinde yildiz gibi deseni Olan elbise altina mavi platform topuk ayakkabi be mavi çanta.
-Vaay sacini nasil yapacan.
-Kirik fön.
Cananin saci bitti ve o ustunu giyimeye gittiginde bende kendi sacimi yapmaya basladim. Deniz acaba ne diyecekti. Kizarmiydi bana vaya umursamazmiydi beni?
Canan'in makyajini yaptiktan sonra kenidi makyajimi yaptim.
Gökhan'i aradim. Ve az sonra geldi. Onlar Tek kalsin diye Denize Beni almasini söyledim. Biraz emir vaki oldu Ama napcan artik. Son birkez telefonun aynasindan kendime baktim.Guzel olmustum.Deniz geldiginde arabasina bindim.
-Guzel olmussun.
-Tesekkur ederim.
Mertlerin evine geldigimizde arabadan indim ve Denizin uzattigi koluna girdim. Bu Cocugun yaninda kendimi cok Iyi hissediyordum.
Can Bizi gorunce yanimiza geldi. Ve Denize Kas goz isareti yapti. Deniz sinirli bir sekilde ona bakti.
Parti gayet iyi gidiyolardi. Gökhan ve Canan konusuyolardi.
Canandan
Gökhanla Baya yakinlasmistik. Ben hangi ara Ona bu kadar baglandim Bilmiyorum ama pismanda degilim.
-Canan?
-Efendim
-Bi gelsene
-Tamam
Canin evi bogaz manzarasini acikca gosteriyordu. Çimenlerin birine oturduk.
-Bak Canan bunu nasil derim Bilmiyorum. Ama sen haytimdaki en tatli ve guzel kizsin. Ben Sana bundan sonra uzaktan bakmak istemiyorum, hep yaninda olmak istiyorum, senin benim olmani istiyorum. Ulan seni seviyorum. Anla seni seviyorum hastayim sana kizim.
Ben ruyadamiyim. Kolumu bir kez cimcikledim Ama ruya degildi. Goghan mi demisti bana bunlari bana.
-Bende seni seviyorum.
Gökhan'a sikica sarildim.
- Seni seviyorum.Hemde cok seviyorum.
Allahim sukurler olsun. Artik canan Gökhan yoktu biz vardi.
Hayalden
Deniz beni bir yere goturecegini soyledi ve partiden ciktik. Gökhan Beni merak etmeksin diye mesaj attim.
-Nereye Deniz?
-Gidince gorursun.
Bir dag gibi yere gittik. Tum Izmir ayaklarimin altindaydi.
-Nie buraya geldik?
-Kimseye anlatamadigim seyleri sana Anlatacam.
Tamam dinliyorum.
-Ben Daha alti yasim da iken bir kizla tanistim. Tek arkadasimdi o benim. Ilk askimdi. Hergun onu gormek icin kapisinin onune giderdim. Onun en sevdigi meyveleri verirdim ona amacim onu gormekti.
Ama bu benim Kucuklugumdu. Benim ilk askim denizmiydi. Yillar sonra buldum onu.
-Sonra yedi yasimizda iken o kizin babasinin isi yuzunden Izmire tasindilar. O an sanki bir yarimin onunla gittigini anladim. O kiz gitmeden once birbirimize soz verdik kimseyi sevmememiz konusunda soz verdik. Sonra ben Orta okulda iken Izmire tasindik. Dort yil boyunca onu aradim Ama bulamadim. Sonra bu liseye geldim. Öyle iste. Hava sogudu gidelim mi artik?
-Tamam
  Arabaya yeni binmistik ki Denizi biri aradi. Sonra Deniz sinirle kapatti telefonu. Hizli bir sekilde yola cikti. Yavas gitmesini soyledim ama dinlemedi. Nefesim git gide daraliyordu. Yavas yavas gozlerim kapandi. Tek duydugum kelime Denizin"Hayal" diye Bagirmasi oldu.

SON NEFESHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin